נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה ההבדל בין מדרסים רגילים לאורטופדיים

מדרס מעוצב

כיצד תדעו אם אתם צריכים מדרסים רגילים או מדרסים אורטופדיים? לא כולם צריכים מדרסים בהתאמה אישית ולעומת זאת מדרסים אורטופדיים לא מתאימים רק לספורטאים.

מדרסים רגילים לא פותרים כל בעיה שיש בכף הרגל ואלו הם בעצם רפידות עם מבנה אוניברסילי של כף רגל.

מדרסים רגילים נותנים תמיכה לקשת שיש בכף הרגל אך הם לא מתקנים מנח כף רגל לקוי ומתאימים לכפות רגליים נורמליות ללא בעיות יציבות, לשם כך יש את המדרסים האורתופדיים שמותאמים אישית לכף רגל

ומתקנים את המנח של הקרסול ובנוסף, מפזרים את עומס המשקל בצורה שווה בין כפות הרגליים לשרירי הגב והצוואר.

 

למה יש צורך לתקן את מנח הקרסול

לרובנו יש הליכה לא תקינה שנובעת מאי יציבות. האי יציבות נגרמת מכך שמלכתחילה הקרסול לא נמצא במנח הנכון וזה מה שגורם לנו ללכת עקום, למשל, עם אצבעות כף הרגל כלפי פנים. ברגע שהמנח לא תקין, כך נוצר העומס על הרצועות ובנוסף, עומס על השרירים, הגידים והסחוסים בכפות הרגליים. כמו כן, נוצר גם עומס בקרסוליים, בברכיים וכמובן גם בגב התחתון וכל אלו גורמים לכאבי שרירים ודלקות. הפציעות יכולות להיגרם גם לספורטאים וגם למי שאינו עוסק בפעילות ספורטיבית ולכן אל תחשבו שמדרסים אורטופדיים מיועדים לספורטאים בלבד.

 

מתי מדרסים רגילים זה מספיק ומתי יש צורך במדרסים אורטופדיים

אם אין לכם כאבים בזמן הליכה או ריצה אין סיבה שתשתמשו במדרסים אורתופדיים. אם הינכם ספורטאים שלא מרגישים כאב בזמן הפעילות אז גם אל תשתמשו מתוך מחשבה שזה ישפר לכם את הביצועים. כל דבר מלאכותי שאתם מכניסים לתוך הנעליים יכול לגרום לכם לכאב ואי נוחות ולכן אם אתם רק מעוניינים לשפר קלות את התמיכה, מספיק שתשימו מדרסים רגילים. לעומת זאת, למי שסובל מכאבים בכפות הרגליים בפרט וברגליים בכלל או בברכיים ובגב או ספורטאים שיש להם פציעות חוזרות וכאבים שמעידים על חוזר איזון אנטומי כן צריכים מדרסים אורטופדיים. כאמור, מדרסים אורטופדיים מיוצרים בהתאמה אישית ופותרים בעיות של חוסר איזון ואי יציבה בכף הרגל ובכך מנטרלים את הכאבים שחשים כתוצאה מהאי יציבה.

 

לסיכום

ההבדל בין מדרסים רגילים למדרסים אורטופדיים הינו שמדרסים אורטופדיים מותאמים אישית לכפות הרגליים, גם לכף רגל ימין וגם לשמאל, שהרי הן לא זהות לחלוטין. לעומת זאת, מדרסים רגילים הם אוניברסליים וקונים אותם לפי מידת הנעליים, ללא הבדל בין כף רגל ימין לשמאל. במידה ויש לכם בעיות אורטופדייות מאובחנות וכאבים כרוניים שנובעים מכך, מומלץ לקנות מדרסים אורטופדיים גם אם מדובר במוצר יותר יקר. מדרסים בהתאמה אישית יקנו לכם את התמיכה המקסימלית הדרושה לגב שלכם ויפזרו את העומס בצורה שווה ומאוזנת. מדרסים רגילים לא מיועדים למי שסובל מאב-נורמליות במבנה של כף הרגל, אלא נותנים רק תמיכה קלה לגב.

 

נעלי ספורט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי

רפואה אסתטית
12 פעולות של רפואה אסתטית

ברוכים הבאים לעולם המרתק של הרפואה האסתטית, שבו מדע ואמנות משתלבים זה בזה כדי לעזור לאנשים לשפר את המראה