נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

יוגה למתחילים – איך לאט לאט תתקדמו בתרגילי

תרגול בים

יוגה היא צורת אימון גופני – רוחני אשר פותחה בהודו, ומטרתה היא להגיע לאיזון רוחני על ידי אימון גופני.

תרגילי היוגה מתחלקים למספר רמות, והרמה הבסיסית ביותר היא יוגה למתחילים.

כעת נשאלת השאלה – כיצד משתפרים ומתקדמים ברמות? על מנת להתקדם ברמות, ולהגיע לתרגילים מורכבים יותר, וברמה מתקדמת יותר, תצטרכו להקפיד על מספר כללים.

במאמר זה תיחשפו לכללי הזהב שיעזרו לכם להתקדם בתרגילי היוגה.

 

התמדה

התמדה היא הכלל הראשון והחשוב ביותר על מנת להתקדם בכל סוג של אימון גופני. התמדה בתרגול היוגה לאורך זמן תבטיח לכם מגמת שיפור, ותאפשר לכם להתקדם לתרגילים מורכבים יותר. אם תתמידו, ותאתגרו את עצמכם על בסיס יומיומי, תוכלו לפתח טכניקה מצוינת, שתעזור לכם להתקדם בתרגילים. בנוסף לטכניקה, יוגה דורשת תרגול וניסיון, אותם ניתן להשיג רק על ידי התמדה.

 

ריכוז

יוגה היא גם אימון רוחני, ועל כן מצריכה רמה גבוהה מאוד של ריכוז. ביוגה ישנם תרגילי נשימה רבים, ואלה דורשים ריכוז גבוה מאוד. בנוסף, רבים מתרגילי היוגה דורשים איזון על מנת לבצע אותם כראוי. כלומר, היוגה היא צורת אימון שבבסיסה דורשת ריכוז. על כן, אם תרצו להשתפר, ולהיות מסוגלים לבצע תרגילים מתקדמים יותר, תהיו חייבים להתרכז. לכן, מומלץ מאוד לתרגל יוגה בסביבה שקטה, וללא הסחות דעת.

 

שינה טובה

כיאה לכל סוג של אימון, שינה איכותית היא כלי חשוב מאוד, והשפעתו על התקדמותכם בטווח הארוך היא קריטית. כאמור, יוגה דורשת ריכוז. אינספור מחקרים מצאו קשר ישיר בין היכולת של אדם להתרכז, לאיכות השינה שלו. בנוסף, מכיוון שיוגה היא גם אימון גופני, שינה חשובה היא קריטית על אחת כמה וכמה. עליכם לאפשר לשרירים ולעצמות שלכם להתאושש לאחר האימון, ובכך להימנע מפציעה.

 

הדרכה מקצועית

הדרכה והכוונה מקצועית יכולה לחולל פלאים. למאמני ולמדריכי היוגה יש כלים ושיטות שיעזרו לכם להתקדם בתרגילים בקצב מהיר הרבה יותר. המדריך יוודא שאתם מבצעים את התרגיל כמו שצריך, ויתקן אתכם אם לא. מדריכי היוגה מכירים מגוון רחב של תרגילים, והם יוכלו לדחוף אתכם קדימה ולנסות תרגילים מתקדמים יותר, אותם הם חושבים שתוכלו לבצע.

 

סיכום

יוגה היא אימון נהדר. אחד היתרונות הגדולים שלה הוא שכל אחד יכול לתרגל יוגה, בשל מגוון התרגילים הרחב המתאים לכל הרמות. מתחילים רבים חוששים שלא יצליחו להתקדם, ומפחדים שיישארו באותה רמה לאורך זמן. על מנת להימנע מכך, ולהתקדם בתרגילים בקצב המהיר ביותר, הקפידו על כללי הזהב שצוינו במאמר. בנוסף, השתדלו להתמקד בתרגילים שמתאימים לרמתכם, ובכך להימנע מפציעה ומאכזבות. לדוגמה, אם הנכם מתחילים, התמקדו ביוגה למתחילים, והתקדמו לתרגילים ברמה הבאה רק כשתרגישו מוכנים.

 

תרגיל בקבוצה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי