נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך להתאים מדרסים בצורה מושלמת לרגל?

מעליים צהובות

אין ספק שלרגליים חלק חשוב ביותר בגוף האדם. הרגליים הן איברי התנועה העיקריים שלנו ולכן חשוב לדאוג ולטפל בהן כמו שצריך, בין היתר באמצעות שימוש בנעליים ומדרסים מותאמים באופן אישי.

אולם, מדובר במלאכה לא פשוטה אשר מצריכה התחשבות במגוון פרמטרים.

במאמר הבא נסביר כיצד להתאים מדרסים בצורה מושלמת לרגל.

 

בית המדרס

בהגדרתו היבשה מדרס הם אביזר עזר המוכנס לנעל על מנת לשנות את תנוחת כף הרגל. למדרסים חשיבות רבה לבריאות הגוף – הם תורמים לחלוקת לחץ שווה בין כפות הרגליים, הפחתת עומסים, שיפור היציבה, בלימת זעזועים ועוד. אנשים רבים משתמשים בהם על בסיס יומי והם נחשבים לאחד האביזרים האורתופדיים הנפוצים ביותר.

יחד עם זאת, התאמת מדרסים היא אינה עניין פשוט. לכל אחד ואחת מאיתנו צורת כף רגל שונה אשר דורשת מדרס שונה. הקלדת מילות חיפוש רלוונטיות כגון מדרסים בתל אביב או מדרסים בירושלים לא תמיד תניב תוצאות טובות, מכיוון שמדרס איכותי הוא מדרס בו יש דגש על התאמה אישית. כאשר מחפשים חנויות מדרסים חשוב לשים לב שמדובר במקום אשר מתייחס ללקוחותיו באופן האישי ביותר ורואה בכל אחד מהם את צרכיו הייחודיים.

 

איך מדרס נולד?

בניית מדרסים מתבססת על הטבעת כפות רגליים בחומר ייעודי לכך, כגון גבס. לאחר שכף הרגל הוטבעה, מתבצעת מדידה מדויקת ככל הניתן של ההטבעה ונבנית לפיה תבנית ייחודית המשמשת ליצירת המדרס. יש חשיבת גדולה ללקיחת מידות קפדנית, מכיוון שלכל אחד מאיתנו כף רגל ייחודית אשר נבדלת בניואנסים דקים מכפות רגליים של אחרים. למען התאמה מושלמת יש צורך במדידה מושלמת.

 

לא על הרגל לבדה

מדרסים מושלמים נוצרים תוך התחשבות בחלקי הגוף האחרים ולא רק בכף הרגל. לפני הכנת המדרס יש צורך במענה על שאלון רפואי אורתופדי למען איתור בעיות וצרכים אישיים של האינדיבידואל. יש לתכנן את המדרס כך שיסייע לבעיות קיימות אם ישנן, כמו בעיות בעמוד השדרה, דורבנים ברגל ועוד.

 

התאמה לשגרה

לכל אחד מאיתנו שגרה שונה והעדפות שונות בחיים. תכנון מדרס מושלם מתייחס להעדפותיו של הפרט ולוקח אותן בחשבון. כך למשל, בן אדם אשר מבלה את שעות הפנאי שלו ברכיבה על אופניים זקוק למדרס מעט שונה מאדם אשר מתעסק בעיקר בריצה, וכמובן שונה מאדם שלא עוסק כלל בפעילות ספורטיבית. עוד עניין קריטי להתאמת המדרס לאדם הוא כמובן התאמה לסוג הנעליים. לדוגמא, מדרס לנעל גבוהה וצרה יעוצב אחרת ממדרס המיועד לנעל רחבה ונמוכה. לכן כדאי לערוך בדיקה מקיפה בנוגע להרגליו השונים של האדם אליו מיועדים המדרסים לשם ביצוע התאמה אופטימלית.

 

עם רגל על הדופק

על אף שמדרסים איכותיים אמורים להחזיק לטווח ארוך חשוב להיות "עם הרגל על הדופק" ולהחליף אותם מדי פעם בפעם בהתאם לשינויים שחלו. בלאי של המדרס או שינויים במבנה הרגל הן שתי דוגמאות לסיבות טובות להחליף את המדרסים הקיימים.

 

נעלי ריצה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי