נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מתמודדים עם אובדן כושר עבודה זמני?  

תביעות בגין תאונות עבודה

אובדן כושר עבודה זמני הוא חוויה קשה ולא נעימה. מלבד ההיבט הכלכלי המשמעותי, זהו מצב מבלבל ומורכב לטיפול. כיצד ניתן להתמודד עם אובדן כושר עבודה זמני? אובדן כושר עבודה זמני הוא סיטואציה שאנחנו חוששים ממנה ומעדיפים לא לחשוב עליה, אך היא נפוצה יותר מכפי שהיינו חושבים.

שום דבר לא יהפוך אותה לחוויה נעימה, אך ניתן לנקוט בכמה צעדים שיקלו את ההתמודדות. כמו תביעות בגין תאונות עבודה גם להגשת בקשה להכרה באובדן כושר עבודה ישנו הליך מסודר שיש לפעול לפיו, בעיקר משום שחברות הביטוח לא ששות לשלם פיצויים למבוטחים שלהן.

 

מה מוגדר כאובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה הוא הגדרה שניתנת לאדם שחווה אירוע רפואי המונע ממנו להמשיך, באותו היקף או בכלל, בעבודתו. כלומר אם אינו יכול לעבוד באותו אופן וכמות שעבד לפני האירוע הרפואי, ניתן יהיה להגדירו כמי שאיבד את כושר עבודתו. ישנו סייג חשוב והוא שעל הבעיה הרפואית להשפיע על היבטים נוספים של חייו ולפגום בתפקודו גם בתחומי חיים נוספים, כמו התנהלות עצמאית (אכילה, צרכים, מקלחת) או ניידות (הליכה, עלייה לאוטובוס, נהיגה).

 

אובדן כושר עבודה – הכנה מראש

תאונה או מחלה הגורמות לאובדן כושר עבודה הן לא אירוע צפוי, ולכן נשמע לנו מוזר שצריך להתכונן לקראתו. אבל כמו להרבה אירועים בלתי מתוכננים אחרים שקורים בחיינו, אפשר ומומלץ להתכונן. ראשית, חשוב לזכור כי במידה ורוכשים פוליסת ביטוח הכוללת סעיף אובדן כושר עבודה, לא ניתן יהיה לקבל פיצויים אם הפציעה או המחלה התרחשו בשלושת החודשים הראשונים – כלומר, במה שנקרא "תקופת אכשרה".

לפיכך, מוטב להקדים תרופה למכה, ולרכוש את הביטוח כאשר אתם צעירים ובריאים. בנוסף, במקרים מסוימים מומלץ לשקול רכישת פוליסה עיסוקית, המותאמת במיוחד לעיסוק של אותו אדם.

 

 כיצד מוכיחים אובדן כושר עבודה?

כאשר אדם תובע את הביטוח הרפואי שלו בתביעה בגין אובדן כושר עבודה, עליו להראות כי איבד 75% מיכולתו לעבוד, ולא פחות מכך. אם, למשל, לאחר התאונה יכול המבוטח לעבוד בהיקף של חצי מהשעות אותו עבד קודם לכן, הרי שהפגיעה בתפקודו אינה מספקת ולא בטוח שיוכל לקבל פיצוי עבור אובדן כושר עבודה. בנוסף, יש להראות כי המבוטח איבד את יכולתו לעבוד בעיסוקו המקורי או בעיסוק סביר אחר התואם לכישוריו ולהשכלתו.

 

כיצד ניתן לשפר את הסיכוי לקבל פיצויים בעקבות אובדן כושר עבודה?

כפי שהוסבר, חברות ביטוח, לרבות החברות בהן נמצאת הפנסיה של הנפגע ובה רכיב אובדן כושר עבודה, מנסות פעמים רבות להערים קשיים על קבלת פיצוי. ניתן להגדיל את הסיכוי על ידי עזרה מקצועית של עורך דין המומחה בהגשת תביעות אובדן כושר עבודה. חשוב לא פחות שלא להסתפק באישורים מרופא משפחה, אלא לפנות לרופא תעסוקתי ולהתעקש לא רק על ציון שם המחלה או פירוט הפגיעה הרפואית, אלא ממש על פירוט האופן בו האירוע הרפואי פגע בתפקודו של המבוטח.

תביעות בגין תאונות עבודה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
בית אבות
כך תבחרו בית אבות

בחירת בית אבות יכולה להיות תהליך מאתגר ורגשי. היא דורשת שיקול דעת ומחקר זהיר כדי למצוא מתקן העונה על