נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך להשתמש בגת – המדריך המלא:

צמח

הגת נהפך לטרנד פופולארי בישראל בשנים האחרונות.

הוא שימש בעיקר את אנשי העדה התימנית והאתיופית, אך מודעותו בקרב הציבור הישראלי הלכה וגדלה במשך השנים.

מעבר להשפעותיו על המצב רוח, הגת ניחן בעוד יתרונות רבים שחלקם משמעותיים לבריאות הגוף.

לא יודעים מאיפה להתחיל לחקור עליו? איך להשתמש בו? לא לדאוג, ריכזנו עבורכם את כל הדברים שאתם צריכים לדעת על הגת.

 

מקורות השם גת

הגת במקור בא מהמילה קאת בערבית. כחלק מהדקדוק הערבי, שמדובר בשפות שנמצאות במחוזות של תימן, ההגיה של הק' נאמרת כאות ג', ומכאן השם כמו שאנו מכירים כיום – גת. כמו כן, החומר הפעיל בו נקרא קאתמין, ולכן קוראים לו קאת גם בקהילה המדעית.

 

מאיפה הוא מגיע אלינו?

הגת גדל בשדות תימן ובמשך השנים גם יובא לאתיופיה, וכעת גם גדל שם. כמות הלועסים הגדולה ביותר של גת נמצאת בתימן. אפילו המלך עבדאללה – המלך של תימן, דיבר על הקשיים הפרטיים שבליעסת גת. לדבריו, הגת מעודד עצלנות ובזבוז כסף למדינה והתחייב להיגמל מההרגל זה. האתיופים, קוראים לגת בשם צ'אט ורואים בו כמחייה את הכלכלה וענף התעשייה.

 

אופן השימוש בגת:

צמח הגת בדומה לצמחי קוקה  וטבק, נלעס בפה בישיבות חברתיות ואינו נבלע, לכן יוחסה לו המילה לעיסה כשמשתמשים בו. נהוג ללעוס את עליו הצעירים של הגת בזה אחר זה, ובמשך זמן הלעיסה נוצרת בליטה קטנה בפה, שהולכת וגודלת בהתאם לזמן הישיבה. המיץ המר שיוצא ממנו, מופעל במהלך הלעיסה ויכול להימשך כמספר שעות.

 

השפעותיו של הגת:

הגת מורכב מהחומרים קאתין וקאתינון, השייכם למשפחת הסמים הפסיכו אקטיביים. כשלועסים את עליי הגת, החומרים האלה משתחררים ומשפיעים על מצבי הרוח של המשתמשים, וההשפעות משתנות מאחד לשני  – יש מי שלעיסת הגת גורמת לו לשמחה, ויש כאלה שטוענים שהלעיסה גורמת לתחושת אופוריה וביטחון. בנוסף, לגת ישנם יתרונות בריאותיים – הוא מונע השמנה, הוא מעורר חשק מיני ומגביר את הפוריות. בנוסף, הגת עשיר בויטמינים המצויים בירקות העליים כגון ברוקולי.

 

מאיפה קונים גת?

על השאלה הזו – איפה קונים גת ניתן לענות באופן חד משמעי – בעיקר בעיר רחובות ופרבריה – שכונת שעריים וקריית עקרון. במקומות הללו נתלים שלטים גדולים ועליהם רשום מספר שבו ניתן להזמין את הגת. בנוסף, קיים שירות משלוחים עד הבית באיזור זה. לא סתם הגת מבוקש באיזור – אלה מושבות של יוצאי תימן והקהילה שם מכירה כבר את סגולותיו של הגת.

בקיצור, הגת הוא אחד הצמחים הנוחים לשימוש בגלל שהוא זול וזמין, יש לו השפעות טובות על הגוף וגם בנוסף הוא משפיע על המצב רוח – מה שנותן פייט חזק לצמחי המריחואנה והקנאביס. ניתן למצוא גת בעיקר במושבות שבהם יש ריכוז של יוצאי עדות התימן, וכן אין ספק שהוא צבר פופולאריות גם בקרב אנשים שהם לא יוצאי העדה התימנים או האתיופית.

 

 

עלים ללעיסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי