נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה ההבדל בין גמילה מאלכוהול לגמילה מקנאביס?

קנאביס

במאה העשרים ואחת אנשים רבים צורכים אלכוהול וקנאביס על בסיס קבוע, בין אם באירועים חברתיים, ובין אם בינם לבין עצמם – בכדי להירגע מעט או לנסות "לברוח" מהמציאות. מדובר בחומרים משני תודעה, אשר צריכה מבוקרת שלהם יכולה להיות מהנה ואף בעלת השפעות טובות לעיתים (השריית רוגע, עלייה בביטחון העצמי וכדומה). אולם כאשר הצריכה נעשית בכמויות ובתדירויות גבוהות, מדובר בחומרים מזיקים בעלי השפעה הרסנית וממכרת. בשלב זה מומלץ לפנות לעזרה למקצועית ולהתחיל תהליך של גמילה מהסם הממכר, יהא זה אלכוהול או קנאביס. בכתבה הבאה נעסוק בהבדלים שבין תהליכי גמילה אלו.

 

רק גמילה טובה

ההבדל בין תהליך גמילה מקנאביס לתהליך גמילה מאלכוהול מתחיל בחותם שמותירים סימני ההתמכרות השונים. התמכרות לקנאביס עשויה לגרום למכור להתקפי חרדה, לדיכאון ולקשיים בשינה. התמכרות לאלכוהול מנגד גורמת בעיקר לשינויים דרסטיים במשקל הגוף, לריח גוף ופה רעים (אלכוהוליים), וכן לרמת טיפוח עצמי ירודה מהסטנדרט הרגיל של האדם. בהתאם לכך ניתן להבין שההשלכות השליליות של כל חומר אכן שונות מאוד זו מזו ועל כן תהליכי הגמילה והסיבות להתחיל בו יהיו גם הן שונות.

עוד הבדל מובהק שאולי על פניו לא נשמע חשוב הוא ההבדל התדמיתי בין שתי ההתמכרויות. בעוד שפוטנציאל ההתמכרות של אלכוהול ידוע לכל, הקנאביס נתפס כסם פחות מזיק ואף כלא ממכר. מדובר בתפיסה שגויה אשר עלולה להוביל לכך שהאדם המכור לא יודה בבעיה. על כן תחילת הגמילה מאוד שונה בין שני החומרים: בעוד שגמילה מאלכוהול היא צעד שרבים יכירו בנחיצותו, כאשר מדובר בקנאביס עלולה להיווצר קונספציה מוטעית שאין צורך כלל בגמילה מחומר זה.

 

מצא את השונה

על אף ההבדלים הניכרים בין ההתמכרויות, נפשיים, פיזיים ותדמיתיים כאחד, חשוב לציין שיש לא מעט מן המשותף בנזק שגורמים חומרים אלו, בתהליך ההתמכרות אליהם וכן גם בתהליך הגמילה. במקרים רבים ההתמכרות מתפתחת כתוצאה מחסך רגשי כזה או אחר אשר "ממולא" על ידי חומר: אלכוהול, קנאביס או שילוב של השניים. לכן גמילה נכונה צריכה לשים דגש גדול על האספקט הנפשי, באמצעות טיפול מותאם (כגון ליווי פסיכולוגי, ליווי של עובד סוציאלי, טיפול קבוצתי או כל מתודת תרפיה מקובלת אחרת).

מכיוון שיש דמיון רב בין שני סוגי הגמילה, לרוב יהיה ניתן לטפל בהם באותו מקום. מרכזי טיפול בהתמכרויות המתמחים בגמילה מחומרים שונים יציעו לרוב גם תוכניות גמילה מאלכוהול וגם תוכניות גמילה מקנאביס.

 

בקשת עזרה אינה בושה

עוד חשוב להוסיף שהתחלת גמילה היא צעד הכרחי בשני המקרים, כאשר מדובר במקרה של התמכרות מסוכנת. על מנת לבצע גמילה אפקטיבית ככל הניתן מומלץ לא לעשות זאת לבד וכן לפנות לעזרה מקצועית מותאמת. התחלת גמילה במרכז טיפולי על ידי אנשי מקצוע היא הצעד הנכון על מנת לנסות לפתור את הבעיה.

קנאביס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא למבוגרים
4 יתרונות לקשר דיסקרטי

בין אם בגלל שאנשים מחפשים קשר מחוץ לנישואין, על מנת לממש פנטזיות בעודם רווקים, או בכלל בגלל שהם "בארון",

יתרונות להיכרות בשידוך
3 יתרונות להיכרות בשידוך

בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שהתחתנו לאחר שהכירו בשידוך. ההליך שהיה מקובל עד לא מזמן בקרב

קנאביס רפואי
עובדות על קנאביס רפואי

בשנים האחרונות ישנה עלייה במספר המשתמשים בקנאביס הרפואי. השימוש התדיר בקרב האוכלוסייה לא הביא למודעות מעמיקה בנושא באופן מפתיע.