נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

השיטה ששינתה את העולם: מה זה מיינדפולנס?

תנוחה מרגיעה

הבקשה הכי בסיסית של כל אדם היא חופש פנימי. חופש ממחשבות מטרידות, מרגשות שליליים ויכולת לנתב בחופשיות את חייו מתוך אהבה עצמית וקבלה.

העולם המערבי נמצא בפרדוקס – מצד אחד שפע אינסופי ומצד שני בעיות רגשיות קשות.

מחקרים מראים שבמדינות עולם שלישי הבעיות הנפשיות נפוצות הרבה פחות.

הפנאי שהטכנולוגיה מעניקה הוא לגמרי חיובי אבל צריך לדעת איך להתמודד רגשית עם כל ההשלכות של הפנאי, ההתפתחות, התחרות בעולם המערבי וכל מאפיין חברתי אחר.

מזמן התפתחות המדע אנשים מהמערב נהרו אל המזרח בשביל למצוא מזור נפשי ותשובה רוחנית.

המזרח נותן תשובה רוחנית שונה ומסקרנת, בתוכו נכללות הודו וסין כמשפיעות עיקריות מבחינה זו.

אחת התשובות היא תרגול מדיטציה – מושג רוחני ואולי מרתיע למי שלא בקיא בתחום.

אז מה זה מיינדפולנס? איך זה קשור למדיטציה? הכל בכתבה הבאה.

 

מיינדפולנס – מודעות קשובה

מטרת המדיטציה היא טיהור התודעה על ידי תרגול. כשם שמאמנים את הגוף יש לאמן את התודעה – שינוי פנימי לא מגיע רק מההבנה של הבעיה, אלא מעשייה פנימית. אחת מסוגי העשייה הפנימית היא מדיטציה – והנה עוד פרדוקס – מדיטציה היא עשייה של אי עשייה. האדם נמצא כל הזמן בתגובתיות לכל דבר, חושב בצורה פעילה ומתמלא בגירויים פנימיים וחיצוניים. המדיטציה היא הזמנה להשקיט את הפעולה הפנימית הגועשת על ידי התמקדות בדבר אחד. חשוב שמושא ההתמקדות יהיה נטול משמעות רגשית. בזמן המדיטציה מתקדים בנשימה, בתנועה, ברעש או בכל דבר אחר. בזמן ההתמקדות עולים קולות, מחשבות, רגשות ומיני גילויים פנימיים – אז מה עושים איתם? קודם מודעים אליהם. רואים אותם, אבל לא מגיבים, וזה אבל גדול! עבר בתוככם רגש – תסתכלו עליו בעיניים הפנימיות ותניחו לו, גם אם הוא יישאר לזמן מה הוא יעבור, כי כל דבר הוא חולף. מודעות קשובה פירושה להתבונן במה שעולה בלי לתת כל פירוש ופשוט לתת לזה לעבור. ההתבוננות לא צריכה להיות ארוכה, מיד לאחר שזיהיתם משהו שעלה עליכם לחזור למושא ההתמקדות?

 

איך זה עוזר?

מיינדפולנס הוא מדיטציה מערבית. אנשי המערב לקחו את עקרונות המדיטציה ופתחו שיטה דומה ששמה מיינדפולנס. בשניהם מתרגלים מודעות קשובה – אבל השאלה החשובה היא איך זה עוזר. מיינדפולנס הוא לא פעולה רוחנית הוא פעולה טכנית – תרגול של שליטה פנימית על ידי חוסר תגובה לרגשות. הוא עוזר במספר דרכים –

  1. חוסר התגובה וליבוי הרגש גורם לרגשות לא לחזור לעיתים תכופות ובכך מפחית סבל.
  2. חוסר התגובה מנקה שיפוטיות מיותרת שרק גורמת לרעש פנימי.
  3. המיקוד עוזר לריכוז.
  4. המיקוד מפחית לחץ וכך עוזר לבריאות.
  5. המיקוד עוזר להיות ברגע יותר ובכך מגדיל את האושר.
  6. המיקוד מנקה את כל הקולות בתוככם שלא נובעים מהאני האמיתי שלכם, ובכך מאפשר להתחבר אל עצמכם מחדש.

 

אישה עושה מדיטציה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות