מדיטציית מיינדפולנס מהי ואיך היא משפרת את הבריאות הנפשית והפיזית

מדיטציית מיינדפולנס הינה טכניקה הקיימת יותר מאלפיים שנה, מקורה הוא בפילוסופיה הבודהיסטית ההינדואיסטית שם היא מתורגלת על ידי נזירים כמעט בכל יום ובכל מעשה.

הדבר שמייחד את המדיטצייה הזו, היא התבוננות פנימית של המתרגל והניסיון להיות מודעים וערניים למתרחש סביבנו מבלי לשפוט.

 

טרנד חולף או תורה עתיקה?

מדיטציית מיינדפולנס או בעברית-”קשיבות” הוא תרגום של המונח הבודהיסטי ”סאטי” ונחשב לאחד משמונת העקרונות של גאוטמה בודהה, אך עם השנים והגלובליזציה הפכה המיינדפולנס לאחד הטרנדים הלוהטים גם במערב.

יחד עם עשרות מגישי חדשות וסלבריטיז למיניהם אשר מהללים אותה ומספרים על עליה בריכוז והתייעלות פיזית ואפילו מדדי בריאות שהשתפרו פלאים.

 

בתחילת הדרך

אחד החוקרים שהביאו  את שיטת המיינדפולנס במערב היה קבט-זין, אשר בסוף שנות השבעים הגדיר אותה בדרך הבאה-”מתן תשומת לב לרגע הנוכחי ללא שיפוט”.

אם גם אתם מרגישים שכבר נסעתם מספיק על ”טייס אוטומטי”, מדיטצית מיינדפולנס היא הדרך הטובה ביותר לעצור את את הטייס ולנסות להיות נוכחים ברגע.

 

מה הן ההשפעות הפיזיות והנפשיות?

גם מדיטציית מיינדפולנס היא ממשפחת היוגה וגם צורת התרגול שלה מזכירות במידה כזו או אחרת תנוחות יוגה, אבל היוגה במיינדפולנס היא רק חלק מזערי במטרת התרגול ובתוצאה הסופית.

המיינדפולנס יכולה להעשות בכל צורה, החל משטיפת כלים ועד לשיחה עם אדם אחר.
כל העניין במדיטציית מיינדפולנס זה שהיא יכולה להעשות בכל מקום ובכל זמן.

המיינדפולנס יוצאת מנקודת הנחה כי חלק מבני האדם מגיבים וחווים את היום יום שלהם על ידי תגובה לרגשות המידיים שלהם, וחלק מאיתנו נותים להגיב על ידי חשיבה לוגית קרה ומכוונת.

 

לא עדיף אז ריטלין?

על פי אלפי מחקרים שבדקו ומצאו שתרגול מיינדפולנס מגביר את יכולות הריכוז ואת הקשרים הניורולוגים במוח, ובכך מעלים את  היכולת הקוגניטיבית וגם את השלווה והרוגע של המתרגלים.
לא רק את הקשרים הניורולוגים מדיטציית מיינדפולנס משפרת, אלא גם מורידה את אחוז המחשבות הטורדניות והלא בריאות.

נכון שאפשר להשיג את כל אלו על ידי כדורים כמו ריטלין רגיעון ועוד, אבל במיינדפולנס מושרש הניסיון האמיתי והכנה של המתרגל להתמודד ולחוות את עצמו ואת הסביבה שלו.

מדיטציית המיינדפולנס מצליחה לאזן בין כל אלה על ידי כך שהיא מבקשת מהמתרגל להיות מודע לרגשות ולמחשבות שלו, דבר שעם תרגול יוכל המתרגל לדעת לתאר במילים או בכתב את המצב הרגשי בו הוא נמצא ולהיות מרוכז בעשייה  שהוא נמצא בה ולא במחשבות טורדניות.

 

 

לא עוד יוגה

מדיטציית המיינדפולנס זוכה לכל כך הרבה תהודה, גם בעולם האקדמאי וגם בעולם הרוחני

לכן שווה לנסות לפחות פעם אחת את התרגול הזה.

לא כי היא חלק מכל תנועות הניו אייג’, וגם לא כי היא יכול להועיל לגוף ולא רק לנפש,  אלא כי היא מנסה לתת פתרונות אמיתיים לסטרס ולחוסר השלווה שמלווה אותנו במציאות הלחוצה של המאה העשרים והאחת, ואם גם אתם מרגישים במתח הזה אז יותר מכדאי לכם להתנסות במיינדפולנס.

 

יוגה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם