נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חיסונים לתינוקות עשה ואל תעשה

תרופה

ככלל, חיסונים לתינוקות הינם דבר הכרחי בכדי למנוע מחלות, כגון: חצבת, טטנוס, צהבת ועוד.

מטרתם של החיסונים המיועדים לתינוקות היא להוות עבורם הגנה ולמנוע מהם להיחשף בפני הסיכונים שטמונים במחלות השונות.

יחד עם זאת, בבואכם לחסן את תינוקכם, כדאי שתגיעו מוכנים לקראת כל חיסון ואף תבצעו בירור לגבי הרכיבים שהוא מכיל, האפקטיביות שבו, מתי כדאי לעשות כל חיסון ולגבי תופעות לוואי שאולי טמונות בו.

 

סוגי חיסונים לתינוקות ותופעות לוואי אפשריות

בשנותיו האשונות של תינוק, הוא מקבל חיסונים שונים שמטרתם להגן מפני מחלות. אולם, לא תמיד ניתן לדעת מה מטרתו של כל חיסון ומפני אילו מחלות הוא אמור להגן. בנוסף, ישנם הורים שחוששים לחסן את ילדיהם בשל דברים מסוימים שהם שמעו או קראו בנוגע לתופעות לוואי של חיסונים. אם כך, ניתן לעשות סדר בדברים ולהצביע על כמה חיסונים חיוניים עבור תינוקות ועל מטרתם:

  1. חיסון נגד דלקת כבד נגיפית B – חיסון הניתן לתינוק בפעם הראשונה בגיל חודש ובפעם השנייה בגיל חצי שנה. לא נצפו תופעות לוואי לאחר קבלת חיסון מסוג זה.
  2. חיסון נגד שיתוק ילדים – ניתן לתינוק בשש מנות, החל מגיל חודשיים ועד גיל 7 שנים. תופעות לוואי אפשריות הן עלייה קלה של חום הגוף ופריחה אלרגית.
  3. חיסון נגד אסכרה, צפדת ושעלת אסלולרית – ניתן בשש מנות, החל מגיל 4 חודשים ועד גיל 13 שנים. מבחינת תופעות לוואי אפשריות, ייתכנו כאבים באזור החיסון, אודם ונפיחות וכמו כן, בחילה או הקאה, סחרחורות, עליית חום מתונה וכאבי ראש.
  4. חיסון נגד המופילוס אינפלואנזה b – ניתן בארבע מנות, החל מגיל חודשיים ועד גיל שנה. תופעות לוואי אפשריות הן עליית חום קלה או תגובה מקומית באזור הגוף בו בוצע החיסון.
  5. חיסונים נגד חצבת, חזרת, אדמת ואבעבועות רוח – ניתנים בשתי מנות, בגיל שנה ובגיל 6 שנים. תופעות לוואי אפשריות המתקבלות לאחר החיסון הן אודם, כאב ונפיחות באזור ההזרקה.
  6. חיסון נגד דלקת כבד – ניתן בשתי מנות, בגיל שנה וחצי ובגיל שנתיים. לא נצפו לגבי תופעות לוואי מסוימות.

 

דגשים לגבי חיסונים לתינוקות

כאמור, מטרתם של החיסונים השונים הניתנים לתינוקות הינה להגן עליהם מפני מחלות אפשריות. ההמלצה היא לא להתנגד לבצע חיסון לתינוק, בייחוד אם קיים חשש כי הוא חשוף בפני מחלה מסוימת והדרך למנוע אותה היא באמצעות מתן חיסון. בנוסף, בנוסף, כדאי להיצמד לתקופות שבהן מומלץ לבצע כל חיסון ולא לחרוג מעבר לכמות המנות המומלצות.

 

לסיכום

חיסונים המיועדים לתינוקות, נחשבים כדבר חיוני ואף הכרחי ומטרתם להגן על תינוקות מפני מחלות החל מהחודשים הראשונים להולדתם. יחד עם זאת, עשויים להיות התנגדויות מצד הורים מסוימים בנוגע לחיסון תינוקם ולכן ניתן לבצע בירור לגבי כל חיסון והשפעותיו בטרם ביצועו. לפי החוק במדינת ישראל, כל אדם זכאי לחסן את תינוקו וההמלצה היא לבצע את החיסון בעיתוי שיועד לו ולא לחרוג מכך.

 

מזרק

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי