נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רופא שיניים – אילו טיפולים חשוב לעשות באופן קבוע

רופא שיניים - אילו טיפולים חשוב לעשות באופן קבוע

 

ישנם לא מעט אנשים שנמנעים מהגעה אל רופא השיניים מסיבות שונות (חשש מכאב, פחד מהוצאה לא צפויה ועוד). אם אתם נמנים בין אנשים אלו, כדאי שתדעו שיש כמה טיפולי שיניים שאתם חייבים לעשות באופן קבוע ודחייה או ביטול של טיפולים אלו עשויה להחמיר את המצב הקיים. לכן, כדאי שתקראו את השורות הבאות, תגלו את טיפולי השיניים החשובים ותקבעו תור לרופא שיניים בהקדם האפשרי:

 

טיפול מספר 1 – צילום רנטגן

כשמגיעים אל רופא השיניים עם תלונה על כאבים, ברוב המקרים, הרופא מבצע קודם כל צילום רנטגן. הצילום בעצם מאפשר לרופא לבחון את מצב השיניים מכל הכיוונים. יש לעיתים מצבים רפואיים שלא ניתן לראות במבט כללי. ניתן למשל לגלות בקלות מצבים שבהם יש חור עמוק שנגרם בגלל עששת.

מדובר בחור שמגיע עמוק, עד מוך השן (דבר שמצריך טיפול שורש בהקדם). חשוב מאוד לבצע טיפול שכזה אחת לכמה זמן כדי להיות בטוחים שאין בעיה בשיניים שלא התגלתה.

 

טיפול מספר 2 – סתימות

הם גורמים לנו לצרוח בעת אכילה של אוכל חם או קר, הם גם גורמים לנו להחזיק את הלסת ולתהות מתי הכאב ייגמר וכן, אנחנו בהחלט מתכוונים לחורים בשיניים. מגיל צעיר אנחנו שומעים על קריוס ובקטוס שבאים לבקר את מי שלא מצחצח את השיניים שלו היטב או שאוכל הרבה ממתקים.

אפשר לומר שכל אחד מאתנו חווה את המצב הזה לעתים קרובות, כך שאפשר לומר שסתימות נחשבות לאחד הטיפולים שגורמים לכל אחד מאתנו לסור לטיפול דחוף אצל רופא שיניים.

 

טיפול מספר 3 – טיפול שורש

טיפול קבוע נוסף שנעשה אצל רופאי שיניים לעתים קרובות זהו טיפול שורש. טיפול זה מתבצע ברוב המקרים אצל אנשים שבוחרים שלא להגיע אל רופא השיניים בעקבות החששות שצוינו לעיל. כי בעצם מדובר בחור שהלך והחמיר עם הזמן מכיוון שלא טופל בזמן. חשוב להגיע אל רופא השיניים באופן קבוע כדי לעבור טיפול שורש במידה ויש צורך בטיפול שכזה. אי הגעה אל הרופא בזמן עלולה להביא להחמרה משמעותית.

 

טיפול מספר 4 – ניקוי אבנית

אם אתם מכירים את התחום, אתם בטח יודעים שבדרך כלל ניקוי האבנית מתבצע על ידי שיננית ואתם לא טועים. במקרים מסוימים, כאשר מגיעים אל רופא השיניים עם מעט אבנית שמפריעה לטפל בבעיה אחרת, רופא השיניים מבצע ניקוי חירום כדי שהוא יוכל בסופו של דבר, לבצע את ההליך הרפואי שעליו לעשות. אבל ההמלצה שלנו היא בכל מקרה ללכת גם לשיננית לאחר הטיפול (באישור הרופא כמובן) כדי לבצע ניקוי אבנית מלא.

 

סיכום

אלו היו 4 טיפולי השיניים שחשוב לבצע באופן קבוע אצל רופא השיניים שלכם. כעת, כשאתם יודעים מהם הטיפולים הללו, אתם יכולים ליצור קשר עם רופא השיניים ולתאם תור בהקדם לבדיקת מעקב.

רופא שיניים - אילו טיפולים חשוב לעשות באופן קבוע

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי