נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד לבחור עורך דין לנזיקין

כיסאות גלגלים

הגשת תביעת נזיקין כנגד אדם פרטי, בעל מקצוע או מוסד כל שהוא דורשת מקצוענות, הכנה מדוקדקת ויכולת מרשימה להסיק את המסקנות המתבקשות מכלל המסמכים שהצליחו התובע ועורך הדין שלו לאסוף. ככל שהתביעה מאורגנת יותר, מגובה במסמכים הרלבנטיים ומוגשת בצורה מקצועית יותר, כך רבים יותר הסיכויים לכך שהיא תצליח ותזכה את התובע בפיצויים כספיים נכבדים מהנתבע. מהי תביעת נזיקין? אילו מסמכים חייבים התובעים להציג, על מנת לתמוך בתביעה שלהם ולבסס אותה? כיצד ראוי לבחור עורך דין נזקי גוף לצורך הגשת תביעת נזיקין?

איש שנפל

תביעת נזיקין  מה זה בעצם

תביעת נזיקין עלולה להיות מוגשת כנגד אדם, עסק, גוף מסחרי, מקצועי או אחר, בגין נזקים שנגרמו לתובע כתוצאה מאינטראקציה כל שהיא בינו לבין הנתבע. הנזק יכול להיגרם באופן ישיר על ידי הנתבע, או באפון עקיף על ידי אדם העובד בשירותו או על ידי מכשיר או אמצעי אחר שהיה ברשות הנתבע, שהשתמש בו באופן שגרם נזק לאחר. יש מקרים שבהם יש יותר מנתבע אחד, כיוון שהאחריות במקרה של גרימת נזק חלה על מספר גורמים בו זמנית.

עם התחומים הכלולים במסגרת תביעת נזיקין ניתן למנות תאונת דרכים, תאונת עבודה וכן תביעת רשלנות רפואית. ואולם תביעת נזיקין יכולה להיות מוגשת גם כתוצאה מתקיפה של הנתבע כלפי התובע, הוצאת לשון הרע או מטרד כל שהוא הנמצא באחריות הנתבע והגורם או שגרם נזקים לתובע. בכל אחד מהתחומים שהוזכרו, כמו גם בתחומים רבים נוספים, יכול אדם או עסק להיתבע לדין אם לא נקט בכל אמצעי הזהירות המתבקשים בעת שהשתמש או הפעיל אמצעי או מכשיר כל שהוא, או אם לא נקט בזהירות הראויה בלשונו. על פי החוק בישראל, הפצת לשון הרע נחשבת כשלעצמה כסוג של גרימת נזק, שמי שהפיץ את הדברים עלול להיות נתבע בגינם.

בחירת עורך הדין המתאים ביותר

על מנת לאשש את התביעה שהוגשה או שעתידה להיות מוגשת ולהפוך אותה לרלבנטית, על התובע להמציא את כל המסמכים ואת כל ההוכחות האפשריות לקיומו של נזק פיזי או אחר. בהעדר הוכחות מוצקות, עלולה התביעה להידחות מניה וביה על ידי השופט. מצד אחד, החוק בישראל מאפשר לכל אדם להגן על גופו, על רכושו ועל שמו הטוב כמיטב יכולתו. מצד שני, החוק בישראל איננו מאפשר לתביעות סרק להתקבל, ונוטה לדחותן על הסף.

באשר לבחירת עורך הדין המתאים – הרי שכאן אין חלופה למוניטין וליכולות המוכחות של עורך הדין.  כיום ניתן לבצע בדיקה במהירות רבה ובקלות יחסית, באמצעות רשת האינטרנט שדבר לא נסתר ממנה. בנוסף לבדיקה ברשת, חשוב לקבל המלצות מאנשים שנזקקו בעבר לשירותיו הטובים של עורך הסין הנבחר. חשוב שההמלצות תהיינה אובייקטיביות ולא יזומות, וחשוב שלעורך הדין הנבחר יהיה רקורד של הצלחות קודמות שנזקפו לזכותו. לעיתים קרובות יש חשיבות גם למימד הפיננסי בבחירת עורך הדין המתאים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי