נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כל הסיכונים שקיימים בהיריון

תינוק

עד לפני כמה עשרות שנים, לידה היתה הליך רפואי מסכן חיים. בימינו, עם התקדמות הרפואה בעולם המערבי ובייחוד במדינת ישראל, הריון ולידה הם כנראה שלבי החיים המטופלים והנחקרים ביותר. הריון ולידה בימינו נחשבים לבטוחים ורצויים ברוב המקרים, אך יש מקרים שבהם כדאי להכיר את הסיכונים המלווים את התהליך ולשמור על העובר ועם האם לעתיד.

אישה בחודש מתקדם

שינויים פיזיים מרחיקי לכת עוברים על גוף האישה בעת הריון. השינויים עשויים להתבטא בבחילות והקאות בתחילת הריון. בהמשך ההיריון חלק גדול מהנשים סובלות מצרבת, בצקות, כאבי גב, דימומים מהאף, הפרשות מהנרתיק, נפיחויות וורידים בולטים.

על העור ייתכנו כתמי פיגמנטציה – בייחוד באזורים בגוף החשופים לשמש. ייתכנו דלקות שתן ופטריות וגינליות ועוד….

את כל התופעות הללו אפשר לצמצם בעזרת תזונה נכונה, התעמלות ושתיית נוזלים – הכל בהשגחה רפואית ובמידה הנכונה.

כיצד לשמור על התפתחות תקינה של העובר

אחד ממאפייני ההיריון הוא ש העובר והאם לעתיד הם רגישים ופגיעים. חשוב להכיר את הפעולות העלולות לסכן את העובר ולהימנע מהן – החל ממאמץ יתר, הרמת משאות כבדים, ועישון וכלה בצריכת יתר של קפה, אכילת דגים נאים ועוד.

חשוב להקפיד על מנוחה, ביקורים סדירים אצל הרופא ונטילת תוספי תזונה מתאימים.

יחד עם כללי הזהירות המקובלים לכל הריון בריא ורגיל, ישנם גם הריונות בסיכון גבוה.

הכוונה היא להריון, שבו האם סובלת ממחלה, או שיש לה עבר של הפלות טבעיות. ייתכן גם במקרה של הריון רב עוברים, או מחוץ לרחם. במקרים כאלה תינתן השגחה רפואית צמודה יותר והקפדה יתרה על מנוחה.

מתי כדאי לשקול הפסקת הריון?

במקרים קיצוניים – לעיתים ידועים מראש – ההיריון מהווה סיכון של ממש לחייה ובריאותה של האם לעתיד. במקרים של מחלות כמו טרשת נפוצה למשל, ידוע מראש, שיש סיכוי סביר להחמרה משמעותית במצבה של האם בעקבות ההיריון והלידה. ישנם גם מצבים, שבהם הרופאים מייעצים מראש לאישה שלא להיכנס להריון כלל, כי הדבר יציב אותה בסכנת חיים של ממש.

במקרים כאלה, האישה היא זו שמחליטה אם להמשיך את ההיריון למרות הסיכון, או לבצע הפסקת הריון, כדי לשמור על עצמה ולמצוא דרכים אלטרנטיביות להפוך לאם.

הרופאים עשויים להמליץ על הימנעות מהריון, או על הפסקת הריון גם במקרים, שבהם מצבה הנפשי של האישה הוא פגיע מאוד ועלול להידרדר בעקבות התהליך משנה החיים הזה.

במרכז לבריאות האישה של קופת חולים כללית, תוכלו לקבל ייעוץ מקיף ומלא אודות כל מצב רפואי, או נפשי, שעלול לסכן את האם, או העובר ולקבל את כל המידע הדרוש לצורך קבלת החלטה מושכלת ונכונה, במידה ועלתה על הפרק האפשרות להפסקת הריון. דר' גיא גוטמן – מומחה בגניקולוגיה וצוואר הרחם, יחד עם צוות המרפאה עומדים לרשותך ומציעים שירות דיסקרטי, מקצועי ואיכותי, כדי ללוות אותך לאורך כל הדרך. צרי קשר ונשמח לעמוד לרשותך.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי