נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מחשבים פיצויים בגין תאונת דרכים?

מאזניים

החלטתם לתבוע עבור קבלת פיצויים בעקבות מעורבותכם בתאונת דרכים.

מעוניינים לדעת מה גובה הפיצויים שתקבלו? המשיכו לקרוא

באם הייתם מעורבים בתאונת דרכים ונפצעתם, לא כל כך בקלות תקבלו פיצויים עבור הנזק שנגרם לכם, כך שלעיתים תצטרכו להגיע לבית משפט ולשכנע את השופטים שמגיע לכם פיצויים והרבה. כמובן שאתם לא עושים זאת לבד אלא בסיוע של עורך דין, אך בכל מקרה, חשוב שתדעו איך מחושבים הפיצויים שתקבלו. צאו מנקודת הנחה כי החישוב משתנה בין מקרה למקרה בהתאם לאופיו, אך בגדול אלו כמה דברים שבוחנים על מנת לקבוע את גובה הפיצוי.

 

חומרת הנזק שנגרם

תאונות דרכים יכולות להיות מאוד קטלניות וחמורות אך גם יחסית קלות, כמובן שגובה הפיצוי מתחשב בחומרת הנזק ומתבסס בעיקר על אחוזי הנכות שקיבלתם. כלומר, מה שיעור הנכות שלכם על פי הועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי. מעבר לכמות האחוזים, ישנה התייחסות גם לסוג הנכות, כלומר ממה היא נגרמה ולא רק לחומרה שלה בתחום בו היא נמצאת.

 

פגיעה בהשתכרות

כל מצב רפואי פוגע ביכולת של אדם ללכת לעבודה ולהשתכר כראוי, ואם הייתה פגיעה כזאת עבור מי שהיה מעורב בתאונת הדרכים, בהחלט גובה הפיצוי צפוי לעלות בהתאם. לצורך העניין, באם הנפגע לא השתכר במשך כמה חודשים כתוצאה מהפגיעה שחווה, הגיוני שיקבל פיצוי בעבור המשכורת שהפסיד שלא מרצונו. זאת נכון גם על ימי עבודה שהפסיד לטובת תהליך ההחלמה והטיפולים, אך גם עבור יכולת ההשתכרות העתידית שלו, האם הוא יכול בכלל לחזור לעבוד במדרגת שכר דומה למה שעבד טרם הפגיעה.

 

ביצוע התאמות בעקבות התאונה

מהרגע שהנפגע מסיים את טיפוליו הוא נאלץ להתמודד ולהתרגל למציאות חדשה המותאמת לנכות או למצב הרפואי בו הוא נתון מעכשיו. במידה והמצב הזה דורש התאמות מיוחדות, עו"ד תאונת דרכים כדוגמת עורך דין פייפר כהן, יציג את העלות של כל הדברים הללו שיש להתקין או לבצע, בכוונה להכליל את העלויות הללו בפיצוי. באם דורשים מהנפגע לעבור דירה מכיוון שהוא לא יכול עוד לעלות במדרגות לדירה שלו, הגיוני כי הפיצוי יהיה מותאם לזה. סעיף זה דורש הכנה מקדימה מעמיקה אשר באמת תשכנע כי יש צורך בדברים הללו וגם תראה הצעות מחיר שיבססו את גובה הפיצוי המבוקש.

גובהם של הפיצויים בגין תאונת דרכים משתנה בין מקרה למקרה, כך שתיתקלו בכל מיני חישובים שונים. באופן כללי כמובן שבית המשפט מחפש לדעת מה חומרת המצב שהנפגע נתון בה בעקבות התאונה וגם מה העלויות של ההתאמות שעליו לעשות על מנת להתמודד עם המצב הרפואי החדש אליו נקלע. באם התאונה השפיעה על היכולת של הנפגע לעבוד, היעדרות לצורך החלמה או יכולת השתכרות עתידית, גם זאת בהחלט צפוי להיכנס לחישוב ולעלות את הפיצויים

 

מחשבון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי