נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שלושה יתרונות בריאותיים בבריכות שחייה פרטיות

כוס משקה

מעבר להנאה הגדולה שבבריכות השחייה, רבים טוענים כי לבריכות יש גם יתרונות בריאותיים לא מעטים, אולם רבים מאיתנו לא יודעים אפילו מה הם היתרונות המדוברים.

בדיוק לשם כך אספנו ארבעה יתרונות בריאותיים חשובים, שכל משתמש ומשתמשת בבריכות שחייה, ירוויחו.

כיום כמעט כולם יודעים ששחייה היא ספורט בריא. אבל לא מדובר רק על שחיה. בעלים של בריכות פרטיות, שלא תמיד מתאימות לשחייה, יכולים להנות גם הם מיתרונותיה הבריאותיים של הבריכה שברשותם. כפי שנראה, היתרונות לא מושגים רק בפעולת השחייה, ומתחילים אפילו בכניסה למים עצמה.

 

סיבולת לב-ריאה

הדבר הראשון, שכולנו זורקים כמעט באופן אוטומטי כשנשאלים על היתרונות שבבריכה, הוא השיפור בסיבולת לב-ריאה. שיפור זה מתרחש בזמן פעילות גופנית בבריכה, כאשר מערכת הדם והנשימה נמצאות במאמץ מתון מתמשך. הפעילות במים הקרירים מאתגרת את המערכות הללו בצורה קלה ועדינה, כך שהן יכולות לתפקד במאמץ זה לאורך זמן ארוך. בנוסף, השחייה מורידה את לחץ הדם, כפי שנתגלה בניסויים מבוקרים רבים.

בזמן השחייה, או סתם בזמן משחק במים, מערכות הדם והנשימה מתאמצות באופן שכמעט לא מורגש, ובכך משפרות את עצמן ואת יכולות הביצוע שלהן. הלב מצליח להזרים דם בקצב קבוע חרף הירידה בטמפרטורה, והראיות מנצלות כל טיפה של אוויר כדי לשפר ביצועים. בפועל – המערכת כולה משתפרת ומתחזקת, והבריאות – כמובן – עולה.

 

הקלה על המפרקים

יתרון שני ומעניין במיוחד הוא הקלה על המפרקים. מי מאיתנו שסובלים מכאבי מפרקים – מכול סיבה שהיא – יודעים שכאבים אלו הם חדים במיוחד, ויכולים לגרום לכאב עד כדי שיתוק, במיוחד בזמן אימון כושר. אלא שהשהייה במים מקלה על כאבי המפרקים, בכך שהיא מקלה על לחץ כוח המשיכה, בו נתונים המפרקים של כולנו ביום-יום.

עיקרון זה זהה לעיקרון של ציפה במים; מתוך השחייה במים, משקל המים מאזן את משקל הגוף וכוח המשיכה נחלש. באופן זה יכולים הסובלים מכאבי פרקים – במיוחד מבוגרים, או פצועי ספורט או צבא – להמשיך להתאמן כרגיל ולשפר מערכות אחרות בגופם, וכל זאת מבלי לאמץ את המפרקים הפצועים או החלשים, ומבלי לסבול מהשלכות או כאבים עזים, לאחר האימון, או הבילוי בבריכה.

 

קואורדינציה, גמישות וסיבולת

אין ספק השחייה במים – וההקלה של אפקט כוח המשיכה – משפיעים לטובה גם על תכונות חשובות נוספות של הגוף האנושי. בין היתר, השחייה משפרת את הגמישות בכך שהיא מאפשרת לנו למתוח ולכווץ את השרירים, להפעיל אותם באופן תכוף בתוך חלל בעל דרגת התנגדות חזקה. המשקל שהמים מפעילים עלינו בכל תנועה, מחייב העברה של אנרגיה נוספת לשרירים, לצורך ביצוע תנועה, ובכך מאמץ את השריריים ומשפר את גמישותם.

בנוסף, השיפור בסיבולת ובקואורדינציה מגיע מטעמים דומים, כאשר ההתנגדות מהמים מחייבת את השחיין ליעל ולשפר את תנועותיו. השחיין צריך להתאמץ יותר כדי לבצע פעולות יומיומיות, והגוף – שאינו רגיל לכך – משקיע יותר אנרגיה בתנועה ומשפר את התיאום בין מערכת העצבים ומערכת השרירים.

 

שחיין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי

רפואה אסתטית
12 פעולות של רפואה אסתטית

ברוכים הבאים לעולם המרתק של הרפואה האסתטית, שבו מדע ואמנות משתלבים זה בזה כדי לעזור לאנשים לשפר את המראה