נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סוגי נזילות וההשפעה על הבריאות שלנו

טיפה

כשזה מגיע לנושא של נזילות מים, יש לא מעט סוגים של נזילות ושאנו אומרים סוגי נזילות אנו מתכוונים לחדירת מים ובנוסף לנזילות צנרת.

גם אם עשיתם סיוד לגג ואפילו ביצעתם איטום מלא, ישנם לא מעט מקומות נוספים מהם המים יכולים לחדור אל תוך הבית, מהחלונות, מהמרזב עצמו ואפילו ישנם מקרים בהם המים עוברים את האיטום שנעשה.

מים זורמים

סוגי הנזילות והדרך להתמודד איתם

נזילות מפיצוץ צנרת :

אחת הנזילות הקשה ביותר היא נזילה ממערכת המים של הבית, מערכת המים של הבית היא צרי מרכזי וחשוב בקיום שלנו בתוך הבית.

מערכת המים גם עוברת בכל מקום בבית, אם זה בחדרי השירותים, חדרי האמבטיה והמטבח שלנו שהם החלק החשוב והמרכזי בבית.

במקרה של נזילת המים הנובעת מפיצוץ בצנרת יש לקרוא מיד למקצוען מאתר נזילות שידע לזהות מהיכן בדיוק נגרם הפיצוץ, וגם ידע לבדוק את כל מערכת המים ולזהות האם קיימים גורמים ומוקדים נוספים שעלולים להיות בסיכון ויכולים לגרום לנזילה בהמשך.

בנוסף יש להזמין באופן מיידי אינסטלטור מומחה שידע להגיע אל מערכת המים ולתקן אותה.

קיום נזילת מים יכולה לגרום לחלחול המים אל תוך שלד המבנה, כאשר המים מחלחלים הם יוצרים רטיבות ולחות, הלחות גורמת להיווצרות עובש.

קיום של עובש בחלל הבית מזהם את האוויר שאתם נושמים ויכול לגרום למחלות במערכת הנשימה, לכן חשוב מאוד לטפל בנזילה ולבצע ייבוש מקצועי גם של המים הכלואים ובשום אופן לא לתת למים להתייבש בעצמם.

נזילות מהמזגן :

החום הישראלי עושה את שלו, והיום אין בית בישראל שלא נמצא בו מזגן.

מקרים רבים בהם התקנת המזגן לא נעשתה בצורה מקצועית, גרמו לנזילות של מים מתוך מערכת המזגן אל הקיר, מכיוון וכמויות המים שיוצאות מהמזגן לא היו רבות רק לאחר תקופה ארוכה של נזילה היה ניתן לאבן ולראות את הנזילה באופן פיזי.

במקרה כזה יש להזמין את המתקין להגיע ולתקן את הנזק שנגרם בגלל התקנה לקויה שלו, בנוסף עליו יהיה לשאת בהוצאות הטיפול בקיר ונזקים נוספים במידה ונגרמו.

נזילות מהתקרה :

נזילות מהתקרה הן הנפוצות ביותר בעיקר בתקופת החורף, ירידת גשמים עזים בשיא עונת החורף, ומרזבים סתומים שלא תוקנו ויחד עם איטום לקוי של גג המבנה גורמים לחדירת מים.

במקרה כזה, לא תמיד ניתן לטפל בבעיה באופן מיידי, בכדי לבצע איטום הגג מחדש יש לחכות שהגג יהיה יבש ולכן צריכים להמתין כמה ימים ללא גשם ורק אז להזמין איש איטום מקצועי שיסדר את הליקויים בגג.

בכל מקרה של נזילות מהגג, חשוב מאוד לוודא שאין מרזבים סתומים, במידה והמרזב סתום דאגו לפנות אותו באופן מיידי, ובכל מקרה כדאי מאוד להתכונן לחורף ולבצע סיוד ואיטום לגג.

נזילות מהחלונות :

לכל מסגרת חלון יש איטום בסיסי שנעשה באמצעות דבק סיליקון שקוף מיוחד.

גם במקרה זה של נזילות מהחלונות הגורם העיקרי הוא מי הגשמים, כבר לפני החורף בצעו בדיקה מהירה סביב החלונות וודאו כי כל מסגרת החלון אטומה נגד מים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי