נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה הקשר בין בעיות בשיניים להשמנת יתר

שיניים קדמיות

עם התפתחותו של השוק החופשי, וחוסר הגבלה בצריכת המזון ובאיכותו במדינה, החלו להתפתח בעיות השמנה רבות בקרב האוכלוסיה, ובהכרח גם בעיות שיניים גדולות.

השיניים הן המסננת שבין המזון לקיבתנו. כשאנו לועסים את המזון שאנו צורכים, השיניים עובדות קשה ואיתן גם הלסת שלנו.

ככל שנזיק לשיניים עם מזונות מסוכרים ומתועשים, כך בעיות השיניים תגדלנה יותר, ובהתאם לזאת גם ההשמנה שכולנו מפחדים ממנה, ורואים בה כתופעה לא מקובלת בחברה.

 

בראש ובראשונה – הסוכר שאנו צורכים

יש המון מאכלים המצויים בהם סוכרים, החל מטבעיים ועד למתועשים. הסוכר, שהוא הגלוקוז, חשוב למערכת החיסון שלנו ולגופנו. הבעיה מתחילה כשאנו מתמכרים לטעמו, וצורכים ממנו ללא הפסק כל הזמן. את הסוכר יש לצרוך כצורתו הטבעית, למשל בפירות, וכמו כן לא להגזים עם צריכתו, בגלל שהוא הגורם המקשר בין בעיות השיניים ובין השמנת היתר.

כשאנו לועסים מזון מתוק, החיידקים שנמצאים בפה באופן טבעי, ניזונים מהסוכר שאכלנו, ובשל זאת גורמים לחומציות שיכולה לפרק את אמייל השן ולפגום בה, ובכך לגרום לעששת. ובהקשר להשמנת היתר, כשהסוכר בדם עולה, האינסולין בגוף מופרש ומכניס את הסוכר לתאים היעודיים לכך. כשיש עודף סוכר, הוא מכניס אותו לתאי השומן. ובכך הסוכר גורם להשמנת יתר, במידה וצורכים אותו בצורה מוגזמת למדי.

 

כמעט בכל מאכל מצוי סוכר

הסוכר הוא חומר החיוני לגופנו, אך יש לצרוך אותו במידה מסוימת ובהיוועצות עם רופא. באכילה של דברים מסוכרים, אנו פוגעים בשיניים שהן הראשונות להיפגע. כאבי שיניים הם איומים ונוראיים, כולנו מפחדים מכאבים אלו משום שהם כרוכים בטיפולים רבים, ויקרים. בשביל לשמור על השיניים, או לחלופין לתקן אותן ולהיוועץ עם מומחים – Beyond Smile ישמחו לעשות זאת למענכם. את טיפולי השיניים, מומלץ לעשות במכון מקצועי ומנוסה.

 

הדיאטה לא תמיד עובדת

אל תתנו למאכלים ״בריאים״ לרמות אתכם – פירות יבשים למשל, הם אמנם פירות, אך בתהליך הייבוש שלהם, המים יוצאים ונשאר רק הסוכר שבהם. ועל כן, הם מלאים בסוכר. מיצים טבעיים למשל, המכילים פרי או רכז, מלאים אף הם בסוכר ויש לצרוך אותם במתינות. הם בריאים מאוד, חשובים למערכות הגוף, אך צריך לשים לב למינון. אנשים רבים רואים את המילה: ״בריא״ וממהרים לצרוך ממנו והמון. יש להתייעץ לשם זאת עם מומחים לרפואת שיניים ונטורופתים מוסמכים.

 

בין ההשמנה ובין השן – ישנו קשר מוחץ

מי מאתנו לא אוהב לצרוך סוכר, לשבת בנוחות בספה ולנשנש משהו מתוק שעושה טוב לנשמה. עם כל זאת – יש לשים לב שאנו לא מגזימים עם הצריכה שלנו, שכן הנזק שנגרם הוא לא נראה לעין בהתחלה, אלא ניחשף אליו רק כשיהיה באמת מאוחר מידי. לכן, כדאי להקדים תרופה למכה ולהתייעץ מומחים בתחום בשביל לשמור על אורח חיים בריא ותקין, וגם על שיניים וגוף בריא וחזק.

מדידת בטן

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רפואת שיניים
שן
איך עובד תהליך יישור שיניים?

יישור שיניים הוא מומחיות דנטלית המתמקדת בתיקון אי-סדירות של השיניים והלסתות, לרבות שיניים או לסתות לא תקינות, ומבנה נשיכה