נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם אפשר להתמכר לקנאביס?

צמח רפואי

זה לא סוד שהשימוש בקנאביס הופך להיות יותר ויותר פופולארי עם השנים, בעוד מדינות רבות הופכות את השימוש לחוקי ובכלל השימוש נהייה נפוץ ברוב העולם. אחת השאלות הגדולות שמעסיקות אנשים, בעיקר מומחים בתחום ההתמכרויות, זה האם אפשר להתמכר לקנאביס ואם כן איך ניתן יהיה לטפל בזה ולהתמוגג עם הבעיה. האופציה בהחלט קיימת על השולחן, לפניכם עיקרי הדברים בנוגע לאפשרות להתמכר לקנאביס ומשמעות הדבר.

 

שנוי המחלוקת

השאלות הרבות לגבי התמכרות לקנאביס לא קיבלו עדיין מענה חד משמעי, מדובר בנושא שנוי במחלוקת שעדיים נבדק ודנים בו מומחים ברחבי העולם. אין ספק שכבר יש טענות רבות לכל צד, חלק טוענים שאין שום הוכחה או סיבה לכך שמישהו יפתח התמכרות לקנאביס ואחרים שמצאו שכן יש אנשים המשתמשים באופן קבוע בקנאביס ולא באמת יכולים להפסיק, ובשל העדויות החלוקות, המסקנות טרם התגבשו.

 

חומר ממכר

הקנאביס כן נחשב באופן מסוים כחומר ממכר, באופן בו הוא דומה לחומרים אחרים אשר מייצרים תגמול במערכות שלנו, במקרה זה הפרדה של דופמין. אך אם שמים את הקנאביס לצד סמים אחר, מבחינת אחוזים וסיכוי אין ספק שקנאביס נחשב משמעותית פחות ממכר. מבחינת הדירוג של קנאביס לעומת חומרים אחרים, אלכוהול לדוגמא שנמצא ימוש נפוץ למדי נחשב הרבה יותר ממכר ממה שאנו יודעים על חומר הקנאביס.

 

עניין של תיזמון

חלק גדול מהנתונים לגבי התמכרות לקנאביס, מביאים לנו את התמונה יש קשר למתי מתחילים להשתמש בחומר. מכיוון שילדים ונערים צעירים עדיין נמצאים בשלב שהמוח לא סיים להתפתח, השימוש בקנאביס ובאותה מערכת תגמול, עלולה להיות מורכבת ולהוביל לקושי גדול לוותר על הדברים הללו. לכן, הדבר המומלץ הוא לנסות לפחות להניע צעירים מהשימוש בקנאביס, בכדי לתת למוח שלהם זמן להתפתח, ובתקווה למנוע את התלות.

 

נתונים מהשטח

על פי מחקרים רבים שנעשו בנושא, נמצא שמבחינת צרכנים מזדמנים, רוב האנשים אינם מתמכרים לשימוש בקנאביס. לעומת זאת, מאלו אשר משתמשים בקנאביס באופן קבוע, מחצית מהם מתמכרים . כמובן שאלו נתונים ממעט מאוד נבדקים והביסוס רחוק מלהתגבש, ועדיין אנחנו נותרים תוהים לגבי מה באמת הסכנה. קשה לדעת כשכל כך הרבה אנשים טוענים דברים הפוכים ועדיין יש מעט מידי מידע מהשטח בכדי לגבש מסקנה.

 

האפשרות קיימת

למרות השיח הרב שיש בנושא, אי אפשר להתעלם מהעדויות הרבות של אנשים בכל מיני גילאים והיקפי שימוש, אשר כן מדווחים על תלות והתמכרות לקנאביס. לכן, אנו מחויבים להכיר בכך שזאת כן אפשרות ממשית, שבתנאים ומצבים מסוימים, יש אפשרות שאנשים יפתחו התמכרות.

 

לסיכום

אז תשובה עניינית כנראה ייקח זמן עד שנקבל, אך את העובדות מאנשים שחוו את זה, זהו דבר שצריך לקחת בחשבון. אין כל רע בניסיון למנוע משהו גם אם הוא לא בוודאות יקרה, והמעט של לדחות את השימוש ולעודד אנשים לחכות לגילאים מבוגרים יותר, כדי שיולכו לקחת החלטות ממקום מודע ומשכיל יותר, זה מה שנותר לנו לעשות, מעבר לכך כבר קיימים טיפולים רבים לאנשים עבור ההתמודדות עם ההתמכרות לקנאביס כמו להתמכרויות אחרות.

ג'וינטים

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא למבוגרים
4 יתרונות לקשר דיסקרטי

בין אם בגלל שאנשים מחפשים קשר מחוץ לנישואין, על מנת לממש פנטזיות בעודם רווקים, או בכלל בגלל שהם "בארון",

יתרונות להיכרות בשידוך
3 יתרונות להיכרות בשידוך

בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שהתחתנו לאחר שהכירו בשידוך. ההליך שהיה מקובל עד לא מזמן בקרב

קנאביס רפואי
עובדות על קנאביס רפואי

בשנים האחרונות ישנה עלייה במספר המשתמשים בקנאביס הרפואי. השימוש התדיר בקרב האוכלוסייה לא הביא למודעות מעמיקה בנושא באופן מפתיע.