נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

התפתחות אישית בעזרת NLP

צילום רנטגן

מיצוי הפוטנציאל האמיתי של אדם הוא כמו למצוא אוצר נסתר. הוא לא בהכרח קבור עמוק כמו שניתן היה לחשוב – לעתים קרובות הוא דווקא מוסתר קרוב מאוד לפני השטח, אבל אנחנו זקוקים לעזרה על מנת שנוכל

לגלות אותו מחדש ולהפיח בו חיים…

במאמר זה נבחן כלים שונים מעולם ה – NLP שבכוחם לסייע במימוש הפוטנציאל האישי הגלום בכל אחד מאיתנו ולתרום להתפתחות האישית במגוון מישורים.

 

מהו פוטנציאל אישי ומדוע חשוב לממש אותו?

אנשים רבים מזלזלים ביכולתם ובמה שהם יכולים להשיג. המושג 'פוטנציאל' מבטא את ההבדל בין איפה שאנחנו נמצאים עכשיו למקום אליו נוכל להגיע. מימוש הפוטנציאל האישי מוביל לעתים קרובות להצלחה עבור האדם. לא מדובר בהכרח בהצלחה במובן של הישגים (אם כי אצל רבים זה בדיוק מה שזה). עבור חלק מן האנשים הצלחה משמעה מציאת שלווה ושקט נפשי. יש הטוענים כי האמירה שעלינו לנצל את הפוטנציאל שלנו מרמזת על כך שלכאורה משהו חסר בחיינו או שאנחנו לא טובים מספיק כמו שאנחנו. אולם, אין דבר רחוק יותר מן האמת. מימוש הפוטנציאל האישי משמעו לעזור לאנשים להשתחרר ממה שמעכב אותם, להגשים את חלומותיהם ומטרותיהם, וליצור עבור עצמם את המציאות שהם שואפים לחוות בחייהם בכל רגע נתון.

קורסים רלוונטים בתחום ההתפתחות האישית הם: קורס NLP, קורס מיינדפולנס, קורס שפת גוף ועוד

 

מהי שיטת ה – NLP?

האותיות NLP הן ראשי התיבות של המונח Neuro Linguistic Programming (או בתרגום חופשי לעברית: תכנות לשוני עצבי). מדובר על שיטת אימון אישי אשר מאפשרת לנו לזהות ולתכנת מחדש דפוסי חשיבה והתנהגות בלתי מודעים שאימצנו במהלך חיינו, לשם יצירת שינוי באופן התגובה שלנו למצבים ואתגרים שונים בפניהם אנו ניצבים בחיי היומיום שלנו.  שיטת ה – NLP למעשה מתמקדת בניתוח האופן בו אנו חושבים, ובצורה בה החשיבה שלנו משפיעה על התקשורת שלנו מול עצמנו ומול סביבתנו. הבנת הקשר בין מצבנו הרגשי לתבניות החשיבה שאימצנו היא קריטית להשגת שיפור במערכות היחסים שלנו וליכולתנו לממש את הפוטנציאל שלנו במלואו, ולהגיע לרמה גבוהה יותר של התפתחות אישית בכל תחומי החיים.

 

מה הקשר בין NLP לבין התפתחות אישית?

אנשים פסימיים נוהגים להתבונן על העולם בראייה צרה מכיוון שהם נוטים להתמקד בדבר אחד בלבד, כאשר לעתים קרובות, מדובר בבעיה שהם מתמודדים עימה. חשיבה חיובית, לעומת זאת, מאפשרת למוח שלנו לקלוט ולעבד כמות גדולה יותר של מידע מהסביבה שלנו, וכתוצאה מכך – לאתר דרכים רבות ומגוונות יותר להתמודדות עם אתגרים, שהיא הבסיס למיצוי הפוטנציאל האישי שלנו והתפתחות אישית בהיבטים שונים. הכרת היסודות של שיטת ה – NLP יוצרת בסיס מצוין להתפתחות אישית על ידי כך שהיא מאפשרת לאנשים לזהות את דפוסי החשיבה הטבועים בהם, לשבור אותם ולאמץ דרכי חשיבה חדשות שישרתו את צרכיהם והשגת מטרותיהם בצורה מועילה יותר.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי

רפואה אסתטית
12 פעולות של רפואה אסתטית

ברוכים הבאים לעולם המרתק של הרפואה האסתטית, שבו מדע ואמנות משתלבים זה בזה כדי לעזור לאנשים לשפר את המראה