נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איזה מסאז' נחשב לבריא ביותר עבור אישה בהריון ולמה

טיפול רפואי

תקופת הריון היא תקופה מאתגרת עבור האישה .

תשעה חודשים לצד חוסר בשינה, ביקורים דחופים בשירותים ושרירים דואבים הם חלק בלתי נפרד עד הלידה.

לכן קל להבין שנשים מתגעגעות לעיסוי טוב שישחררו את השרירים המכווצים, אשר בתקופת ההריון מתכווצים שבעתיים, אבל נשים רבות נמנעות מעיסוי מרגיע וטוב בשל החשש שהעיסוי יכול להזיק להן או לעובר.

אולם, יש בשורות טובות, שעיסוי קליל הניתן על ידי איש מקצוע מוסמך דווקא אינו מזיק לעובר, ואפילו ישנם עיסויים המומלצים מאוד לאישה בתקופת ההריון. אילו עיסויים יכולים לתרום ואילו עיסויים עדיף להימנע? הכל נמצא בכתבה שהכנו לפניכם.

 

אילו עיסויים מומלצים בהריון?

עיסוי מומלץ ביותר לנשים בהריון הוא עיסוי במגע עדין.  עיסוי זה אינו מבוסס על לחיצות עמוקות, אלא על לחיצות קצרות ותנועות מהירות. נוסף על כך, בהריון נמנעים מלחיצות על נקודות שעלולות לפגוע בעובר או לאישה ההרה – לכן חשוב מעסה מקצועי ומוסמך הבקיא בנקודות אלו. כל טיפול העיסוי נעשה בשמנים טבעיים ללא חומרים כימיים, ולכן אין סכנה ששמנים אלו יזיקו לעובר. העיסוי נעשה כשהאישה ההרה שוכבת על הצד, או על הגב בתמיכה של כריות הנועדו לכך.

בנוסף לעיסוי המיוחד, ישנם עוד טיפולים נוספים שיכולים להקל על האישה ההרה במהלך ההריון. שיאצו וואטסו הם הטיפולים הפופולאריים ביותר. וואטסו הוא טיפול במים חמימים, שהשהייה בהם מסייעת בהקלה מכאבים שונים שנשים הרות סובלות מהם.  בנוסף הוא משפר את זרימת הדם ועוזרת להתמודד עם משקל עודף המופיע בעיקר בחודשי ההריון המתקדמים.

 

עיסוי בבית

עיסוי אינו חייב להתקיים רק בספא או מקומות מיוחדים. ישנה אפשרות גם שהוא ייעשה בבית על ידי בן הזוג, אך חובה להקפיד על הכללים הבאים כדי למנוע נזק לעובר

צריך לשכב בזמן העיסוי על הצד ולהניח כרית בין הרגליים

את העיסוי כדאי לבצע מהגב התחתון כלפי מעלה

חשוב לא לעסות את כפות הרגליים, כי יכולות להיות נקודות רגישות

להשתמש אך ורק בשמנים טבעיים כגון קוקוס, שמן נבט חיטה או חמאת שיאה. חשוב לוודא שאלו חומרים טבעיים בלבד ללא חומרים כימיים.

 

למה זה טוב?

זמן מגע מטבעו מציע הרבה יתרונות גופניים ונפשיים : הוא מפיג מתחים, עוזר להרפות את השרירים הקפוצים בגב התחתון ובכתפיים בעיקר, משפר את זרימת הדם ועוד. לנשים בהריון עיסוי ניחן ביתרונות רבים – הוא מסייע בהפחתת כאבי גב, שרירים, ראש ורגליים. הוא מונע בצקות וממריץ את זרימת הדם, ובכך מקל על הצטברות נוזלים. בנוסף, נשים נמנעות לקחת תרופות המרפות את השרירים בתקופת ההריון, לכן העיסוי עוזר המון להקל על סבלן.

בסופו של דבר, עיסוי הוא אחת האלטרנטיבות המומלצות להקלה בכאב לנשים הרות. יש לו יתרונות משמעותיים, הוא מאפשר בנוסף לכל היתרונות שציינו לעיל, שעה של מנוחה ורגיעה שבמהלכה היא יכולה לנשום עמוקות והתחבר לעובר שבבטנה.

 

עמוד שידרה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עיסויים