נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תסמונת התעלה הקרפאלית

איש עם יד מושטת

כאשר אנו צעירים הדבר האחרון שמעניין אותנו זו הבריאות שלנו.

אך ככל שאנו מתבגרים כך הבריאות תופסת מקום מרכזי יותר ויותר בחיינו ויש לה השפעה גדולה על המצב רוח ועל ההרגשה שלנו.

על רקע זה יש לציין כי תסמונת התעלה הקרפאלית היא אחד המצבים הרפואיים המעצבנים ביותר שיש. הכאב בכף היד כתוצאה מן התסמונת הוא חריף ביותר והוא מגביל אותנו מלעשות הרבה מאוד דברים.

התסמונת היא למעשה לחץ על הגיד שמחבר את הזרוע אל כף היד ועובר בתעלה הקרפאלית.

אין ספק כי זו בעיה רצינית המחייבת טיפול רציני ולכן כדאי לפנות אל מומחה כף יד אשר יסייע לכם להתגבר על הבעיה ויבטיח כי אתם תחזרו לחיים השגרתיים שלכם לאחר הטיפול שהוא יעניק לכם.

עליכם לבחור רופא מומחה שיטפל בכם וזאת בכדי להבטיח שהטיפול יהיה ברמה הגבוהה ביותר שיש.

 

מה גורם לתסמונת?

עולה השאלה ממה נגרמת התסמונת, אם כן יש עדיין אי בהירות בנושא זה אך ברור כי יש קשר ישיר בין המאמץ שאנו מפעילים על כף היד ובין התסמונת. כל רופא מומחה כף יד יגיד לכם כי אם נפגעתם מן התסמונת אתם צריכים להוריד לחץ על היד ופחות לעשות זה שימוש. גם שבר בכף היד יכול לגרום לבעיה זו ויש מחקרים המראים שככל שאנו עושים שימוש יותר נרחב בכף היד כך נהיה בקבוצת סיכון לחלות בתסמונת. על רקע זה יש לציין כי עבודות כמו קלדנות, כתיבת תוכן או בנאים העושים שימוש בכלי עבודה יהיו בסיכון יותר גדול לקבל את התסמונת הזאת.

 

מה הם הסימפטומים של הבעיה?

אם כן התסמין הבולט ביותר של התעלה הוא כאב חזק ביד. הכאב יכול להיות משתק אך הוא יכול להיות גם מציק וכמעט בלתי מורגש. עוד תסמינים של המחלה יכולים להיות תחושת חולשה ביד או נימול אפילו. אם מופיע לכם אחד התסמינים הללו אתם צריכים לטפל בו בהקדם וטוב תעשו אם תלכו קודם כל לרופא המשפחה שלכם ולאחר מכן תפנו אל מומחה כף יד שיטפל בכם על הצד הטוב ביותר. אל תזלזלו בסימפטומים אם הם מופיעים מכיוון שאם לא תטפלו בבעיה בהקדם היא תלך ותחמיר עד שיהיה לכם קושי לבצע כל דבר קטן עם היד שלכם ובכך לא כדאי לזלזל.

 

כיצד רופא יטפל בכם עם אתם סובלים מהתסמונת?

אם אתם פונים אל רופא מומחה כף יד יש לו סל של שיטות לטפל בכם. קודם כל אפשר לקבל טיפול תרופתי בכדי להקל על הכאב. חוץ מזה ניתן גם לעשות פיזיותרפיה. רק במקרים קיצוניים יישקל לעשות ניתוח ואתם צריכים לזכור כי ניתוח הוא אופציה אחרונה מכיוון שהוא מסוכן במידת מה ולא כדאי לעשותו אלא אם כן זה מוצא אחרון.

 

ידיים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפולים