נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שמונה סימנים להתפתחות סוכרת

הרכה רפואית

סוכרת היא מחלה כרונית נפוצה בישראל ובעולם כולו, המהווה נטל משמעותי על מערכת הבריאות, על החולה ועל המשפחה שלו. מספר חולי הסוכרת בשנים האחרונות נמצא במגמת עלייה עקבית כך שלפי הערכות, בשנת 2,030 מספר חולי הסוכרת בעולם צפוי להגיע לכ-450 מיליון איש. ארגון הבריאות העולמי מכיר בשתי סוגים עיקריים של הסוכרת: סוכרת מסוג 1 (המוכרת כסוכרת נעורים) וסוכרת מסוג 2.

במהלך הסוכרת הגוף אינו מסוגל להעביר גלוקוז מן הדם ולשמור עליו. על כן חולי הסוכרת עלולים לסבול ממצב של עודף גלוקוז בדם בעקבות חוסר אינסולין המפרק את הגלוקוז וממצב של מחסור בגלוקוז בדם הנוצר במהלך מאמץ גופני בעקבות כמות גבוהה מדי של אינסולין המפרק את הגלוקוז. ישנן מספר דרכים לטיפול בסוכרת: יש כאלו הממליצים גם לשנות את אורח החיים מקצה לקצה, להכניס שינויים משמעותיים לארוחות, שילוב פעילות גופנית ואפילו עיצוב חלל הבית מחדש עם תוספות מיוחדות כמו פרחי נוי שאותם ניתן להזמין מחנות פרחים בני ברק .

מדד סוכרת

 

8 סימנים להתפתחות סוכרת:

  1. מת שתן בתדירות גבוהה – כאשר רמות הסוכר בדם גבוהות, הכליות מנסות להסיר את עודפי הסוכר על ידי סינון החוצה מהדם. זה יכול להוביל לאדם שצריך להשתין בתדירות גבוהה יותר, במיוחד בלילה.
  2. צמא מוגבר – השתנה תכופה הנחוצה בכדי להוציא עודפי סוכר מהדם יכולה לגרום לגוף לאבד מים נוספים. עם הזמן זה יכול לגרום להתייבשות ולהוביל לכך שאדם מרגיש צמא יותר מהרגיל
  3. רעב תמידי – אנשים עם סוכרת לרוב אינם מקבלים מספיק אנרגיה מהמזון שהם אוכלים מכיוון שלא מספיק גלוקוז זה עובר מזרם הדם לתאי הגוף. כתוצאה מכך, אנשים עם סוכרת מרגישים לעתים קרובות רעבים ללא הפסקה, ללא קשר לאחרונה הם אכלו.
  4. עייפות קיצונית – סוכרת יכולה להשפיע על רמות האנרגיה של האדם ולגרום לו להרגיש עייפים מאוד או עייפים. עייפות זו מתרחשת כתוצאה מאי מספיק סוכר העוברים מזרם הדם לתאי הגוף.
  5. ראייה מטושטשת – עודף סוכר בדם יכול לפגוע בכלי הדם הזעירים בעיניים, מה שעלול לגרום לראייה מטושטשת. אם אדם הסובל מסוכרת יוצא ללא טיפול, הפגיעה בכלי הדם הללו עלולה להחמיר, ובסופו של דבר עלול להיווצר אובדן ראייה קבוע.
  6. ריפוי איטי של חתכים ופצעים – רמות גבוהות של סוכר בדם עלולות לפגוע בעצבי הגוף וכלי הדם, מה שעלול לפגוע במחזור הדם. כתוצאה מכך, אפילו חתכים ופצעים קטנים עשויים לקחת שבועות או חודשים לריפוי. ריפוי פצעים איטי גם מגביר את הסיכון לזיהום.
  7. עקצוצים, חוסר תחושה, או כאבים בידיים או ברגליים – רמות סוכר גבוהות בדם יכולות להשפיע על זרימת הדם ולפגוע בעצבי הגוף. אצל אנשים עם סוכרת סוג 2 זה יכול להוביל לכאבים או לתחושת עקצוצים או קהות ידיים וברגליים.
  8. כתמי עור כהה – כתמים של עור כהה הנוצרים על קפלי הצוואר, בית השחי או המפשעה יכולים גם הם להעיד על סיכון גבוה יותר לסוכרת.

רוצים לסייע לסוכרת? קראו עוד על צמחי מרפא סוכרת בתזונה שלכם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי