נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ניתן לטפל באקנה בפרצוף?

פצעים על הפנים

אקנה אשר ידוע כפצעי בגרות מתחיל בגיל ההתבגרות ולעיתים לא עובר.

איך ניתן לטפל בו ביעילות?

אקנה בפרצוף הוא אחת מתופעות גיל ההתבגרות אשר לעיתים לא עוברות גם בגיל מבוגר הרבה יותר. בני נוער רבים סובלים מהתופעה במנעד רחב של חומרת המצב ובגלל השבריריות של הגיל שלהם ושל הביטחון העצמי שלהם גם מוצאים עצמם מאוד מושפעים מבחינה חברתית ונפשית מהתופעה. טיפול באקנה יכול להיות על ידי תזונה, מוצרים לטיפוח הפנים וגם על ידי טיפול תרופתי חדשני אשר מסייע למגר את התופעה.

 

אקנה

התופעה הקרויה אקנה מוכרת גם בתור חצ'קונים או פצעוני בגרות בגלל שלרוב היא מופיעה בשלב גיל ההתבגרות אצל בני נוער מתבגרים. בעצם מדובר בפצעונים דלקתיים על העור אשר נוצרים כתוצאה מהורמונים לא מאוזנים ומחמירים כתוצאה מתזונה וממגע של לכלוך עם עור הפנים. בפועל מדובר בהפרשה של הרבה שומנים מעור הפנים אשר מתערבבת עם לכלוך וחומרים מזוהמים וביחד הם יוצרים פצעים על העור.

 

סבון ומי פנים

אחד התכשירים הנפוצים והנוחים למניעת או הרגעת חומרת האקנה הוא סבון הפנים המגיע גם בתצורת מי פנים. בגלל שאקנה נוצר בעקבות שילוב של שומנים ולכלוך שטיפת הפנים בצורה יומיומית, בבוקר ובערב, מסייעת בהסרת הלכלוך והשומנים מהעור וכך מונעת היווצרות פצעים נוספים או החמרתם.

 

פילינג

שימוש בפילינג ודאי מוכר לכם בתור תכשיר לכפות הרגליים אך הוא מסייע גם לעור הפנים. השימוש בפילינג יוצר תגובה יחסית קיצונית של הסרת העור המת מהפנים, אשר מהווה גורם נוסף ליצירת הפצעים על העור. כאשר תסבנו את הפנים בפילינג בעצם מדובר בסבון גרגרים אשר מסיר בשיטתיות את העור המת ותוך כדי את הלכלוך. מומלץ להשתמש בפילינג בתדירות נמוכה, בערך פעם בשבוע.

 

פנייה לרופא עור

למרות שהתופעה מאוד נפוצה ונראה כי היא קורית ולא ניתן למנוע אותה, בפועל במקרים חריגים כן מדובר בתופעה מוגברת ועל כן מומלץ לפנות לרופא עור לקבלת חוות דעת מקצועית. הרופא ימליץ לכם על שימוש בתרופה או במשחות מיוחדות אשר מחייבות מרשם רופא. כמובן שתמיד מומלץ לפנות לרופא לקבלת עזרה אך שווה לשקול לקיחת תרופות באופן קבוע.

 

תזונה מונעת ומקדמת אקנה

מסתבר שמעבר לשטיפת פנים גם התזונה שלנו משפיעה על האקנה בפרצוף. בגלל שמדובר בשילוב של שומנים ולכלוך ניתן לצמצם את כמות השומנים שנכנסת לגוף ובהתאם מופרשת מהפנים. אחד הגורמים אשר מאוד תורמים למצב עור הפנים הוא מים. חשוב להקפיד על שתיית מים מרובה וצמצום אכילת שומנים.

מניעת וטיפול באקנה תלוי הן בהקפדה על שטיפת פנים עם סבון או מי פנים באופן יומיומי בוקר וערב וכלה בתזונה מאוזנת המקפידה על שתיית מים מרובה. במידה ואתם סבורים כי מצב הפנים שלכם חמור מומלץ גם כן לפנות לרופא עור לקבלת ייעוץ רפואי מקצועי.

 

אישה עם חצקונים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפולים