נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם לוותר על טיפול שיניים בגלל חרדה?

קליניקה

ביקור אצל רופא השיניים יכולה להיות חוויה לא נעימה ואף מפחידה עבור הרבה מאוד אנשים.

למרות שאנשים שאינם מפחדים מטיפולי שיניים נוטים לראות חרדה מטיפולי שיניים כמו קטע מסרט ילדים בו קליניקות לטיפולי שיניים מוצגות בהגזמה כמרתפי עינויים, אם גם אתם משקשקים רק למשמע המילה "רופא שיניים", דעו שאתם

לא לבד! כיום, חרדה מטיפולי שיניים היא תופעה מוכרת הידועה בשמה המקצועי "דנטופוביה".

אך לפני שאתם מזניחים את השיניים שלכם ונכנעים לפחד, דעו שגם לזה יש פתרון.

 

מהי חרדה דנטלית?

חרדה מרופאי וטיפולי שיניים, או בשמה המקצועי – דנטופוביה, הנה תופעה בה אנשים חווים פחד או חרדה לא פרופורציונליים כאשר הם נאלצים לבקר אצל רופא שיניים. במרבית המקרים החרדה נגרמת כתוצאה מחוויה לא נעימה אצל רופא שיניים אותה חווה האדם בגיל צעיר, ויכולה להתפתח לחרדה ממשית הדורשת טיפול פסיכולוגי. מומחים סוברים כי בין 10 ל- 20 אחוזים מהאוכלוסייה סובלים מדנטופוביה, מה שגורם לרבים מהם להימנע מביקורים חיוניים אצל רופאי שיניים ובכך לסכן את בריאותם ואת בריאות השיניים שלהם.

מעבר לחוויות עבר לא נעימות, ישנם אנשים החווים חרדה כתוצאה מהתחושות והרעשים הלא נעימים הנלווים לטיפולי שיניים, או פשוט מתחושת החדירה למרחב האישי במהלך הטיפול. למרבה המזל, יש מספר רב של פתרונות שיקלו עליכם את החוויה – הכנסו ל- All on 4 שתלים והתרשמו בעצמכם.

 

דרכי התמודדות עם חרדה דנטלית

בחרו מרפאה מתאימה:

בחרו מרפאה עם עיצוב נעים ומרגיע. מומלץ מקום בו יש הסחות דעת שיעזרו לכם להתגבר על החרדה במהלך ההמתנה לטיפול. בנוסף, בחרו רופא שיהיה נחמד וקשוב לפחדים שלכם. אחרי הכל, הרופא רוצה בטובתכם ויעשה כמיטב יכולתו על מנת להנעים עליכם את החוויה.

 

גז צחוק:

שימוש בגז צחוק (חנקן דו חמצני) לשיכוך הכאבים וטשטוש נפוץ בעיקר בטיפול בילדים, אך הוא מתאים ומומלץ גם למבוגרים הסובלים מדנטופוביה. הטיפול בגז צחוק הינו בטוח וללא תופעות לוואי.

 

טשטוש והרדמות:

ישנן מגוון רב של שיטות הרדמה וטשטוש החל מחומרים מערפלים, דרך הרדמות מקומיות וכלה בהרדמות מלאות. בעוד שהרדמה מקומית תטשטש לחלוטין את הכאב במהלך הטיפול ותשאיר אתכם ערים, אנשים רבים מפחדים מהזריקה עצמה. אם זה המקרה אצלכם, אפשר לשקול הרדמה חלקית באמצעות סדציה, בה המטופל נמצא בהכרה חלקית ואינו מודע לטיפול עצמו. הרדמות מלאות נעשות בדרך כלל באמצעות זריקת חומר הרדמה לווריד, ודורשות נוכחות רופא מרדים. הרדמה מלאה היא צעד יחסית קיצוני ויקר, אשר נמצא בשימוש רק במקרים קריטיים וחמורים של חרדה. מומלץ לדון עם הרופא לפני הטיפול על שיטת הטשטוש הרצויה והכדאית ביותר עבורכם.

 

טיפול פסיכולוגי:

במקרים בהם החרדה היא חמורה ומשבשת את איכות חייכם, כדאי מאוד לגשת לטיפול פסיכולוגי ולטפל בחרדה מהשורש.

 

רופאים ומטופל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רפואת שיניים
שן
איך עובד תהליך יישור שיניים?

יישור שיניים הוא מומחיות דנטלית המתמקדת בתיקון אי-סדירות של השיניים והלסתות, לרבות שיניים או לסתות לא תקינות, ומבנה נשיכה