נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פתיחת תיק גירושין

עורכי דין

החלטתם שאתם רוצים להתגרש? עשיתם את הצעד הראשון בדרך לחזרה להיות רווקים.

השלב השני הוא פתיחת תיק גירושין – איך עושים זאת ומי עוזר בדרך?

החלטתם שאתם רוצים להתגרש וכעת אתם ניצבים מול השלב הבא – פתיחת תיק גירושין. הליך הגירושין מחייב אתכם לקבל המון החלטות בדבר פירוק החיים המשותפים שהיו לכם ועל כן, גירושין ברבנות וקבלת "החותמת" שאתם גרושים, לא מספיקה ובפועל יש עוד הרבה דברים לעשות בנוסף לכך. כאן נכנס לתמונה עורך דין גירושין אשר יסייע לכם לעבור את כל השלבים ולעשות כל מה שצריך בצורה הטובה והנעימה ביותר.

 

חתונה דתית מחייבת תיק ברבנות

המושג לפתוח תיק גירושין מתייחס לפתיחת תיק ברבנות לאור העובדה כי שם גם התחתנתם על פי החוק הישראלי. באם ערכתם חתונה שונה אשר אין לה תוקף ברבנות, אתם כמובן פטורים משלב זה. על מנת לפתוח תיק ברבנות יש לבצע כמה דברים אשר טרם עשייתם כדאי קודם כל, להתייעץ עם איש מקצוע.

  1. הגשת טופס בקשה – כדי לפתוח את התיק על אחד מבני הזוג להגיש בקשה אשר מפרטת למה הוא רוצה להתגרש ופרטים נוספים חיוניים על שני בני הזוג. למרות שזה נראה טופס תמים, כדאי להתייעץ כבר כאן עם איש מקצוע
  2. תשלום אגרה – בדומה להרבה מוסדות ציבוריים, גם כאן יש לשלם אגרה על מנת לפתוח את התיק – קחו זאת בחשבון

 

פתיחת תיק "אזרחי"

חוץ מתיק ברבנות, סביר להניח שבני הזוג ירצו לפתוח גם תיק אזרחי אצל עורך דין אזרחי. אמנם יש כבר תיק ברבנות אך לרוב הוא רק חותמת גומי בגלל שיש חובה להתחתן ברבנות, ובעצם כל ההליך של קבלת ההחלטות מתבצע בבית משפט אזרחי עם עורך דין אזרחי. כלומר, בני הזוג מבצעים פתיחת תיק נוספת אשר תכלול התייחסות לכל ההחלטות הללו.

 

עורך דין גירושין

בכל ההליך הזה נכנס לתמונה עורך דין גירושין, אשר תפקידו לסייע לכם בדיוק בכל הדברים שדיברנו עליהם, החל מפתיחת תיק ועד לסגירתו לאחר קבלת כל ההחלטות.

חשוב שתבינו כי אתם רוצים איש מקצוע לצדכם אשר יבצע עבורכם הרבה דברים:

  1. תיווך בין בני הזוג
  2. גורם אובייקטיבי אשר רוצה בטובת שני הצדדים
  3. ידע וניסיון בהליכי גירושין ובחוקי גירושין
  4. סיוע גם בהליך מול הרבנות
  5. גישור מקצועי

 

פתיחת תיק גירושין היא השלב הראשון לאחר שהחלטתם שאתם רוצים להתגרש. במהלך התנהלות התיק עורך הדין יסייע לכם לקבל את כל ההחלטות שאתם צריכים בדבר כל הדברים שהיו עד כה משותפים לשניכם. כמובן שיש צורך לבקר ולפתוח תיק גם ברבנות לאור כך שהתחתנתם שם, אך בכל מקרה, ניתן לנהל את כל התהליך של החלוקה דווקא בבית משפט אזרחי עם עורך דין אזרחי.

לקביעת ייעוץ או מידע נוסף בנושא, ניתן לבקש בעמוד הבא https://www.helenasimhi.co.il/עורך-דין-גירושין/פתיחת-תיק-גירושין.

 

אנשים ולב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי