נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך בוחרים אבקת חלבון

קופסה

לפני כמה עשורים הופיע בארצות הברית מוצר ייחודי וחדשני, אל הארץ הוא הגיע לפני כחמש עשרה שנה. ניתן למצוא את המוצר הזה בכל חדר כושר, חנות בריאות, או חנות לתוספי מזון. כמובן שמדובר על אבקות החלבון לסוגיהן השונים. מגוון ההיצע עצום ומבלבל מאוד, יש אבקות חלבון בכל כך הרבה סוגים, צבעים וגדלים, וכל כך הרבה חברות שונות מייצרות אבקות חלבון. מתאמן ממוצע שלא בקיא לחלוטין בכל הפרטים וההבדלים בין סוגי אבקות החלבון השונות יתבלבל במהירות, ולכן הכנו לכם כאן מדריך עם כמה טיפים לבחירה של אבקת חלבון.

 

מה זה בכלל אבקת חלבון?

את עיקר החלבון בתזונה הטבעית שלנו אנו מקבלים ממוצרים שונים מן החי כמו: בשר, דגים, עוף, ביצים ועוד. אבקות ותוספי חלבון הם מוצרים שמכילים כמות חלבון גבוהה מאוד ומיועדים בעיקר לאנשים שמתאמנים באינטנסיביות גבוהה, צרכנים נוספים של אבקות חלבון הם מי שצריך תוספת חלבון מסיבות כאלה ואחרות. למי שמתאמן בעצימות גבוהה ובאופן קבוע קשה להגיע לצריכת החלבון היומית המומלצת עבור הגוף שלו מתזונה רגילה, ולכן הוא נעזר באבקת חלבון בה יש ריכוז גבוה במיוחד של חלבון. זהו היתרון העיקרי והמשמעותי של אבקות אלו ובעזרתן ניתן להגדיל משמעותית את כמות החלבון בלי לאכול כמויות עצומות של מזון מן החי. בשנים האחרונות אבקות החלבון הפכו לפופולריות עם העלייה במודעות החשיבות של אימון גופני והרצון של רבים למראה גוף שרירי.

 

מה כדאי לבדוק לפני שבוחרים אבקת חלבון?

  1. ערכים תזונתיים – כמו על כל מוצרי המזון, גם על אבקות חלבון ותוספי תזונה חייבת להיות רשימה מפורטת של ערכים תזונתיים. צריך לבחון את הרשימה בקפדנות מכיוון שבה היצרן חייב להציג את כל הרכיבים, גם כאלו שהוא מעדיף להסתיר בפרסומות. בדקו היטב את אחוזי החלבון ל- 100 גרם ולא למנה! לעתים היצרן מגדיל את המנה וכך אתם נאלצים לצרוך יותר אבקה כדי להגיע לאותה כמות חלבון. כדי שהאבקה תחזיק מעמד לזמן ארוך יחסית כדאי לוודא שאחוז החלבון באבקה יאפשר לצרוך למעלה מ- 60 מנות.
  2. תקנים ואישורים – חשוב מאוד לבדוק היטב ולוודא שאתם רוכשים מוצר שמאושר על ידי הארגונים הגדולים והמוכרים או על ידי משרד הבריאות. אל תתפתו לרכוש מוצרים המכילים אישורים פיקטיביים או אישורים של גופים ומעבדות לא מוכרים. אתם לא יכולים לדעת מה הכניסו למוצרים הללו וכמה שקלים לא שווים את הבריאות שלכם!

 

לסיכום

אין ספק שאבקות חלבון ותוספי תזונה הן מוצר מהפכני בשוק שיעיל מאוד עבור מתאמנים ומסייע להם להגיע להישגים ולמראה גוף שרירי שמגדיל את הביטחון העצמי שלהם. עם זאת, מכיוון שמדובר על מוצר שאנו מכניסים לגוף חשוב מאוד להקפיד לבדוק מהי האיכות שלו ולא להתפתות לקנות מוצר זול אך לא איכותי שיכול להזיק.

שייק

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תזונה