איך לרוץ בריא – טיפים לריצה נכונה

עבור רובנו ריצה נכונה אינה דבר אינטואיטיבי ופשוט.

גם רצים מתחילים וגם מרטוניסטים עם קילומטראז’ לא קטן לעיתים קרובות עושים שגיאות בעת ריצה.

ריצה לא נכונה יכולה לפגוע בביצועים שלנו במקרה הטוב.

במקרה הפחות טוב, ריצה לא נכונה עשויה לגרום לנזקים של ממש ולסכן את בריאותנו.

לכן, בין אם אתם בתחילת דרכם בעולם הריצה או שאתם רצים כבר הרבה שנים, חשוב מאוד שתהיו מודעים לגוף שלכם ותסגלו לעצמכם הרגלי ריצה נכונים.

 

יציבה נכונה 

בעת ריצה חשוב לשמור על מנח כתפיים נכון. כתפיים שמוטות קדימה למעשה סוגרות את בית החזה וגורמות לנשימה שלנו להיות שטוחה יותר. עוד הרגל בעייתי הוא להסתכל למטה בעת הריצה. כשהראש שלנו מכוון כלפי אנחנו מצמצמים את היכולת שלנו לקחת נשימות עמוקות ולמלא את הגוף שלנו בחמצן. כאשר הגוף שלנו מקבל פחות חמצן היכולת שלנו לרוץ למרחקים ארוכים נפגמת. כמו כן יציבה לא נכונה מפעילה עומס על הגוף שלנו ובסופו של דבר תוביל לבעיות אורתופדיות וכאבים. לכן, בעת ריצה הסתכלו רחוק אל האופק, משכו את השכמות שלכם מעט לאחור וכווצו מעט את שרירי הבטן. שמירה על יציבה טובה תשפר את הביצועים המיידיים שלכם ותמנע כאבים מיותרים בהמשך.

 

נשימה נכונה 

כאמור, נשימה נכונה היא בעלת השפעה מיידית על הביצועים שלכם ואם אתם לא נושמים נכון יהיה קשה להתמיד בריצה לאורך זמן או להעלות את רמת הסיבולת שלכם. הקפידו לקחת שאיפה עמוקה של אוויר מהאף ונשיפה איטית והדרגתית של אוויר מהפה. כמו כן הקפידו לשמור על קצב נשימה אחיד.

 

נחיתה נכונה על כף הרגל 

נחיתה לא נכונה על כף הרגל עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך ולמנוע מכם לרוץ בהמשך. בעת ריצה שימו לב שאתם לא נוחתים על עקב כף הרגל אלא הניחו את המשקל תחילה על החלק הקדמי של מרכז כף הרגל. נחיתה על מרכז כף הרגל בעת ריצה תקטין את הסיכוי שתסובבו את הקרסול בעת הנחיתה ובכך תמנעו מפציעה של כף הרגל או פציעה מהנפילה עצמה.

 

שימוש לא נכון בהליכון

בעת ריצה על הליכון חשוב לשים לב שהקצב והשיפוע בחרתם אכן הולמים את היכולות שלכם. אם אתם לא מצליחים לשמור על קצב לאורך זמן מבלי להחזיק בידיות של ההליכון שקלו מחדש את ההגדרות של הריצה שכן נפילה מהליכון יכולה לגרום לפציעות קשות במיוחד. מאותה סיבה חשוב ביותר לשמור על תקינות המכשיר שברשותכם ובמקרה הצורך לדאוג להחלפת הרצועה במכשיר. תחזוקה נכונה של ההליכון היא קריטית לבטיחותכם ואם תדאגו לתחזוקה שוטפת של המכשיר שברשותכם גם המחיר אינו גבוה. לפני שמחליפים חשוב להבין שבתהליך החלפת רצועה להליכון מחיר השירות כלול בהחלפת הרצועה.

זכרו כי הרגלי ריצה נכונים הם מיומנות נרכשת  ולא בטוח שתצליחו לשמור על כולם במקביל כבר בניסיון הראשון שלכם. אל תתייאשו, הקדישו תשומת לב ליציבה שלכם, לסדירות הנשימה, לקצב, עד מהרה לא תבינו איך הצלחתם לרוץ אחרת.

מרוץ

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אימון כוח בבריכה – אילו תרגילים כדאי לעשות

הבריכה היא המקום בו אפשר להפעיל את כל הגוף שלנו. יחד עם זאת, רבים מאיתנו משתמשים בבריכה גם לצרכי הנאה. אז איך ניתן לחטב את הגוף בבריכה, אילו תרגילים מומלץ לבצע ומה היא התדירות המומלצת לביקור בבריכה? בואו נדבר פעילות ספורטיבית במים. בשורה התחתונה, כולנו רוצים להסתובב עם גוף חטוב ומשורטט, אך לא כולם מוכנים להניע את הרכב ולהגיע לבריכה

קרא עוד »
איך מתאמנים במסגרת מקצועית ואיכותית ומקבלים יחס אישי בעלות של פחות מחצי מאימון כושר אישי?

בשנים האחרונות האימונים האישיים הפכו להיות טרנד שסוחף אחריו לא מעט אנשים מכל רחבי העולם, גם בישראל אימוני הכושר האישיים קיבלו מקום של כבוד. אך יותר מזה, ישנו קהל לקוחות נאמן שמוכן לשלם מאות שקלים על אימון בודד על מנת שהם יגיעו לתוצאות בסופו של יום. זה בהחלט מרשים, אך האם יש פתרון זול יותר שיספק לאותם מתאמנים תועלת זהה?

קרא עוד »