נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

על הטכנולוגיה החדשנית והידידותית לסביבה של סונוביה

חוטים

תעשיית הטקסטיל עצומה בגודלה, ומייצרת מגוון מוצרים בהם האדם הממוצע משתמש כל יום.

למען האמת, תעשייה זו היא אחת מהמזיקות ביותר לכדור הארץ, ומשתמשת בכמויות עצומות של מים, ופולטת גזים המחמירים את אפקט החממה.

אך מה אם יהיה אפשרי ליצור בד בתהליך שאינו הורס את הסביבה, ואף מעניק לו תכונות ייחודיות כמו הגנה של עד 99% מווירוסים, בקטריות, ופטריות? פנטזיה זאת כבר אינה חלום,

אלא מציאות של ממש המשתמשת בטכנולוגיה חדשנית המטמיעה חלקיקי ננו בפיסת בד בעזרת אנרגיה סונית, ללא כימיקלים מזיקים לאדם או לסביבה. 

 

הגאונים מאחורי הרעיון

חברת סונוביה התחילה כעסק בעל מטרות נעלות- יצירת מוצר המחזיק מעמד לאורך זמן, באמצעות תהליך ירוק שאינו פוגע בטבע, ומגן על האדם מפני נזקי הסביבה. 10 שנות מחקר באוניברסיטת בר אילן הצליחו להפיק בסופו של דבר טכנולוגיה פטנטית המייצרת בדים עמידים ומיוחדים, עם מינימום נזקים מיותרים לעולם שסביבנו.

 

איך בדיוק זה פועל?

תהליך זה קרוי "Sono Finishing", שבו מטמיעים תערובות כימיקלים מרוכזת לא מזיקה בפיסת בד או טקסטיל בתוך אמבטיית נוזלים, תוך שימוש בגלי קול עוצמתיים במהירות גבוה. באמצעות זו, נולד האפקט הפיזיקלי הנקרא Cavitation, שבו נוצרות בועות מלאות אנרגיה בתוך נוזל בלחץ נמוך, ועל ידי האצה באנרגיה גבוהה, כמו גלי קול, בועות אלו קורסות לתוך עצמן. בעת קריסתן, אפשרי להנחיל את התכונות הרצויות בתערובת הכימיקלים באותה חתיכת בד, ובסופו של דבר לקבל תוצר סופי מחוזק, יעיל, ובעל סטנדרטים ברמה בינלאומית.

 

ומה אמא טבע אומרת על כך?

סונוביה מדגישה כי אחד מהערכים החשובים להם היא שמירה על הסביבה – מצרך נדיר בתעשייה מזהמת כמו תעשיית הטקסטיל. החברה הצליחה להוכיח את גישתה הירוקה בתהליך גימור הבדים בכמה היבטים פשוטים:

  • יצירת בד עמיד היכול לשמור על תכונותיו גם אחרי 55 כביסות, וניתן לשימוש חוזר.
  • שימוש בכימיה ייחודית על בסיס מים, שלא כוללת חומרים מקשרים מזיקים העלולים לזהם מקורות מים.
  • בזכות השימוש בטכנולוגיה החדישה באנרגיית גלי קול, יש צורך בכמות נמוכה של פורמולת כימיקלים הידידותית לסביבה, המוחדרת לבד ונותנת לו את ייחודיותו.

תוך כדי שמירה על הסביבה, מובטח גם מוצר בטוח לשימוש עבור האדם, שעל פי בדיקות מעבדה אינו נמצא כמזיק לאדם הבריא, ואף עוזר למגר מחלות בנטרול של 99% ווירוסים, חיידקים, ופטריות.

 

יעילות, ובד בבד ידידותית לסביבה

בתעשייה המנצלת ומזהמת את האוויר ומקורות המים, קל לראות למה מנסים לחשוב על חלופות אשר לא רק יניבו תוצאות, ואף יראו מעט אהבה לאמא טבע ויפחיתו בנזק הסביבתי. חברת סונוביה הצליחה לפתח בד ייעודי אשר עומד בתנאי ורצונות כל לקוח, באמצעות פטנט חדשני המטמיע ננו טכנולוגיה בעזרת כימיקליים מרוכזים ואנרגיה אולטרה-סונית.

 

מכונת תפירה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי