נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אילו בדיקות צריך לעבור כדי להשתיל שתלים דנטליים?

שיניים מושלמות

בין אם את עובדת בשירות לקוחות בצפון הארץ או שאתה עובד כנהג מיניבוס בראשון לציון, חיוך שחסרה בו שן אחת או יותר יכול להפריע באופן משמעותי לחיי היום יום שלך. בין אם מדובר בירידה בביטחון העצמי, קשיים בדיבור ובאכילה, או אפילו פגיעה נוספת בחלל הפה עקב זיהום הנוצר מהצטברות לכלוך באזור השן החסרה ופוגע בחניכיים או פגיעה בשיניים הסמוכות לה עקב היעדר תמיכה בהן. הודות להתפתחות ברפואת השיניים המודרנית, ניתן לפתור את הבעיה ולשחזר את השן או השיניים החסרות באמצעות שתלי שיניים.

 

תהליך השתלת שיניים

השתל הדנטלי הוא התקן העשוי מבורג מתכת המוחדר לעצם הלסת ומדמה את פעולת שורש השן, שעליו מותקן בהמשך הטיפול כתר המדמה מראה של שן טבעית ומשלים בפועל את מערך השיניים בפה ע"י שתלים דנטליים מחיר משתנה התלוי בגורמים שונים כגון סוג השתל ומורכבות הטיפול. את ההחלטות הנוגעות לכך מקבלים לאחר פגישת התייעצות בה הרופא מאבחן את סוג ההשתלה הנדרשת בהתאם להיסטוריה הרפואית ולמצב השיניים של המטופל.

מרפאה

 

בדיקת רקע והתאמת הטיפול

במפגש הראשון עם רופא השיניים לקראת טיפול השתלה, יבחנו מספר פרמטרים שעשויים להשפיע על מהלך הטיפול ועל הסיכוי לצלחתו. ראשית, תבחן ההיסטוריה הרפואית ומצב הבריאות הכללי של המטופל: מחלות מסוימות כגון סכרת, מחלות לב, עששת חמורה או מחלות שדרשו טיפולי הקרנה באזור הראש והצוואר עשויות למנוע התאמה לטיפול. לעומת מחלות אלו, עישון לא מונע באופן מוחלט את היתכנות הטיפול, אך מפחית באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה שלו. גם מצב חלל הפה ייבדק, כאשר מחלת חניכיים או נסיגה חמורה שלהן לא יאפשרו השתלת שתלים דנטליים. בנוסף, יתכן צורך בצילומי רנטגן, CT או CBCT על מנת לוודא שקיימת מספיק עצם איכותית באזור השן החסרה לצורך ביצוע ההשתלה.

 

השתלת עצם

הצלחת השתל הדנטלי תלויה באופן משמעותי ביכולת בסיס השתל – בורג המתכת המדמה את שורש השן – להתפס באופן מלא בעצם הלסת. הברגת השתל לעצם וקליטתו בה היא שמאפשרת את יציבות השתל ואת עמידותו לשנים ארוכות. לעיתים, נוצר מצב בו כמות העצם באזור ההשתלה לא מספקת: זיהום כגון דלקת חניכיים או ספיגת העצם באזור השן החסרה יכולים להוביל למצב בו כמות העצם באזור לא מספקת לביצוע השתלה. במקרה זה, ניתן לבצע תהליך כירורגי של השתלת עצם. בתהליך זה מוסיפים עצם ממקורות שונים לאזור ההשתלה. לאחר קליטת העצם באזור ההשתלה ניתן להמשיך בתהליך השתלת השיניים ולסיים אותו בהצלחה.

 

סיכום

לניתוחי השתלת שיניים אחוז הצלחה גבוה מאוד, בעיקר אצל מטופלים בעלי היסטוריה רפואית ובריאות תקינה: רוב המטופלים בהשתלת שיניים מדווחים על חזרה לתפקוד מלא בלעיסת מזון, על יכולת לדבר באופן תקין ובנוחות ועל עלייה בביטחון העצמי וביכולת לחייך ללא חשש.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אסתטיקה ויופי
אסתטיקה רפואית
מה היא אסתטיקה רפואית?

אסתטיקה רפואית היא תחום צומח במהירות, המקיף מגוון רחב של הליכים לא פולשניים וזעיר פולשניים שנועדו לשפר את המראה