נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי כדאי ללכת לטיפול זוגי?

גבר ואישה

זוגות שחיים ביחד הרבה שנים ובמיוחד זוגות שמנהלים חיי משפחה עם ילדים מתמודדים לפעמים עם השגרה השוחקת שגורמת למורדות ועליות, מריבות מלוות בתקופות של ריחוק ולכן לפעמים עולה הצורך ללכת לטיפול זוגי וזאת לאחר

שאין שום שינוי גם לאחר שיחות מרובות שאתם עושים עם בני או בנות הזוג שלכם.

במאמר זה נעזור לכם לדעת האם הגיעה העת ללכת לטיפול זוגי.

 

מצב של תקיעות וחוסר תקשורת

אם אתם במצב של חוסר תקשורת, לא מדברים תקופה או שהשיחות שלכן מלוות בטונים גבוהים ובצורה שלילית, טיפול זוגי יכול לעזור לכם. לפעמים אתם נמצאים בתחושה שנוצרת ביניכם תהום עמוקה שלא ניתנת לגישור ושכל אחד חי בעולם משלו ללא שום עולם זוגי וכל מה שאתם עושים זה להאשים אחד את השני. הטיפול הזוגי אמנם לא בית משפט אך יועץ זוגיות יכול לעזור לכם לתקשר אחד עם השני בצורה נעימה ומכבדת ולהגיע להבנות משותפות.

 

לפני או אחרי גירושין

הרבה זוגות מתגרשים מתוך מחשבה שזה מה שיפתור להם את הקשיים האישיים מבלי שאף אחד יחשוב מה החלק שלו בפרידה. גירושין/פרידה מבלי התייחסות לקשיים שהובילו אליהם תגרום למשבר בסיום התהליך ובנוסף, אותם הקשיים יחזרו על עצמם גם במערכות היחסים הבאות שיהיו לכם. פרידה שנגמרת ממצוקה ובאופן לא רציונלי לא תפתור לכם את הבעיות האישיות שלכם והן יופיעו גם בפרק ב' והלאה.

 

בגידה ומשבר באמון

זהו המצב הקיצון ביותר במערכות זוגיות ולא ניתן להתגבר על זה לבד ללא עזרה מקצועית. גם הדחקה של האירוע לא תעזור שכן בן הזוג הנבגד לעולם ירגיש שאין לו אמון ויחיה כל הזמן בחששות ופחדים שמא זה יקרה שוב ואף אובססיה לגבי בן הזוג הבוגד ומעקב צמוד אחרי כל צעדיו. טיפול זוגי מאפשר מקום לעבד את רגשות הבגידה ועוזר לכם לבנות מחדש את היסודות הזוגיים. עם טיפול נכון בהחלט ניתן להתגבר על משבר שנוצר בעקבות בגידה של אחד מבני הזוג.

 

אירועים משמעותיים

לפעמים קורים דברים בלתי צפויים שמשנים את כל המערכת הזוגית. זה יכול להיות אירועים שמחים כמו לידת תינוק חדש במשפחה או מעבר לבית חדש ומצד שני, זה יכול להיות אירועים קשים כמו מחלה של אחד מבני הזוג, פיטורים, משבר כספי. כל אלו שמים אתכם אל מול התמודדויות שלא הייתם מוכנים אליהן קודם וגם אם ביום יום יש לכם זוגיות טובה, היא כן יכולה להתערער.

 

לסיכום

ללכת לטיפול זוגי זאת לא בושה, גם לא לטיפול אישי. אם אתם רוצים לייצר לילדים שלכם מודל של זוגיות טובה ומאושרת אך אתם בעצמכם לא מצליחים להחזיק אחת כזאת, טיפול זוגי יתן לכם את המענה המתאים. אל תחכו שיגמרו כל הקיצים, הקדימו תרופה למכה ותעזרו בגורם מקצועי כדי למנוע פרידה.

ריב בין בני זוג

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפולים