נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לחץ – עד כמה הוא טבעי ואיך ניתן להשתמש בו בדייטים?

לב

הרבה מאיתנו חשים הרבה לחץ וחששות לפני דייט ראשון, לו היינו יכולים להיות קלילים ולהתייחס לדייט כמו ליציאה עם חברים החיים שלנו היו הרבה יותר פשוטים, הלא כן?

ובכן, הדבר בהחלט אפשרי, זה אמנם דורש קצת עבודה עצמית, אבל שווה את התוצאה הסופית שהיא יציאה לדייטים בהרגשה נינוחה וטובה, מה שיעלה את הסיכויים של הדייט להיות מוצלח.

 

אז למה בעצם אנחנו חוששים?

כמובן שלכל אחד הסיפור האינדיבידואלי שלו וטראומות הילדות האישיות שלו הגורמות לכך שיחשוש מדייט ראשון, אך בואו ננסה לרדת לשורש העניין בהכללה פסיכולוגית גסה.

פגישה עם אנשים חדשים, בין אם זה לדייט כדי למצוא זוגיות או לכל מטרה אחרת תמיד מביאה איתה סוג של לחץ, אנחנו לא יודעים למה לצפות, או שאולי מצפים ליותר מדי ומפחדים להתאכזב, או יותר גרוע- מפחדים לאכזב בעצמנו.

אנו חוששים שלא יהיו לנו נושאים לשיחה בדייט, מה שיגרום לצד השני לחשוב שאנחנו משעממים או ביישנים או אולי אפילו לא באמת מעוניינים בהם, כשבעצם כוונתכם היא בדיוק להיפך.

יש לנו גם נטייה, במיוחד לפני דייטים לפתח המון ציפיות לגבי איך הדייט הולך להתנהל, על מה יהיו השיחות, מה הצד השני יענה ואיך יגמר הערב. הציפיות האלו הן בדרך כלל המפתח לכשלונות של דייטים, וגם להצטברות של הרבה חששות אצלכם- אם כבר יצרתם בראשכם סיטואציה אתם רוצים שהיא תתנגן במציאות בדיוק כפי שהיא מתנגנת בראשכם, אך החיים אינם סרט אמריקאי רומנטי וקיטשי, ואתם יודעים זאת טוב מאוד, ולכן גבר אצלכם החשש שהסצנות שרצות אצלכם בראש יהיו רחוקות מהמציאות ואתם מספיקים להתאכזב ולסגור את עצמכם עוד לפני שיצאתם לדייט.

בנוסף לזה, כולנו גדלנו עם מדיה המשדרת לנו באופן קבוע שאנחנו לא טובים מספיק, יפים מספיק או חכמים מספיק, גידלו אותנו לחשוב שהדיפולט הרצוי הוא שנאה עצמית ושאהבה עצמית היא עודף אגו ושחצנות. המחשבה הזו שמלווה אותנו כל הזמן גורמת לכך שלפני כל יציאה לדייט יעלה בנו החשש שמא אנו לא טובים מספיק או שהצד השני עלול להתאכזב מאיתנו.

המחשבה הזו עלולה לגרום לשתי תוצאות מאוד מאוד שונות:

  1. נתמלא פחד המשתק אותנו ומכבה אותנו, המתבטא בחשש שכתבנו לעיל- שלא יהיו נושאים לשיחה בדייט ונצא משעממים, ביישנים ולא מעוניינים.
  2. חוסר הביטחון יגרום לביטחון עצמי מופרז שאינו אמיתי- שהוא בדיוק ההיפך מאהבה עצמית אמיתי, והוא מתבטא במה שהרוב הגדול חושב שהוא המשמעות של אהבה עצמית- עודף אגו ושחצנות- שני דברים אשר אינם מעידים כלל על ביטחון עצמי, כמו שכולם מאמינים, אלא להיפך- הם מעידים על חוסר ביטחון עצמי והרצון לפצות עליו בדרכים מזויפות.

 

איך ניתן להתגבר על החששות?

הדבר הכי חשוב להתחיל ממנו הוא לא לפתח ציפיות. נכון, זה מאוד קשה לשלוט במוח שלכם והמקומות שהוא מחליט ללכת אלו, מצד שני, אם אתם לא תוכלו להשתלט על המוח שלכם, אז מי כן?

כמו שאמרנו, זה דורש עבודה עצמית, וזה אולי לא יהיה קל במיוחד בהתחלה, אבל עם קצת תירגול של לעצור את עצמכם בכל פעם שהמוח שלכם מתחיל לרוץ למקומות האלה, בסוף הוא ילמד לא לעשות זאת.

תזכרו את מה שאתם יודעים כבר היטב- החיים הם לא קומדיה רומנטית, אתם יכולים לכתוב תסריט כמה שבא לכם, אבל לשחקנים בסרט שלכם יש רצון חופשי והסיכוי שהם יתאימו לתסריט שלכם אחד לאחד הוא אפסי. התסריט שלכם אולי נשמע אידיאלי עבורכם בראשכם אבל אתם עלולים לפסול הרבה מערכות יחסים פוטנציאליות  רק כי הן לא מה שציפיתם.

דווקא במקום כמו אהבה- אלמנט ההפתעה הוא הדבר המרגש ביותר, וגם יכול לקחת אתכם למקומות חדשים ונפלאים.

 

ציפיות יש רק לכריות

לעצור את עצמכם מלייצר סרטים פנטזיונרים לגבי הדייט זה אמנם דבר מאוד חשוב, שגם ידרוש מכם הרבה עבודה, אך הוא לא הדבר היחיד שעליכם לעשות- דבר נוסף שעליכם לעשות, ואין חשוב ממנו, לא רק בשביל דייטים, אלא למען עצמכם- הוא ללמוד לאהוב את עצמכם.

נכון שמפמפמים לכם מגיל 0 שאתם לא מספיק מכל מדיה אפשרית, במיוחד בעשורים האחרונים מאז שהרשתות החברתיות נכנסו לחיינו ושם דואגים להראות לנו ה"משפיענים" כל הזמן כמה שהם הכי יפים, החיים שלהם הכי טובים, יש להם הכי הרבה חברים והכי כיף להם תמיד, מה שגורם לנו- האנשים הפשוטים שלא עשויים מפילטרים לחשוב שאנחנו אף פעם לא נהיה מספיק טובים.

אז יש כמה דברים שחשוב שתדעו- מה שמשפיענים מראים לכם בדפי האינסטגרם או הטיקטוק שלהם זה הכל פייק. כן, פייק אחד גדול. מעבר לכך שהם לא נראים במציאות כמו התמונה הערוכה היטב שנבחרה מבין אלפי תמונות שהם צילמו בדיוק באותה הפוזה, הם גם ממש לא שמחים כל הזמן, אבל אין מצב שהם יפרסמו את זה בפרופיל שלהם, והם בטח בעלי בטחון עצמי ואהבה עצמית אמיתית, הם למעשה בדיוק ההיפך- מתחזקים משהו מזויף כדי לכסות על חור הביטחון שלהם.
כך שאין טעם שתשוו את עצמכם אליהם ותרגישו לא טוב עם עצמכם כי אתם לא נמצאים כל יום במדינה אחרת ולוגמים את היין היקר ביותר עם חיוך מאוזן לאוזן.

מאחורי כל המשפיענים הללו עומדים מי שמקבל הכי הרבה רווח מלגרום לכם להרגיש לא טוב כלפי עצמכם- התאגידים הגדולים. הם חיים רק בזכות זה שאתם צורכים מה, ואתם צורכים מהם רק כאשר אתם לא מאושרים ממה שיש לכם, על כן הם חייבים לפמפם לכם לראש ללא הפסקה כמה אתם פשוט לא מספיק.

המציאות היא שאתם לגמרי מספיקים ולגמרי נהדרים, אתם ייחודים ואין עוד כמוכם בעולם, ובעולם של ביליוני אנשים לכל אחד מכם יש גם הרבה יותר מנפש תאומה אחת, ככה שהסיכוי שלכם שיאהבו אתכם בזכות מי שאתם הוא ממש גדול, ומעבר לכך, אם כוונתכם בדייט הזה הוא התחלה של מערכת יחסים אז אתם רוצים למצוא מישהו/י שיאהבו אתכם באמת בזכות מי שאתם, עם הצדדים הטובים והפחות טובים שלכם, מישהו/י שלא יחפשו שלמות, אלא שיבינו שאתם נהדרים וייחודים גם ובזכות היתרונות והחסרונות שלכם.

 

קחו אוויר, אתם בסדר גמור

אז קחו דקה לפני הדייט, ותחשבו על מה אתם אוהבים בעצמכם באמת, על מה אתם גאים בעצמכם שהצלחתם לעשות, וכמה מגיע לכם אהבה, מעצמכם, ומהדייט הפוטנציאלי, נישמו כמה נשימות עמוקות ומלאות הערכה לעצמכם, הירגעו, וצאו לדייט.

כשאתם בראש טוב יהיו לכם אלפי נושאים לשיחה בדייט, אתם תוכלו להנות באמת ולא לחשוב כל הזמן על איך הצד השני מתרשם מכם, אלא פשוט להיות עצמכם, וכשאתם עצמכם אתם תוכלו למשוך אליכם את האנשים שהכי ראויים לכם ואתם הכי ראויים להם.

לעיתים גם אם תבואו בראש הכי טוב לדייט הוא לא יהיה מוצלח, כי אין מה לעשות, לא עם כולם אפשר להתאים, אך זכרו שזה לגיטימי לגמרי ואין סיבה שזה יוריד לכם מהערך העצמי או ייאש אתכם ויגרום לכם להאמין שאין אהבה בשבילכם- האהבה שלכם שם והיא מחכה שתמצאו אותה.

 

מודד לחץ

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי