נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תביעות נזיקין – עצמאי או בעזרת עורך דין?

עורך דין לתביעת נזיקין

נזיקין הוא הנזק הנגרם לאדם באירוע בלתי צפוי, כגון: ברחוב, בעבודה, בבית ועוד. מידי יום מתרחשים אירועים או תאונות שיש בהם עילה להגשת תביעת נזיקין. כיצד להגיש את התביעה, והאם כדאי להיעזר בעורך דין – היא שאלה שננסה לענות עליה במאמר זה.

 

תחום דיני הנזקין

דיני נזיקין הוא תחום רחב, הכולל בתוכו נושאים רבים. לדוגמה: נזקי גוף ונזקי רכוש, רשלנות רפואית, ורשלנות ציבורית. רשלנות ציבורית קיימת במקרה של פגיעה בשטח ציבורי, כגון: נפילה ברחוב. התביעה נעשית, מול הרשות העירונית או המקומית. בנוסף, כולל התחום גם: תאונות תלמידים, תאונות דרכים, תביעות ביטוח, אובדן כושר עבודה, ועוד.

פגיעה נפשית, יכולה גם היא להיות עילה לתביעת נזיקין, במקרים של: הוצאת דיבה, ניצול יחסים או רמאות.

 

תביעת הביטוח הלאומי

תביעת נזיקין לביטוח הלאומי עקב תאונת עבודה, מזכה את התובע באחוזי נכות, המובילים לגובה מסוים של קצבה. התהליך מורכב, וצריך לדעת כיצד להתנהל מול הביטוח. בנוסף, אחד השלבים בתהליך, הוא עמידה בפני וועדה רפואית, שלב מלחיץ ומבלבל למי שאינו מורגל בכך.

 

תביעת רשלנות רפואית

תביעות נזיקין עקב רשלנות רפואית, עלולות להיות מורכבות, ויש צורך לעמוד מול גוף גדול כגון בית חולים. במקרה זה, צריך לדאוג לתיעוד רפואי המהווה מפתח להצלחת התביעה, וחשוב לפעול לכך בהקדם האפשרי, עקב חשש מהתיישנות.

 

הגשת תביעה עצמאית

אדם הנפגע מכל סיבה שהיא, נתקל בהרבה מונחים משפטיים הגורמים לו לבלבול. דוגמאות למונחים אלו הם: סעד כספי, ראשי נזק או עזרת הזולת. במקרה וההחלטה היא על הגשה עצמאית של התביעה, כדאי ללמוד לעומק את נושא התביעה. מיד לאחר המקרה, צריך לדאוג לצלם את המפגע, את הפגיעה שנגרמה, ולפנות לטיפול רפואי.

לאחר מכן, צריך לדווח באופן מפורט כיצד התרחשה התאונה, ולבדוק האם היו עדים או מצלמות באזור. צריך גם לשמור ולתעד את כל המסמכים הרפואיים הנלווים, ובמקרה של תאונת דרכים, אף לפנות למשטרה כדי לקבל אישור על התאונה.

 

סיוע מקצועי

כדי לקבל הכרה מירבת עבור הנזק שנגרם, ולפעול באופן שימצה את הזכויות המגיעות בעקבות מקרה הביטוח, רצוי לקבל סיוע מקצועי מעורך דין, המתמחה בתחום דיני הנזקין.

עורך הדין יודע אלו מסמכים נחוצים בתביעה, יפנה לכל הגורמים האחראים על הפיצוי הכספי: ביטוח ממלכתי או פרטי, וייצג אותך בכל התהליך עד לקבלת הפיצוי ההולם. עורך דין גם ימנע בזבוז של זמן ומשאבים, על תביעות חסרות בסיס בבית המשפט.

 

לסכום

אפשרות הבחירה בין ייצוג עצמי או ייצוג על ידי איש מקצוע, נתון בידי הנפגע. כדי למנוע מיצוי חלקי של הזכויות המגיעות לכם, בעקבות חוסר ידע וניסיון בדיני נזיקין, כדאי לפנות לייעוץ מקצועי. עבור מידע נוסף בנושא ביטוחים, ניתן לבקר באתר של ארנפלד סוכנות ביטוח.

נזק לרכב לאחר תאונה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
בית אבות
כך תבחרו בית אבות

בחירת בית אבות יכולה להיות תהליך מאתגר ורגשי. היא דורשת שיקול דעת ומחקר זהיר כדי למצוא מתקן העונה על