נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

3 טיפים לביצוע פיזיותרפיה לברכיים מוצלחות

כיפוף ברכיים

בעיות ברכיים הן בעיות נפוצות ביותר אשר יכולות להופיע בכל גיל. עם זאת, חשוב לזכור כי באמצעות פיזיותרפיה ניתן לשקם את הברכיים – ולשוב לשגרת חיים תקינה. להלן הפרטים.

בעיות ברכיים – בעיה נפוצה בכלל האוכלסייה

בעיות ברכיים נחשבות לבעיות נפוצות מאוד בכלל האוכלוסייה, ובפרט כאשר מדובר בספורטאים או כאשר ישנה שחיקה של סחוס הברך, אשר הוא נפוץ בגילאים מאוחרים יותר. כפי שמסביר דוד זבארו, פיזיותרפיסט מוסמך לשיקום פציעות ספורט ואורתופדיה, ישנה התקדמות משמעותית בכל הקשור לביצוע פיזיותרפיה בעבור בעיות ברכיים, וזאת לאור טכניקות שיקום מתקדמות אשר מותאמות באופן אישי  למטופל, מה שמהווה אפשרות לחזרה לחיים שגרתיים, ללא כאבים. עם זאת, מציין זבארו כי רבים מאלו אשר סובלים מבעיות ברכיים מעדיפים שלא לגשת לטיפול רפואי או לשיקום, מתוך מחשבה כי הכאב יחלוף. מדובר בטעות, כאשר במידה ולא מטפלים המצב עלול להחמיר עד לכדי ביצוע ניתוחים ושיקום ארוך יותר, ועל כן אם אתם סובלים מכאבים ברכיים עליכם לפנות באופן מידי למומחה בתחום.

צילום רנטגן

שיטות טיפול מתקדמות לצורך טיפול בבעיות ברכיים

ע"פ ד"ר ירון בר זיו, מומחה להחלפת מפרקים, בעשורים האחרונים ניתן לראות בבירור כי טכניקות הטיפול באלו אשר סובלים מבעיות ברכיים השתכללו בצורה משמעותית, וזאת לאור ניתוחים פורצי דרך אשר מאפשרים להתחיל את תהליך השיקום באופן מהיר ואפקטיבי. עם זאת, מבהיר ד"ר בר זיו כי על מנת לטפל בבעיות ברכיים באופן אופטימלי יש לבצע אבחון מדויק ע"י מומחה בתחום, כמו גם לבצע סדרה של בדיקות, וזאת על מנת לוודא כי אכן המטופל יודע היטב מה מצבו ומה תוכנית הטיפול העתידית שלו, בכדי לשוב לשגרת החיים באופן מהיר, גם בגילאים מאוחרים יותר.

טיפים לביצוע פיזיותרפיה

כאמור, ביצוע פיזיותרפיה באופן מותאם אישית יכול לאפשר לכל אדם לשוב לשגרת חייו, באופן מהיר ויעיל. להלן שלושה טיפים חשובים שכל אחד חייב לדעת, בטרם מתחילים בביצוע:

  • פנייה למומחה ברכיים – הצעד הראשון הוא לפנות למומחה ברכיים, וזאת על מנת לקבל אבחון מדויק של סוג הפציעה/כאב, כמו גם ביצוע של צילום של הברך. מדובר בפרמטר חשוב ביותר אשר יש לבצע אותו בהקדם, וזאת משום שרופא משפחה אינו יכול לתת אבחון מדויק לגבי טיב המצב, כמו גם דרכי טיפול. למומחה ברכיים לחץ כאן.
  • פנייה למכון מוסמך – על מנת להשלים את תהליך השיקום נדרש לפנות למכון אורתופדי מוסמך או איש מקצוע מוסמך אשר בקיא בתחום הספציפי של ברכיים, וזאת על מנת לקבל תוכנית שיקום אישית אשר מותאמת בדיוק לרקע הרפואי, ולסוג הבעיה בברכיים.
  • חזרה בבית – על מנת להשלים תהליך שיקום מיטבי, מומלץ לחזור על התרגילים השונים גם בבית, וזאת על מנת לגרום לרצף טיפולי.
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפולים