נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו טיפול שורש ואיך ניתן להימנע מכך

שן

בימים טרופים אלו, לא משנה את מי תשאלו, מכל צדי המפה ומכל גווני קשת הזהויות בישראל, ואפילו בעולם! כולם יחלקו פחד ורתיעה אחת חד משמעית, שרק מלהגיד את שמה עוברת

צמרמורת בגב – רופא שיניים.

עם כמה שהפה שלנו הוא מועד לפורענות מבחינת דלקות ובעיות וטיפולים מפחידים עם גלים רוטטים ומצמררים, טיפול שורש הוא הטיפול הנפוץ ובין המרתיעים ביותר שעבר לעבור.

מה זה, למה זה ואיך נמנעים ממנו? כל התשובות כאן

 

מה זה טיפול שורש

כפי שאנחנו יודעים, טיפול שורש הוא טיפול שמרתיע במיוחד. אז מה קורה שם בעצם? אנו מגיעים למצב בו אנו חייבים את טיפול זה בגלל הרס שעוברת השן, מכותרתה (חלקה העליון) ועד לשורשים, בעקבות זיהום חיידקי בחלל הפה שמייצר את דלקת החניכיים או עששת שגורמות להרס זה. במהלך הטיפול, תחת הרדמה או חומרים מאלחשי כאב, מנקה רופא השיניים את חלקיה המזוהמים או ההרוסים של השן. לרוב, תהיה פגיעה בחללה הפנימי של השן (מוך השן). לאחר ניקוי זה ובגלל אופי הניקוי, יאטום רופא השיניים את שורש השן וימלא את חלל המוך במידת הצורך. לאחר טיפול זה, שהוא הראשון, ייתכן ויהיה צורך בטיפול שני להשמת כתר על השן כדי לשמור על חוזקה ועל חומרי האיטום.

 

גורמים משפיעים

חלל הפה הוא האיבר הפנימי שעוברים בו הכי הרבה חיידקים במהלך היום. זוהי אמנם הצהרה די מזעזעת, אבל תחשבו על זה רגע! הכוונה פה היא למשקאות ומזון שאנו צורכים, וכמובן גם חומרים אחרים שנכנסים לחלל הפה כמו תרופות, סיגריות וחומרים נוספים. כל אלו, יכולים להשאיר חיידקים בחלל הפה, שאלה יתמקמו על החניכיים שלנו ובסופו של דבר יזיקו לשיניים שלנו בהתאם למיקום החיידק.

 

איך נמנעים מטיפול שורש?

שאלה מצוינת, מורכבת ותשובה שאי  אפשר לקחת עליה אחריות. למה?

חשיפת חלל הפה לחיידקים היא אינדיבידואלית לחלוטין. כל אדם מרגיל את עצמו להרגלי צריכה משלו. אמנם יהיה דמיון כמו צריכת מזון ושתיית נוזלים, אך תמיד יש חריגות והבדלים באיכות האוכל, איזו שתייה נצרכת, מעשן או לא מעשן … נראה לי שהבנתם. מה שכן – יש מספר דרכים שאיתן ניתן לנטר אחרי בריאות חלל הפה ולהשתמש בתכשירים מונעים:

  1. בדיקה תקופתית אצל רופא השיניים כל חצי שנה והגעה מיידית למרפאה אם מרגישים בכאב חריג
  2. שימוש במשחת שיניים בהמלצת הרופא המטפל.
  3. הקפדה על צחצוח שיניים נכון: ניקוי בין השיניים, ניקוי נקודת הממשק בין השן לחניכיים, ניקוי שאר חלל הפה …
  4. חוט דנטלי! למה הוא כל כך מומלץ לשימוש? כי היא מנקה ביסודיות מכתר השן ועד שורשה. כמו להצמיד מגבון ניקוי לרגל שולחן .
  5. שימוש במי פה אנטי – דלקתיים!

 

טיפול רפואי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רפואת שיניים
שן
איך עובד תהליך יישור שיניים?

יישור שיניים הוא מומחיות דנטלית המתמקדת בתיקון אי-סדירות של השיניים והלסתות, לרבות שיניים או לסתות לא תקינות, ומבנה נשיכה