נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

בדיקות קורונה לחברות ולמשרדים

דגימה

מזה כשנתיים ומעלה מגפת הקורונה מלווה אותנו ביום – יום, מחלה חדשה שצריך להתמודד עימה.

תחילה היו בדיקות רק בקופות החולים או אצל פיקוד העורף, אך כיום כל אחד ואחת יכולים להיבדק בצורה עצמית בכל מקום בעולם.

על בדיקות קורונה למשרדים ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

בדיקות קורונה

באופן ככלי בכלל סוגי בדיקות הקורונה, הן האנטיגן והן PCR המטרה היא לבדוק האם יש בגוף את החומר הגנטי של נגיף הקורונה. הבדיקה נעשית באמצעות מטוש, דרך מגע עם הפה והאף. ניתן לגלות האם אדם נדבק בנגיף גם במידה ואין לו תסמינים כלפי חוץ. אדם שיצא לו שני פסים בבדיקה, הוא נחשב כמאומת וחיובי לקורונה, אדם שיצא לו פס אחד כנראה אינו נדבק בנגיף בנקודת זמן זו.

 

סוגי הבדיקות

קיימים שני סוגים בלבד של בדיקות עבור נגיף הקורונה. הראשונה היא בדיקת PCR שנחשבת מאד מדויקת ומראה תוצאות נכונות לרוב. בדרך כלל התוצאות מגיעות לאחר כ- 48 שעות אך בתקופות מסוימות יש עיכובים בשל הכמות הרבה של הבדיקות. בשלב מסוים הבדיקות הוגבלו רק למי שמעל גיל 60 ומעלה וכן, למי שנחשב כאוכלוסייה בסיכון. אך נכון להיום, גם מי שבני ובנות 30 שנים ומעלה יכולים לעשות את הבדיקה דרך קופת החולים או פיקוד העורף.

 

בדיקה מהירה

הדרך השנייה להיבדק היא באמצעות בדיקת אנטיגן, אשר פחות מדויקת ורגישה לנגיף, אך ניתן לדעת את התשובה כבר לאחר מספר דקות. ישנה בדיקת אנטיגן מפוקחת (מוסדית) שנעשית על ידי דוגמים המוסמכים לכך במקום ציבורי מוגדר. התוצאה מתקבלת גג לאח 30 דקות מרגע לקיחת הדגימה. קיימת אפשרות נוספת ונגישה יותר, בדיקה ביתית שניתן לרכוש ולעשות באופן עצמאי בבית ולקבל את התוצאה ישירות.

 

ייעול בעבודה

העובדה כי ניתן לבצע בדיקות קורונה בכל זמן ובכל מקום מבלי לחכות לתור או לנסוע למקום הבדיקה, מקלה על היום יום של כולנו ובעיקר עוזרת להתמודד עם השגרה החדשה בצורה טובה. כיום ניתן להזמין שירות של בדיקות קורונה לחברות ומשרדי עבודה הכולל הגעה של צוות מוסמך לבצע בדיקות PCR במקום העבודה לכלל העובדים וכך למנוע זמן מיותר ולייעל את העבודה.

 

אחת ולתמיד

ידוע כי כיום ניתן גם לעשות בדיקות סרולוגיות שמטרתן לגלות האם קיימים נוגדנים לנגיף הקורונה אצל האדם, כאלה שנוצרו מהחיסון או אצל אנשים מחלימים. ניתן להזמין בדיקה סרולוגית עד הבית ובכך לחסוך זמן מיותר. בדיקה כזו עשויה לגרום לתחושת בטחון במידה ויש נוגדנים ובכך למנוע את הבדיקות החוזרות ונשנות לגבי האם נדבק בנגיף.

 

לסיכום

הקורונה איתנו כבר תקופה ארוכה ולכן עם הזמן ישנם דברים חדשי לגביה, כמו בדיקות ביתיות ונגישות שניתן לבצע מכל מקום. בנוסף, אפשר להזמין שירות עד למשרד של בדיקות PCR וכך לייעל את מטרותיו של מקום העבודה.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי