נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה חשוב לדעת לקראת זקנה

ידיים

למרות שרבים מעוניינים להימנע מלחשוב על הנושא, מדחיקים אותו ולרוב דוחים את הטיפול בו לזמן אחר כל שהוא בעתיד, הרי שבסיכומו של עניין לא ניתן להימנע מלעסוק בנושא הכל כך חשוב – נושא הזקנה, היציאה לגמלאות וגובה הפנסיה החודשית שתעמוד לרשותם. בבת אחת צרך להוריד הילוך, בבת אחת צריך לעבור ממצב שבו הם אחראים לעצמם ולגורלם, למצב שבו התלות שלהם בזולתם, היא גבוהה. זאת ועוד – התלות של הפנסיונרים בקצבת הפנסיה שלהם גבוהה, כיון שהם אינם יכולים לעשות דבר על מנת להגדיל את הקצבה הזאת. האומנם? האם יש דרכים להגדיל את קצבת הפנסיה לעת זקנה? כיצד יכולה קופת גמל להשקעה להוות פתרון הולם, איכותי וניתן ליישום במהירות וביעילות? בשורות הבאות נשיב לכל השאלות הללו בהרחבה.

 

קצבת הזקנה, קצבת הפנסיה ומה שביניהן

כל אדם המגיע לגיל הפנסיה, מתחיל לקבל מהביטוח הלאומי את קצבת הזקנה שלו. מדובר בסכום זעום, אבל למרבה הצער עבור מבוגרים רבים, מדובר בהכנסה היחידה כמעט. בנוסף, מי שחסך במשך השנים לטובת הפנסיה, מתחיל לקבל גם מקרן הפנסיה את הסכומים המגיעים לו. גובה הקצבה החודשית תתקבל בהתאם לגובה החיסכון הפנסיוני, מספר שנות החיסכון והביצועים הפיננסיים של הקרן לאורך כל שנות החיסכון. מי שחסך לאורך כל שנות העבודה שלו, יקבל קרוב לוודאי קצבה סבירה. אבל מי שלא חסך, או החל לחסוך רק בשנים האחרונות בעקבות חוק פנסיה חבה, עלול לגלות שהקצבה החודשית ממש קטנה. כיוון שלעבוד הפנסיונר לרוב איננו יכול, ולרוב אין באפשרותם של הילדים או קרובי משפחה אחרים לעזור ולתמוך בו, הרי שאותו מבוגר יצטרך להסתדר עם הקצבה הזאת. אבל האם יש דרך נוספת להגדיל את קצבת הזקנה?

 

קופת גמל להשקעה והגדלת ההכנסה החודשית

המצב שנוצר היום, שבו חלק ניכר מהקשישים צריכים ללמוד לחיות עם סכומי כסף קטנים, היה ידוע לאנשי המקצוע. על מנת לטפל בעניין, נחקק בשנת 2012 תיקון 190 לפקודת מס הכנסה. מדובר בתיקון הנוגע בעיקר לקופות הגמל. עד אז, קופות הגמל קבלו הפקדות שניתן היה לשחרר אותן אך ורק אחרי 15 שנים. החל מאותה שנה, משמשות קופות הגמל אמצעי חיסכון פנסיוני לגיטימי, שאליו ניתן להפקיד סכומי כסף העומדים לרשות המפקיד ומופקדים בפיקדונות או בתוכניות חיסכון שהריבית עליהן זעומה. כל אדם יכול להפקיד לקרנות הללו סכומי כסף שונים, החל מכמה עשרות אלפי שקלים ואילך, ולקבל תמורתם תשואה נאה. את הסכומים הללו ניתן לקבל בצורת קצבה חודשית החל מגיל הפנסיה, כאשר התשואה על הכסף שהופקד פטורה למעשה ממס. כך יכול כל אדם להגדיל בבת אחת את הקצבה החודשית שלו, ולהפוך כספים ששכבו כאבן שאין לה הופכין למקור הכנסה מניב. מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר כעת והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם להמשך התהליך.

קופה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא גיל הזהב
שרותים
בריחת שתן אצל אנשים מבוגרים

סובל מבריחת שתן? תוהה מהו הפתרון הטוב ביותר? באמצעות חברת עזר נאמן תוכל לרכוש בצורה דיסקרטית חיתולים למבוגרים, בדיסקרטיות