נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהן תופעות הלוואי של פרוצדורת השתלת שיער

דוגמן

השתלת שיער היא כבר מזמן לא פרוצדורה רפואית נדירה. הטכנולוגיה שהתפתחה בשנים האחרונות התקדמה בצעדי ענק והובילה אותנו לעולם בו השתלת שיער הפכה לטיפול רפואי שגרתי בעל רמת סיכון נמוכה ואחוזי הצלחה מרשימים. למרות קביעה זו עדיין מדובר בטיפול רפואי, שיכול להוביל לתופעות קצרות טווח ולא נעימות שכדאי להכיר.

 

מהי השתלת שיער?

השתלת שיער היא פרוצדורה רפואית אסתטית שמטרתה להוסיף שיער לאזורים דלילים או קירחים, וזאת בכדי להתמודד עם התופעה השכיחה של נשירת שיער, אותה חווים כ-60% מהגברים ו-50% מהנשים בעולם.

 

מה כוללת פרוצדורה להשתלת שיער?

השתלת שיער היא תהליך שבמהלכו לוקחים אנשי המקצוע "תרומת שיער" מאזור בעל זקיקי שיער חזקים (בדרך כלל העורף או הצדדים) ומעבירים אותה לאזור ללא שיער / בעל זקיקי שיער חלשים יותר. "תרומת השיער" מורכבת מזקיקי השיער באזור החזק – שהם התאים התת עוריים בהם השערה צומחת.

 

מדוע טיפול זה אפקטיבי?

מכיוון שהתאים המועברים הם התאים בהם השערה צומחת, מדובר בהשתלה שמחליפה את זקיקי השערה באזור הקרקפת ברקמת שיער בריאה לחלוטין – שממשיכה לצמוח על הקרקפת באותו האופן שבו צמחה לפני כן על העורף. טיפול זה מאפשר למטופל לחדש את צמיחת השיער על ראשו – כאשר השיער החדש שנוצר הוא שערו שלו.

 

מהן תופעות הלוואי?

מכיוון שטכנולוגית ההשתלה ממשיכה ומשדרגת, פחתו תופעות הלוואי של השתלות השיער והפכו ברובם לתופעות קצרות טווח בעלות רמת אי נעימות מינימלית.

חשוב לציין שכלל זה נכון אך ורק למוסדות מוסדרים בעלי רמה מקצועית גבוהה – מוסדות שאינם מוסדרים יכולים להשתמש בטכנולוגיות מיושנות יותר, ובמקרה זה אנו ממליצים להשקיע ולא להתפשר על האיכות.

 

רשימת תופעות הלוואי המוכרות כוללת:

נפיחות באזור המצח והעפעפיים ביום השלישי לאחר ההשתלה:

מכיוון שמדובר בפרוצדורה שכוללת חתכים להוצאה והשתלה של זקיקי השיער, עלולה להיות רגישות באזור המטופל למשך מספר ימים לאחר התהליך. ישנם פלסטרים מיוחדים להפחתת הנפיחות וניתן לטפל בה גם בעזרת שימוש בכדורים נגד כאבים.

 

חוסר תחושה באזור המושתל או באזור התורם:

בכחמישית ממקרי ההשתלה קיימת אפשרות שתיווצר היעדר תחושה באזור המושתל או באזור התורם. מקור התחושה הוא בהרדמה שמשומשת במהלך הפרוצדורה, והיא עוברת כעבור כמה שבועות או חודשים.

 

הצטלקות:

הפרוצדורה יכולה לגרום לצלקות שמנתח טוב ידע להסוות. אופי הצלקות תלוי בסוג המכשור שמשומש בתהליך, ולכן הושקעו מאמצים רבים בפיתוח טכנולוגיות בעלות יכולות מיקרוסקופיות ככל האפשר.

 

פצעונים:

בשלושת החודשים הראשונים לאחר הפרוצדורה יכולים להיווצר פצעונים קטנים באזור בו הושתל השיער. פצעונים אלו הם תוצר של קושי ביציאת השערה מרקמת העור, ועוברים במהרה כאשר השיער מתחזק ומתעבה.

 

לסיכום:

השתלת שיער היא פרוצדורה בטוחה שפותחה רבות על ידי בעלי המקצוע בכדי לוודא שתופעות הלוואי האפשריות שלה יהיו מינימליות ככל האפשר.

דוקטור

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי