נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

קורס עזרה ראשונה בסיסי מול מתקדם – ההבדלים

קורסי עזרה ראשונה הם קורסים חשובים בעלי חשיבות רבה לחיים של בני האדם. הקורסים הללו מכשירים את האדם הפשוט לתת עזרה במצבים ובמקרים מסוימים אשר יכולים לסכן חיים ולקרות ביום יום. הקורסים הללו מקנים כישורים המלווים אותנו לכל החיים ונותנים לנו את היכולת לתפקד במצבים מסכני חיים. גם לקורסי עזרה ראשונה יש רמות מסוימות וכל סוג של קורס נותן עוד כלים חשובים לעתיד.

 

קורס עזרה ראשונה בסיסי

קורס עזרה ראשונה בסיסי הוא קורס שנותן לנו את הידע לביצוע טיפול רפואי ראשוני במקרים מסכני חיים. הוא נותן את היכולת לבצע טיפול ראשוני לפציעות מסוגים שונים או מחלות מסכנות חיים והמטרה שלו היא לתת לנפצע מענה ראשוני רפואי עד לרגע הגעת כוחות ההצלה הרלוונטיים למתן הטיפול המתקדם יותר.

האדם הפשוט יקבל את הכלים לשם כך מהקורס הבסיסי וידע לתפעל במקרים מסוימים את הסיטואציה בכדי לשמור על חיים של אנשים אחרים בסיטואציות מסכנות חיים. הקורס הבסיסי מקנה יכולות בסיסיות אבל חשובות מאוד לשם התנהלות תקינה במקרים אלו בדיוק.

 

קורס עזרה ראשונה מתקדם

קורס עזרה ראשונה מתקדם נותן קודם כל ידע רב יותר בתפעול מצבים. אם הקורס הבסיסי מקנה כלים בסיסיים להתנהלות במקרים מסכני חיים ומתן עזרה ראשונה, הקורס המתקדם נותן כלים מתקדמים יותר וידע רחב יותר במקרים אלו. קורס עזרה ראשונה בסיסי כמעט כולנו עוברים אם בצבא, אם בבית הספר ובעוד מקרים.

לעומת זאת, קורס עזרה ראשונה מתקדם נותן עוד פרספקטיבות ועוד יכולות וכישורים הקשורים להיענות במצבי לחץ אלו בדיוק. כיצד לתפקד באופן המיטבי וכמובן מספר שעות רב יותר לתרגול. בקורס המתקדם אנחנו נקבל יותר מידע ויותר יכולת לתפעל אירועים מסוג זה עד להגעת כוחות הביטחון שתפקידם הוא לתת את הטיפול הרפואי.

 

אז מה ההבדלים המהותיים בין השניים?

אז כפי שניתן להבין ההבדלים המהותיים בין השניים מתחילים בתוכן. התוכן של הקורס המתקדם הוא רחב יותר ומקיף יותר ובעל שעות רבות יותר מה שמביא לנו יותר כלים ליותר מקרים וסיטואציות שעלולות לסכן חיים. בנוסף הקורס המתקדם הוא מקיף יותר באופן משמעותי ולכן יש חשיבות רבה לביצוע הקורס שבעזרת מספר שעות גדול יותר, ההתמקצעות הנה גבוהה הרבה יותר.

 

לסיכום

כפי שניתן לראות יש הבדלים בין סוגי קורסי מתן עזרה ראשונה ויש הבדלים בין קורסים בסיסיים לבין מתקדמים. חשוב להבין שגם הקורס הבסיסי הוא ממוקד מאוד ורחב מספיק וכן נותן את הידע הרלוונטי למתן עזרה ראשונה, אך הקורס המתקדם הוא ממקצע יותר ואם אנשים רוצים להרגיש מוכנים יותר למקרים אלו הקורס המתקדם מומלץ יותר. לעוד שאלות ופרטים נוספים על ההבדלים בין הקורסים, מוזמנים להכנס לאתר של מרכז לרפואת חירום בכתובת: met.co.il

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
בית אבות
כך תבחרו בית אבות

בחירת בית אבות יכולה להיות תהליך מאתגר ורגשי. היא דורשת שיקול דעת ומחקר זהיר כדי למצוא מתקן העונה על