נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

יש דרך אחרת – 3 דרכים להתמודדות עם התמכרות לסמים

מזרק

רבים מאיתנו מכורים לדברים שונים, חלק לסוכר, חלק לקפה, יש כאלה המכורים לאימוני ספורט קשים, אבל ישנם גם כאלה שמכורים למשהו בצורה כל כך חזקה וקיצונית עד כדי כך שההתמכרות הזו פוגעת להם בשגרת החיים ובהתנהלות היום יומית שלהם. חשוב מאוד לזכור שמי שנשאב עמוק לעולם ההתמכרות יכול להגיע למצבים הרסניים. חוץ מהפגיעה במשפחה, בזוגיות, במערכות היחסים החברותיות, בקריירה התעסוקתית ובמצב הכלכלי, התמכרות לסמים יכולה להביא למצבים בריאותיים קשים מאוד ואף לסכנת חיים.

 

איך מתחילים לטפל בהתמכרות לסמים?

חשוב מאוד לזכור שכדי להגיע למצב של גמילה מסמים צריך לעבוד קשה מאוד על עצמנו, לא מדובר כאן על עניין של זבנג וגמרנו אלא על מאבק עיקש וארוך שבו תצטרכו להתגבר ולשלוט בעצמכם בכל יום ובכל שעה מחדש, גם לנוכח פיתויים ומצבים לא פשוטים. כדי להכניס את עצמכם לתחילתו של טיפול בהתמכרות לסמים חשוב מאוד קודם כל לשים את האצבע על הנקודה ולהודות בפני עצמכם ובפני הקרובים אליכם: יש לי בעיה. אי אפשר לפתור בעיה כאשר לא מודעים אליה ולא מזהים אותה. הכרת הבעיה היא כבר חצי הדרך לפתרון, והבנה שאתם מכורים לסמים וצריכים לטפל בעצמכם היא התקדמות חשובה מאוד בדרך לגמילה ולשחרור התלות שלכם בסמים.

 

איך מתמודדים עם תהליך הגמילה מסמים

אין שום ספק שתהליך של גמילה מסמים הוא תהליך ארוך וקשה מאוד, רצוף בנפילות וכולל מלחמה עיקשת על כל רגע ורגע של הימנעות מהסם אליו אתם מכורים. אספנו כאן עבורכם 3 דרכים להתמודדות עם ההתמכרות לסמים שיוכלו לעזור לכם במאבק להשתחרר מההתמכרות:

  1. להבין שאתם לא לבד – אחרי שהנחתם את האצבע על הבעיה – התמכרות לסמים, חשוב מאוד שתזכרו שאתם לא לבד בעולם הזה. ישנם לא מעט אנשים שהיו במצב הזה ואף יצאו ממנו. אם תחליטו להיכנס למכון או למרכז גמילה תכירו צוות טיפולי מקצועי שמורכב מאנשי טיפול בשלל תחומים ומכיר היטב את עולם ההתמכרות.
  2. חפשו את המוטיבציה להמשיך להילחם בהתמכרות – כדאי מאוד לשבת עם עצמכם בשקט עד שתמצאו את הדבר שיש לכם בעולם וגורם לכם להמשיך לקום בבוקר נקיים מסמים ולא מכורים. לפעמים יותר קל לנו להילחם למען אחרים מאשר למען עצמנו. הדבר הזה יכול להיות בן או בת זוג, ילדים, הורים, וכו'.
  3. להפנים שאתם בתחילתה של דרך ארוכה – חשוב מאוד לזכור תמיד שגמילה מסמים היא תהליך ארוך וקשה. אתם נכנסים למסע שיימשך כל החיים. הפיתויים אין סופיים, וגם אחרי שתעברו את החלק הראשון והקשה ביותר תצטרכו להמשיך לחיות עם תודעת הגמילה עמוק בראש.

 

לסיכום

ברור שתהליך גמילה מהתמכרות הוא ארוך ולא פשוט, אך במקום הנכון ועם הצוות הנכון תוכלו לנצח את ההתמכרות לסמים.

כדורים

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות הנפש