נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהם הקריטריונים של הוועדה הרפואית לקבלת פטור ממס הכנסה

דולרים

במקרה שבו אדם סובל מנכות רפואית בדרגה מסוימת, מאפשר לו החוק ליהנות מפטור מתשלום מס על הכנסה עד לגובה מסוים.

על מנת לעמוד בתנאי הזכאות, עליו להתייצב בפני וועדה רפואית לקבלת פטור ממס הכנסה, שבה ייקבע האם הוא עומד בקריטריונים אשר מזכים בפטור.

 

חבות במס ואפשרות לקבלת פטור

חוקי המס במדינת ישראל מחייבים כל אדם בתשלום מס הכנסה, המהווה אחוז מסוים מגובה הכנסתו. גובה המס על הכנסה מעבודה עולה בצורה פרוגרסיבית ועשוי להצטבר לסכומים של עשרות ואף מאות אלפי שקלים בשנה, בהתאם לגובה ההכנסה של הנישום. לצד זאת, קיימים בחוק מנגנונים המאפשרים לקבל פטור ממס הכנסה.

 

פטור ממס בגין נכות רפואית

אדם אשר סובל מנכות רפואית עשוי לזכות בפטור ממס הכנסה, אשר במקרים מסוימים עשוי לחול על הכנסה שנתית עד לגובה של 614,400 ₪. על מנת לזכות בפטור זה, נדרש הנישום לעמוד בפני וועדה רפואית מיוחדת של הביטוח הלאומי שתכליתה היא קביעת דרגת הנכות של הנישום ואורך תקופתה.

 

מהו היקף הפטור

לקביעת הוועדה את דרגת הנכות ותקופתה, יש השפעה הרת גורל על גובה הפטור שיינתן לנישום וזאת באופן הבא:

  1. כאשר דרגת הנכות היא 90% לפחות ותקופת הנכות היא שנה או יותר, יזכה הנישום לפטור ממס עד להכנסה שנתית בגובה 614,400 ₪.
  2. כאשר דרגת הנכות היא 90% לפחות ותקופת הנכות היא בין 364 יום ל- 185 יום, יזכה הנישום לפטור ממס הכנסה עד להכנסה שנתית בגובה 73,560 ₪.
  3. כאשר דרגת הנכות היא מתחת ל- 90%, לא יהיה זכאי הנישום לפטור ממס הכנסה בגין נכות רפואית, ללא קשר לתקופת הנכות.
  4. כאשר דרגת הנכות היא 90% לפחות ותקופת הנכות הינה פחות מ- 185 יום, לא יהיה זכאי הנישום לפטור ממס הכנסה בגין נכות רפואית.

 

הקריטריונים של הוועדה הרפואית למתן פטור

ניתן למסור לידי הוועדה הרפואית כל מסמך רפואי או חוות דעת, אשר יש בהם כדי להצביע על עצם קיומו של ליקוי רפואי ועל מידת השפעתו על אורח חייו של הנבדק. במהלך הדיון בוועדה, עשוי הנבדק להתבקש לעבור בדיקה רפואית על ידי רופא הוועדה.

לאחר עיון במסמכים של הנבדק וביצוע הבדיקה הרפואית, יקבע רופא הוועדה את דרגת הנכות של הנבדק וזאת על פי תקנות הביטוח הלאומי (קביעת דגת נכות לנפגעי עבודה), המונות באופן מפורט את סך אחוזי הנכות הניתנים בגין כל ליקוי.

 

הוועדה הרפואית למתן פטור ממס – עושים את זה נכון

קבלת פטור ממס הכנסה בגין נכות רפואית, עשויה להשפיע באופן דרמטי על הכנסתו של נישום הסובל מנכות. הכנסה זו יכולה לשמש אותו לצבירת חסכונות ולמתן מענה יומיומי לקשיים הנובעים מנכותו. שאלת הפטור מוכרעת על ידי הוועדה הרפואית ולכן מומלץ להגיש את הבקשה לקבלת פטור בליווי גורם מקצועי הבקיא באופן פעולתה של הוועדה.

שעון ומטבעות

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי

רפואה אסתטית
12 פעולות של רפואה אסתטית

ברוכים הבאים לעולם המרתק של הרפואה האסתטית, שבו מדע ואמנות משתלבים זה בזה כדי לעזור לאנשים לשפר את המראה