נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הפרעת קשב וריכוז (ADHD) ודרכי התמודדות

ילדת מאובחן

ע"פ הערכות, כ 6%-8% ילדים מאובחנים עם הפרעת קשב וריכוז, ואילו אצל מבוגרים מדובר במספרים גבוהים הרבה יותר. במדריך הבא נענה על כל השאלות הנוגעות להפרעת קשב וריכוז, ומהן דרכי ההתמודדות.

 

הפרעת קשב וריכוז: כל מה שרציתם לדעת אך חששתם לשאול

הפרעת קשב וריכוז (ADHD) היא הפרעה אשר מקשה באופן משמעותי על התפקוד האקדמי וכן התפקוד בחיי היום יום. חשוב להדגיש כי מקור ההפרעה הוא נוירולוגי, והוא עובר ברוב המקרים בתורשה, ולכן אם יש במשפחה מקרה של הפרעת קשב וריכוז – הסיכוי שהילד יאובחן גם הוא עולה כמעט פי שניים. כאשר מתכוונים לקשיים בתפקוד אקדמי, ניתן להבחין כיצד ילדים עם התסמונת מתקשים מאוד בתהליכי למידה בסיסים כמו קריאה או חישוב, ואילו בשלבים מתקדמים יותר הילדים מתקשים לשבת בכיתה ודעתם תהיה מוסחת בקלות. מדובר בתלמידים אשר לרוב עושות טעויות טיפשיות במבחן, ולעיתים הם אינם עונים על כל השאלות – מתוך אימפולסיביות וחוסר ריכוז. הציונים של תלמידים עם הפרעת קשב וריכוז לרוב יהיו נמוכים, אולם ישנם יוצאים מן הכלל אשר מצליחים "לצלוח" את תקופת הלימודים באופן סביר, אך עם פער בין מקצועות מסוימים – אחד המאפיינים הבולטים של הפרעת קשב וריכוז. בפן ההתנהגותי, ילדים או מבוגרים עם הפרעת קשב וריכוז יפגינו חוסר נינוחות ולעיתים התנהגות תוקפנית, אשר לרוב מפורשת (המידה והילד/מבוגר) כהתנהגות בלתי סבירה ומתקבלת. משום כך, חשוב מאוד לבצע אבחון בגיל מוקדם ככל האפשר, באמצעות פסיכולוג מומחה להפרעת קשב וריכוז.

 

מה ההבדל בין הפרעות קשב וריכוז לבין חוסר ריכוז?

ילדים/מבוגרים אשר מאובחנים עם הפרעת קשב וריכוז יתקשו לעקוב אחר שיחה באופן רציף לאורך זמן, יפגינו נטייה לחולמות וכן חוסר יכולת להתארגנות. כאשר אנו מדברים על אדם על הפרעת קשב וריכוז, לפי הקריטריונים המקובלים התסמינים צריכים להגיע לידי ביטוי בשני תחומי חיים לפחות, כלומר ההפרעה ניכרת גם בתחום האקדמי וגם בחיים האישיים. בספר המחלות הפסיכיאטריות מוגדרים הקריטריונים לאבחון של הפרעות קשב וריכוז. כל קריטריון מתייחס לשלוש קטגוריות: פעלתנות יתר, בעיות קשב וריכוז ואימפולסיביות. כדי שנוכל לאבחן אדם כסובל מההפרעה, יש לבחון האם האלמנטים האם האלמנטים הללו באים לידי ביטוי: נטייה לאבד ולשכוח חפצים/דברים, קושי ביכולת ההתארגנות, דחיינות, חוסר תשומת לב לפרטים, קושי בפעילויות אשר דורשות ריכוז גבוה ועוד.

 

כיצד מתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז?

לרוב, אנשים אשר מאובחנים עם הפרעת קשב וריכוז הם אנרגטיים, יצירתיים וכן בעלי יכולת חשיבה מהירה אשר הופכת את המאובחנים למנהיגים ומובילים. בכדי להתמודד עם ההפרעה מומלץ לשמור על סדר באמצעות התערבות פסיכולוגית, אימון קוגניטיבי של המוח באמצעות תוכן מחשב וכן קבלת הקלות כמו תוספת זמן במבחנים. לקבלת מידע נוסף, היכנסו לאתר של מכון דרור.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי

רפואה אסתטית
12 פעולות של רפואה אסתטית

ברוכים הבאים לעולם המרתק של הרפואה האסתטית, שבו מדע ואמנות משתלבים זה בזה כדי לעזור לאנשים לשפר את המראה