נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה חלבון יש בחזה עוף 1 והאם זה בריא לנו?

חזה עוף

החלבונים כבר מזמן הפכו להיות מרכיב בסיסי בתזונה של כולנו, ויש לכך סיבות טובות. עם זאת, אחד המאבקים של כולנו הוא לנסות למצוא מזונות עשירים בחלבון ובריאים, ואחד הנפוצים שבהם הוא כמובן החזה עוף. האם חזה עוף באמת כל כך בריא, והאם יש בו כל כך הרבה חלבון? את כל זה תוכלו לגלות בכתבה שלפניכם.

 

חלבון

לחלבון ישנה חשיבות רבה, בתור אבן הבניין של הגוף. מאז מעולם אנשים מחפשים מקורות מזון שיכילו כמות כמה שיותר גדולה אך יחד עם זאת גם יהיו מזונות בריאים. המקור בעל כמות החלבון הרבה ביותר נמצא בעיקר במזונות מן החי, ועוף הוא כמובן אחד מהם. חזה עוף הוא חלק אהוב במיוחד, אבל כמה חלבון בחזה עוף באמת יש?

 

חלבון בחזה עוף

בחזה עוף יש כ31% אחוז חלבון, מה שאומר שב100 גרם חזה עוף תוכלו למצוא כ31 גרם של חלבון. לשם הבהרה מדובר באחוז גבוה מאוד של חלבון עבור מאכל, ולא תמצאו מזונות רבים שמכילים כמות כזו של חלבון. גודל ממוצע של חתיכת חזה עוף הוא בין 120 ל200 גרם, מה שאומר שמדובר על כמות חלבון מכובדת ביותר.

 

האם חזה עוף הוא מקור בריא לחלבון?

באופן כללי בשר עוף נחשב בריא יותר מבשר בקר והוא מכיל גם כמות שומן קטנה הרבה יותר. יחד עם זאת, צריכה של חזה עוף לעיתים קרובות נעשית על ידי טיגון מה שהופך אותו להיות בריא הרבה פחות. אם אתם צורכים חזה עוף בכמות רבה מומלץ להכין אותו בצורה שבה הוא לא יספוג יותר מידי שמן. ניתן לאפות את החזה או להכין אותו בצלייה, כך שכמות השמן תהיה קטנה הרבה יותר.

 

מקורות אחרים לחלבון

מלבד חזה עוף, ניתן למצוא מקורות נוספים לחלבון כדי להרכיב תפריט עשיר ומלא בחלבון. כמובן שבכל סוגי הבשר האחרים תוכלו למצוא חלבונים, אך נסו לצרוך כמה שפחות בשר מעובד. בשר מעובד נחשב לא בריא, וחבל לצרוך את החלבונים שלכם בדרך הזו. מלבד מוצרים מן החי ניתן לצרוך חלבונים מהצומח, בעיקר דרך קטניות.

 

חשיבות החלבון

בשנים האחרונות החלבונים מקבלים מקום של כבוד בקדמת הבמה של עולם התזונה. החלבונים לא מכילים סוכר בניגוד לפחמימות. ובנוסף צריכה של כמות נכונה של חלבון בכל ארוחה מעניקה תחושת שובע לזמן רב יותר לאחר הארוחה. החלבון חיוני עבור הבניין של הגוף, וגם אם אתם לא ספורטאי על, הנתון הזה חשוב מאוד ולכן גם אתם צריכים להקפיד על צריכה מוקפדת של חלבונים.

 

לסיכום

חזה עוף הוא מקור בריא בהחלט לחלבון אך חשוב להכין אותו בצורה שהוא לא יספוג יותר מידי שומן. בכל חזה עוף יש למעלה מ30% חלבון ואתם יכולים לנצל את זה לתפריט שלכם.

חזה עוף

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תזונה
קופסה
איך בוחרים אבקת חלבון

לפני כמה עשורים הופיע בארצות הברית מוצר ייחודי וחדשני, אל הארץ הוא הגיע לפני כחמש עשרה שנה. ניתן למצוא