נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

 איך לנקות מברשת שיניים – מדריך

מברשת נקייה

אתה משתמש במברשת השיניים שלך כל יום כדי לנקות את הפה ביסודיות, אבל האם אתה צריך לנקות את מברשת השיניים שלך? האם חיטוי מברשת השיניים יסייע במניעת התפשטות הצטננות או שפעת? האם חיטוי אפילו באמת נחוץ, או שפשוט שטיפת המברשת שלך במים מספיק?

 

חוות גידול לגידול חיידקים?

זה קצת מרגיז, אבל הכלי בו אתה משתמש פעמיים ביום כדי לנקות את הפה שלך מחיידקים עשוי למעשה לשמש כחוות גידול לחיידקים. הסיבה לכך היא שחלק מהחיידקים שתסירו מהפה דרך הצחצוח עשויים להישאר על המברשת גם לאחר שטיפתם אותה במים. חיידקים ווירוסים העלולים להוביל להתקררות ושפעת עשויים להפוך את ביתם למברשת השיניים, וזו הסיבה שמומחים מסוימים ממליצים לחטא את המברשת רק פעם בשבוע כאמצעי זהירות.

 

עם זאת, איגוד השיניים האמריקני קבע כי אין באמת מספיק הוכחות קליניות כדי להוכיח שהחיידקים שעלולים לצמוח על מברשת השיניים שלך יביאו לבעיות בריאותיות מערכתיות או לבעיות בריאות הפה. לכן, על פי איגוד השיניים האמריקני, אין צורך להקדיש זמן לחיטוי מברשת השיניים שלך, ואין מוצרים מסחריים בשוק שיכולים לעקר את מברשת השיניים לחלוטין.

 

צעדים ראשונים להפחתת חיידקים במברשת השיניים

למרות מה שעל ה- ADA (איגוד השיניים האמרקני) להישאר בחיטוי מברשות שיניים, אתה עלול להיות מגולגל מהרעיון להשתמש באותה מברשת למשך זמן ממושך בלי לנקות אותה מדי פעם. כמו הרבה אנשים, אולי תרצו לנקוט צעדים לפחות כדי להפחית את כמות חיידקים על המברשת שלכם, ויש לנו את הדרך הטובה ביותר והקלה ביותר לעשות בדיוק את זה.

 

הכל מתחיל בהבנה כיצד החיידקים על מברשת השיניים שלך גדלים מלכתחילה. איך חיידקים יכולים לשרוד על המברשת שלך? ובכן, חיידקים מעדיפים סביבות לחות, שטוחות וחמימות, כך שאם אתה מאחסן את המברשת שלך במיכל סגור או שאתה שומר על המברשת, סביר להניח שיש עליה יותר חיידקים. כחלופה, אתה יכול להציב את מברשת השיניים זקופה בתוך מחזיק בו הזיפים יורשים להתייבש לחלוטין. הבטחת כי הזיפים אינם במגע עם מברשות שיניים אחרות עשויה לעזור.

 

חיטוי מברשת השיניים שלך בכמה צעדים קלים

עכשיו כשאתה יודע לאחסן את מברשת השיניים שלך כראוי, הנה כמה צעדים אחרים שתוכל לנקוט כדי לנקות את המברשת שלך בין החלפות (כדאי להחליף את מברשת השיניים שלך כל שלושה חודשים עד ארבעה חודשים):

 

יש לשטוף את המברשת היטב תחת מים חמים או חמים לפני כל צחצוח ואחריו. אל תמהר את הצעד הזה; אחרת, חלקיקי מזון עלולים להישאר בזיפים ולהוביל לצמיחה של חיידקים. למעשה, אתה יכול אפילו להשתמש באצבעותיך כדי להזיז את הזיפים ולאפשר למים להיכנס לשם כדי לשטוף פסולת ומשחת שיניים עודפת.

 

הכניסו כמה שטיפות פה אנטיבקטריאליות לכוס קטנה, כך שתוכלו להשרות את מברשת השיניים בה במשך כרבע שעה (כל עוד אתם מסתכנים בפגיעה בזיפים). אם אינך רוצה להשתמש בשטיפת פה, אתה יכול לנקות ע״י הנחת את מברשת השיניים במים רותחים למשך כשלוש דקות. רק שימו לב כי למרות שהמים החמים יכולים לעזור להרוג חיידקים, הם עלולים גם לגרום נזק מסוים למברשת עצמה.

הקליקו למגוון מוצרי הגיינת הפה.

מברשות

טיפים לניקוי מברשת שיניים

 

1) יכול להיות ששמעת שאתה יכול לחטא את מברשת השיניים שלך על ידי הכנסת אותה במיקרוגל, במדיח שלך, או במכשיר מיוחד שיאיר אור UV על הזיפים. אולם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) אינו ממליץ על טקטיקות אלה, מכיוון שהן עלולות לגרום נזק רב יותר למברשת.

 

2) אם אתה חולה בזיהום, או אם יש לך מערכת חיסון נפגעת, ייתכן שתבחר לחטא את מברשת השיניים שלך, כמו גם להחליף אותה, לעתים קרובות יותר מהרגיל.

 

לסיכום

ניקוי מברשות שיניים + ניקוי מקצועי = פה בריא!

אז הנה לך: חיטוי מברשת השיניים שלך יכול להיות רעיון טוב, אבל אתה לא צריך לעבור על זה על הסיפון. כמה טריקים פשוטים ובמחיר סביר יעזרו לכם לשמור על נקי הזיפים הללו, בין אם אתם משתמשים במברשת שיניים רגילה ובין אם במברשת שיניים חשמלית. וכשאתה מחטא את מברשת השיניים שלך מדי שבוע ורואה את רופא השיניים שלך כל חצי שנה כדי לנקות את השיניים שלך ולבדוק, אתה יכול להיות סמוך ובטוח שאתה עושה את מה שאתה יכול כדי לשמור על בריאות הפה על כנה.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ניקיון