נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהי רמת האלכוהול המותרת שאיתה אסור לנהוג ואיך מודדים אותה

נהיגה בשכרות ראשית

יצאת לאירוע משפחתי וישבת על הבר, דיברת עם הברמן על סוגי האלכוהול השונים ורק לקחת פה ושם כמה טעימות, כמה צ'ייסרים ולקינוח, שתית רק כמה קוקטיילים.
אתה בטח אומר לעצמך באותם רגעים שזה רק קוקטייל, ובטח הברמן הוסיף אליו בעיקר מיץ ממותק וקצת מים ויש בו רק כמה טיפות בודדות של אלכוהול.
אתה חושב שאתה יכול לעלות על ההגה? כדאי שתחשוב שוב!

נהגים רבים אינם יודעים מהי רמת האלכוהול המותרת שאחרי צריכה שלה, אסור להם לעלות על ההגה.
עלייה על ההגה כאשר אתה שיכור מסכנת את חייך ואת חיי נהגים והולכי רגל אחרים.
בשנים האחרונות יצאו קמפיינים רבים העוסקים בנהיגה בשכרות, אך נמצא כי נהגים רבים אינם בטוחים מהי הצריכה הנכונה והבטוחה של אלכוהול שלאחריה ניתן לעלות על ההגה בבטחה.
אם גם אתם לא בטוחים, כדאי שתקראו את השורות הבאות.

 

מהי רמת האלכוהול המותרת בדם?

החוק מתייחס לכמות האלכוהול בהתאם לבדיקת דם או בדיקת ינשוף.
בבדיקת דם, לפי החוק, נהג שנבדק ונמצא בדם שלו (100 מ"ל דם) יותר מ-50 מ"ג אלכוהול אינו כשיר לנהיגה.
בבדיקת ינשוף, נהג אשר נמצא בליטר אוויר שלו מעל 240 מק"ג של אלכוהול גם כן, אינו כשיר.

אתם בטח לא מודדים את רמת האלכוהול שלכם לפי בדיקת דם או בדיקת ינשוף שתערכו באופן עצמאי, אז בואו נדבר במספרים, או יותר נכון, בכוסות.
לפני שעולים על ההגה, ניתן לשתות כוס אחת בלבד של אלכוהול. למקרה שתהיתם, לא משנה איזה סוג אלכוהול זה. כלומר, אפשר לשתות כוס יין, כוס בירה, כוס קוקטייל וכו'.
כאשר ההמלצה היא לדלל את האלכוהול במים או משקה קל אחר, מכיוון שהדילול עשוי לגרום לתפוגת ההשפעה במהירות יותר מאשר אם תצרכו את האלכוהול עצמו בלבד. כלומר, ניתן וכדאי לצרוך כוס קוקטייל מכיוון שהוא מורכב מאלכוהול מדולל.

 

עצר אותי שוטר ואני לא בטוח כמה שתיתי, מה עכשיו?

ישנה חלוקה בין נהג צעיר לנהג בוגר.
אם אתה נהג צעיר, תוצאת בדיקת הינשוף שלך צריכה להיות פחות מ-99 מיקרוגרם של אלכוהול. במידה וזו אכן התוצאה, תשוחרר לביתך. במידה ויימצא מעל 100 מיקרוגרם של אלכוהול, ייתכן שתעוכב, סביר להניח שהמשטרה תגיש נגדך כתב אישום ושרישיונך ייפסל.
אם אתה נהג בוגר, בדיקת הינשוף צריכה להראות תוצאה של עד 289 מיקרוגרם, כלומר, אם התוצאה תהיה מעל 290 מיקרוגרם, ייתכן שתעוכב לחקירה וסביר להניח שהמשטרה תגיש נגדך כתב אישום ושרישיונך ייפסל.

במידה ומצאת את עצמך מעוכב בתחנת המשטרה בעקבות נהיגה בשכרות, כדאי שתיצור קשר בהקדם האפשרי עם  עורך דין תחבורה כדי שהוא יוכל לסייע לך בהמשך הטיפול בתיק שייפתח לך במשטרה.

נהיגה בשכרות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי