נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לימודי רפואה משלימה לנשים עם תודעת שליחות

אשת רפואה

מעוניינת במקצוע טיפולי שנוגע גם ברוחניות?

מחפשת מקום בו תוכלי ללמוד בסביבה נעימה ומכילה?

לימודי רפואה משלימה לנשים זאת אופציה טובה ומעניינת בשבילך.

נסביר כאן בהמשך מה זה בכלל רפואה משלימה, איפה מומלץ ללמוד ואת התחומים השונים שניתן ללמוד ומה הם כוללים.

 

מה זה רפואה משלימה?

עם השנים, הרפואה המשלימה צוברת תאוצה, והופכת לגורם משלים משמעותי לרפואה המערבית. הרפואה המשלימה נעזרת בכלים שונים וייחודים על מנת לטפל במצבים רפואיים שונים, בהם הרפואה המערבית לא עושה שימוש. תחום זה של רפואה מתבסס על הגישה ההוליסטית, שקובעת כי אין צורך להפריד בין מערכות שונות בגוף, אלא להתייחס לאדם בשלמותו. הגישה רואה קשר בין גוף לנפש, וכך מקשרת בין בעיות באזורים מסומים או בעיות נפשיות, לבעיות גופניות אחרות באזורים שונים לחלוטין בגוף.

הרפואה המשלימה מתעסקת בבעיות רבות בגוף שהרפואה המערבית לעיתים כושלת בטיפול בהם, כמו מיגרנות, דיכאון, חרדה, בעיות קשב וריכוז ועוד. בזכות הטיפול בבעיות כאלה, והגישה המיוחדת וההוליסטית, הרפואה המשלימה נהפכה לשיטת טיפול לגיטימית ופופולרית בקרב האוכלוסייה במדינה.

 

אילו מסלולים קיימים בלימודי רפואה משלימה?

לימודי רפואה משלימה לנשים כוללים מספר מסלולים שונים שניתן לבחור מביניהם. ניקח לדוגמה את מכללת מעינות בירושלים. מדובר במכללה מובילה ונחשבת, שהינה שלוחת החוץ של האוניברסיטה הפתוחה. במכללה מספר מסלולים שונים:

 

רפואה סינית

תת תחום ברפואה המשלימה שמתמקד בשיטות סיניות, כמו לדוגמה דיקור סיני, טאי צ'י ושיאצו. מסלול של ארבע שנות לימוד, שכולל סטאז' בבית חולים שערי צדק בשנת הלימודים האחרונה. הלימודים מתקיימים פעמיים או שלוש בשבוע.

 

נטורופתיה 

הטיפול הנטורופתי מתבסס על כך שבכל אדם יש כוח פנימי שעוזר לו לרפא את עצמו. הטיפול מתמקד בשימוש בכוח זה, לצד כוחות הטבע, כמו צמחים, אקולוגיה ורוח. מסלול זה יעניק לך כלים נטורופתיים שונים לטיפול בבעיות רבות. גם מסלול זה הינו של ארבע שנות לימוד, פעמיים או שלוש בשבוע, וכולל סטאז' בקליניקה טיפולית שבמכללה.

 

פסיכותרפיה הוליסטית 

זוהי גישה טיפולית המתמקדת במערכת היחסים בין הנפש, הגוף והרוח. ניתן להיעזר בפסיכותרפיה הוליסטית כדי להתמודד עם בעיות רבות ומגוונות, כמו לדוגמה: דיכאון, חרדה, מצבי רוח קיצוניים או לחץ. שיטות הטיפול הפופולריות בתחום הינן מדיטציה, יוגה, דיקור סיני ומסאז'. מסלול זה אורך ארבע שנות לימוד, יום או יומיים בשבוע, וכולל סטאז' בקליניקה שבמכללה.

 

תומכות לידה

מסלול שמעניק תעודת הסמכה כתומכת לידה בשנה הראשונה, ובשנה השנייה תעודת תומכת בכירה, מדריכת הכנה ללידה ומלווה לאחר לידה. מדובר בלימודים של שנתיים, יום בשבוע.

אלו רק חלק מהמסלולים האפשריים, אם אחד מהם נראה לך מעניין ומתאים לך, תוכלי להיכנס לאתר של מכללת מעינות ולחקור עוד בעצמך – https://mayanot.co.il.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי