נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד ניתן להשיג זכויות כהורה לילד נכה?

בישראל קיימות זכויות רבות אותן יכולים לממש הורים לילדים נכים. זכויות אלה מגיעות לכם מתוקף החוק וקיימות דרכים פשוטות וחוקיות לקבל אותן.

אז אילו זכויות קיימות לכם בתור הורים לילד נכה וכיצד תממשו אותן?

 

זכויות במדינת ישראל הן נושא רגיש, אבל זכויות הורים לילדים נכים, הן אפילו עניין רגיש יותר.

מדובר על רשימה של הקלות, שיכולות להשפיע במידה רבה על הנוחות, על קשי החיים ועל המעמסה הכבדה שתלויה על גבם של הורים לילדים עם מגבלות שונות.

 

גמלת ילד נכה מטעם ביטוח לאומי

מידת תלותו של הילד בסיוע מאחרים היא שקובעת מתי תקבלו את הגמלה. גם לאחר שהילד מגיע לגיל בו אתם זכאים לקבל גמלה, הוא יצטרך לעמוד בקריטריונים שונים של ביטוח לאומי, כדי שתוכלו לקבל אותה.

יחד עם זאת, ניתן לקבל את הגמלה רטרואקטיבית והיא עומדת על שיעור של עד 188%, נוסף על הטבות נוספות שבאות בעקבותיה, כמו פטור מתשלומים שונים בקופות החולים.

לכן כדאי לעשות את המאמץ הנדרש ולענות על הדרישות של ביטוח לאומי למתן הגמלה.

 

מעון יום שיקומי

לפעוטות עד גיל 3 עם צרכים מיוחדים, ניתן לקבל מעון יום שיקומי, המאפשר לילדים לקבל טיפולים פרא רפואיים שונים, המסייעים לו לפתח יכולות שונות, כדי להתמודד עם אתגרי החיים המוגברים.

כדי לקבל שיבוץ למעון יום מיוחד, יש לעבור בדיקות של המכון להתפתחות הילד, לקבל הכרה של ביטוח לאומי בצורת גמלת ילד נכה וכן להיות מוכר על ידי משרד הרווחה.

 

תו חניה ואגרת רישוי

לקבלת תג נכה ואגרת רישוי מופחתת, הורים לילדים עם צרכים מיוחדים צריכים להגיש פנייה ייעודית למשרד הרישוי. פניה זו כוללת הגשת מסמכים שונים, עמידה בקריטריונים ספציפיים ואישור של משרד הבריאות בנוגע לניידות מוגבלת.

 

תעודת נכה

תעודת נכה מתקבלת באופן אוטומטי דר ביטוח לאומי. אין צורך לפנות אליהם במיוחד, אלא אם לא קיבלתם את התעודה, או שאיבדתם אותה. תעודה זו מקנה הנחות בכניסה למקומות שונים, פטור מתשלום למלווה במקרים רבים ואף הנחה על נסיעה באוטובוס.

 

היעדרות בתשלום מהעבודה

הורים לילדים מוכרים כנכים, יכולים לקבל 18 ימי היעדרות בתשלום ממקום העבודה שלהם, לכל אחד.

ימים אלה מנוצלים לטובת נסיעה לקבלת טיפולים מיוחדים למשל, כמו גם לימי מחלה של הילד.

ניתן לקחת אותם כימי מחלה, או לנצל ימי חופשה עבורם וניתן אף לקחת עד 36 ימים, אם בן/בת הזוג לא ניצלו את ימי ההיעדרות שלהם.

 

לסיכום

בסקירה קצרה זו הבאנו חלק מהטבות המגיעות להורים לילדים נכים, לפי החוק במדינת ישראל. בין היתר, המדינה מאפשרת להורים אלה לקבל הנחות במיסים שונים, לאחר הגשת בקשה לרשות הרלוונטית. כמו כן, ניתן לקבל דיור ציבורי, גמלת הבטחת הכנסה ואף ניתן למשוך כספי חיסכון, לפני תום תקופת החיסכון. המדינה עושה לא מעט כדי לעזור ולהקל וכל מה שנותר לעשות הוא לבקש.

למידע נוסף אודות זכויות ילדים עם צרכים מיוחדים, בדקו באתר קול הזכויות.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי