נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהם היתרונות בהעסקת מטפלת סיעודית?

זוג זקנים

העלייה בתוחלת החיים בעולם המערבי הביאה למצב בו בני האוכלוסייה הבוגרת מאריכים ימים, אך לאו דווקא כשכוחם במותנם.

פעמים רבות, נזקקים אותם אנשים מבוגרים בסיוע במשימות היומיום, בין אם מפאת נכות או מפאת מוגבלות המתפתחת עם השנים.

מאחר שצאצאיהם אינם יכולים  להתפנות באופן מלא לטיפול בהם, הלך והתפתח מקצוע המטפלת הסיעודית אשר נמצאת עם הנזקק במהלך היממה ומסייעת לו.

 

מה תפקידה של מטפלת סיעודית

המטפלת הסיעודית היא כוח עזר המלווה את האדם הנזקק לסיוע בשל נכותו או מגבלתו. נכות זו עשויה לנבוע מהגעתו של הנזקק לגיל שבו מערכות גופו אינן מתפקדות כבעבר והוא זקוק לסיוע בכלל מטלות היומיום. לצד זאת, קיימים מקרים בהם אנשים צעירים נזקקים למטפלת סיעודית בשל הפיכתם לסיעודיים מפאת מחלה או תאונה.

 

היקף הנזקקות למטפלת סיעודית

תפקידה של מטפלת סיעודית מבוסס על מידת נכותו ומגבלתו של האדם הנזקק לטיפולה. כך, אדם אשר מפאת גילו זקוק לסיוע במלאכות הבית הפשוטות ביותר כגון הכנת מזון, בהליכה לשירותים ויציאה מהבית ובחזרה, יזדקק לליווי בכל שעות היממה. זאת מאחר שבמצב בו יוותר הנזקק לבדו, הוא עשוי להיתקל בצורך מיידי בעזרה ולא יוכל להתמודד צורך זה באופן עצמאי.

מידת הנזקקות במטפלת קשורה גם בהיקף הסיוע אשר האדם הסיעודי מקבל מסביבתו המשפחתית. ככל שהמעגל המשפחתי ממלא אחר צרכי הטיפול באדם הנזקק, תפקידה של המטפלת הסיעודית יהיה משלים, ובמקרים בהם אין באפשרות המשפחה לטפל באדם הסיעודי, תפקיד המטפלת הסיעודית יהיה בלעדי.

 

היתרונות בהעסקת מטפלת סיעודית

היתרון הגדול בהעסקת מטפלת סיעודית הוא בכך שמדובר באופן העסקה המוכוון מראש לליווי מוחלט של האדם הנזקק. יתרון נוסף הוא בהכרה של הביטוח הלאומי בהיזקקות למטפלת סיעודי. מכוח כך משתתף הביטוח הלאומי במימון העסקת המטפלת הסיעודית בהיקף סיוע הקבוע בחוק.

יתרון נוסף הוא בערך הנלווה ואולי החשוב לא פחות, עבור האדם הסיעודי. לרוב, האוכלוסייה הנזקקת ביותר למטפלות סיעודיות היא אוכלוסיית הקשישים. אחת המחלות הסמויות מהעין בגיל זה היא מחלת הבדידות.  הימצאותו של מטפל אשר מלווה את הקשיש הנזקק במהלך שעות היום, מהווה עבורו אדם קרוב שמפיג את בדידותו.

 

כללים חשובים בעת בחירת מטפלת סיעודית

בחירת מטפלת סיעודית היא בחירה של שותף לחיים עבור האדם הנזקק. על מנת שהשהות של המטפלת הסיעודית לצד הנזקק תהיה מוצלחת ותאריך ימים, יש לבחון היטב את מאפייני המטפלת והתאמתם לאופיו של הנזקק. כמו כן, מדובר באדם אשר זוכה להיכנס לביתו של הנזקק כדייר קבע. ככזה, רצוי לבצע תיאום ציפיות מוקדם מול המטפלת בטרם תחילת העסקתה.

 

מטפלת סיעודית – העזרה הצמודה שלך

פוטנציאל ההצלחה שבהעסקת מטפלת סיעודית הוא עצום. פעמים רבות נוצר קשר קרוב מאוד בין המטופל למטפלת. המטפלת הסיעודית היא המפתח ליצירת שגרת חיים נעימה בצל הנכות או המגבלה. על מנת שהעסקת המטפלת הסיעודית תהיה מוצלחת וארוכת טווח, יש לבחון היטב את התאמתה לנזקק מתוך הכרה גם בצרכיה ותוך הבנת האתגר הגדול הכרוך בעבודתה.

 

מטפלת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי

רפואה אסתטית
12 פעולות של רפואה אסתטית

ברוכים הבאים לעולם המרתק של הרפואה האסתטית, שבו מדע ואמנות משתלבים זה בזה כדי לעזור לאנשים לשפר את המראה