נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רשלנות רפואית ושיתוק מוחין

רופא עם קלסר

מדי פעם נערכים מופעי התרמה למען ילדים, נוער ומבוגרים עם שיתוק מוחין. אנשים שמתמודדים עם שיתוק מוחין נאלצים לעמוד במצבים מורכבים שמונעים מהם להנות מהתנהלות תקינה במהלך חייהם. עם השנים הסתבר שרבים מהאנשים הלוקים בשיתוק מוחין הם קורבן של רשלנות רפואית, ובמאמר הקרוב נתמקד בנושא רשלנות רפואית ושיתוק מוחין.

 

מה הוא שיתוק מוחין?

רבים נוטים לבלבל בין שיתוק מוחין לפיגור ואנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר. שיתוק מוחין הוא למעשה מצב רפואי המתאר לקויים נוירלוגים שנובעים מנזק שנגרם למוח של העובר בזמן ההיריון, הלידה או בשלב מאוחר יותר.

שיתוק המוחין בא לידי ביטוי במגוון מצבים כמו מתח שרירים ירוד, עיוותים ופרכוסים בגוף, התפתחות מעוכבת, קשיים בבליעה ובאכילה בכלל, בעיות התנהגות וקשיי למידה גדולים, בעיות נשימה ועוד.

 

איך נוצר מצב של שיתוק מוחין?

מיד נרחיב יותר בנושא רשלנות רפואית ושיתוק מוחין, אולם לפני כן חשוב לדעת איך נוצר מצב של שיתוק מוחין. קיים מגוון גדול של גורמים שעלולים לגרום לשיתוק מוחין. חשוב לדעת שככל שגיל העובר קטן יותר, כך הסיכוי לפתח סיבוכים נוירולוגים עולה. אם כן, מבין הגורמים ניתן למצוא גורמים כמו פגות, חבלות במוח, מומים התפתחותיים שמהווים מצב מולד עם שיתוק מוחין, זיהומים כגון אדמת, ירידה באספקה של חמצן למוח, חסימה של זרימת דם למוח ובעקבותיה אוטם מוחי ועוד.

 

רשלנות רפואית ושיתוק מוחין

רשלנות רפואית ושיתוק מוחין עלולה לבוא לידי ביטוי בכמה מצבים. במידה והרופא המטפל לא משגיח בצורה ראויה על מהלך ההיריון, הוא עלול לא לשים לב להתפתחות האיטית של העובר ולסממנים מקדימים. אבחון לקוי או חוסר אבחון בפגמים מולדים, מניעה מביצוע בדיקות למחלות זיהומיות ועוד.

כשמדברים על רשלנות רפואית ושיתוק מוחין במהלך הלידה מדברים על מצבים כמו רשלנות בביצוע לידת מלקחיים, החלטה מאוחרת על ניתוח קיסרי, רשלנות בביצוע לידת ואקום, לידה בקצב מהיר או איטי מדי שגרמה לסבל עוברי, רשלנות באבחון מצוקה עוברית, אבחון לקוי או אי אבחון של זיהומים או דלקת בקרום המוח ובהתאם אי מתן טיפול הולם ועוד.

כמובן שבכל מה שקשור ברשלנות רפואית ושיתוק מוחין ניתן להתייעץ עם עורכי דין מומחים לתחום הרשלנות הרפואית ולתבוע את הרופא המטפל ואת בית החולים בגין רשלנות רפואית.

 

מה עושים במידה והתגלה שיתוק מוחין?

במידה וילדכם סובל משיתוק מוחין, ניתן לסייע לו במגוון דרכים שיוכלו לעזור לו ולהרגיע אותו. בין הטיפולים המומלצים נמצאים טיפול אורתופדי שיכול לסייע בתיקון פגמים בשרירים ובעצמות, ריפוי בעיסוק שיכול לסייע לשיפור מיומנויות שונות כמו מיומנות מוטורית, חברתית או התנהגותית, פיזיותרפיה שיכולה לשפר את היציבות, הכוח והגמישות וכן טיפול תרופתי שיכול להקל על נוקשות השרירים. מאחלים לכם רק בריאות!

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי

רפואה אסתטית
12 פעולות של רפואה אסתטית

ברוכים הבאים לעולם המרתק של הרפואה האסתטית, שבו מדע ואמנות משתלבים זה בזה כדי לעזור לאנשים לשפר את המראה