נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סיבוכים אפשריים לניתוח השתלת שיניים

שיניים לבנות

השתלת שיניים היא פרוצדורה יחסית משוכללת שקיימת כבר מספר עשורים בתחום הטיפולים הדנטליים, ולכן מספר הסיבוכים בה נמוך.

למרות העובדה הזו, כבכל ניתוח או טיפול כירורגי, גם בטיפול זה עלולים להיות סיבוכים.

יש להבדיל בין סיבוכים לבין תופעות לוואי אשר מופיעות פעמים רבות לאחר הטיפול.

תופעות לוואי יכולות להיות דימום קל, כאבים, נפיחות, וקושי בפתיחת הפה.

המשותף לכל תופעות הלוואי הללו הוא שהן עתידות לעבור תוך מספר ימים עד שבוע.

במאמר הבא תוכלו לקרוא על סיבוכים אפשריים לאחר ניתוח השתלת שיניים.

 

סיבוכים אפשריים

בניתוח מסוג השתלת שיניים יש מספר סיבוכים אפשריים. את הסיבוכים נהוג לסווג לסיבוכים ספציפיים להשתלת השיניים ולסיבוכים כלליים שאינם ספציפיים לתהליך השתלת השיניים ויכולים להופיע בניתוחים שונים אחרים. על אף שהסיבוכים מסווגים לשני סוגים שונים, מדובר בניתוח אחד ובו קיים סיכון שווה לשני סוגי הסיבוכים הללו.

 

סיבוכים כללים

סיבוכים אלו כאמור אינם ספציפיים להשתלת שיניים ויכולים להתרחש לאחר ניתוחים אחרים גם כן. בניתוח השתלת שיניים ישנה פגיעה ברקמה באופן מקומי, דבר אשר עלול לגרום לדימום באזור המנותח. דימום קל לאחר הניתוח הוא דבר טבעי, בעוד שדימום כבד שמתחיל מספר ימים או שבועות לאחר הניתוח הוא נדיר יותר. דימום כזה מעיד על פתיחת כלי דם באזור החניכיים, ויש צורך לנקז את הדם במקרה שאינו נפסק. סיבוך אפשרי נוסף הוא זיהום בפצע הניתוח, לרוב האזור יזדהם באופן שטחי ויטופל באופן מקומי בהתאם. בחלק קטן מהמקרים הזיהום עלול לחדור לזרם הדם, למסתמי הלב ועוד. זיהום כזה הוא משמעותי הרבה יותר ולא פעם דורש ניתוח נוסף, בו יבוצעו הוצאת השתל והוצאת החיידקים המזהמים שחדרו עימו. מעבר לסיבוכים אשר נובעים מפציעת הרקמה, ישנו סיבוך נוסף שעלול להתרחש בעת ההרדמה לפני הניתוח. סיבוך זה יתרחש לרוב אצל אנשים שיפתחו תגובה אלרגית לחומר ההרדמה, לעיתים רחוקות תגובה אלרגית זו יכולה להתדרדר עד למצב של שוק אנפילקטי.

 

סיבוכים ספציפיים להשתלת השיניים

השתלת שיניים הינה תהליך דנטלי כירורגי, וככזה עלולה להתרחש פגיעה ברקמות שנמצאות בסמוך לאזור ההשתלה. ישנם לא מעט עצבים שעוברים בתוך עצם הלסת, ופגיעה בהם עלולה להוביל לחוסר תחושה, לפגיעה בחוש הטעם או לתחושת נמלול באזור הפה. נרגיע אתכם ונאמר שפגיעה זו חולפת במרבית המקרים מעצמה והיא נדירה מאוד. סיבוך אפשרי נוסף הוא פגיעת הסינוס בתהליך החדרת השתל, סיבוך זה עלול לגרור זיהומים בסינוסים. ניתן לנסות למזער את הסיבוכים הללו באמצעות הכנה מראש ובדיקה של העצמים הסמוכים לאזור החדרת השתל. על אף שבדיקות אלו מבוצעות ברוב הפעמים, עדיין עלולים להיות סיבוכים שנובעים משלל סיבות.

 

מתי עלי לפנות לרופא?

חלק גדול מהסיבוכים הנזכרים לעיל יזוהה על ידי הרופא בזמן הטיפול עצמו. במידה ולאחר הטיפול מופיעים כאבים חזקים, דימום כבד, הפרשות מהפה או חום גבוה יש לפנות באופן מידי לרופא לצורך בדיקה. גם במידה ואין תופעות לוואי מומלץ להגיע לביקורת בחודשים שלאחר ההשתלה אצל רופא השיניים.

 

שן

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רפואת שיניים
שן
איך עובד תהליך יישור שיניים?

יישור שיניים הוא מומחיות דנטלית המתמקדת בתיקון אי-סדירות של השיניים והלסתות, לרבות שיניים או לסתות לא תקינות, ומבנה נשיכה