נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תסמינים שחובה להכיר על אסתמה

אסתמה ראשית

אסטמה היא מחלת ריאות שמזיקה לגוף במספר דרכים והתסמינים שלה מגוונים. מדובר במחלה יחסית שכיחה שקל להתמודד איתה. לרוב היא לא מהווה סכנת חיים אם יודעים להתמודד איתה, שומרים על אורח חיים בריא, נוטלים תרופות ומסתובבים עם משאף. אין צורך לדאוג ולהילחץ, הרבה אנשים מתמודדים עם זה, ומבין כל המחלות היא לא מפחידה כלל. אם חולה הסתמה מקבל התקף או כל תסמין אחר יש לפעול לפי הכללים הידועים ולנשום עמוק. חשוב להכיר את התסמינים כדי לדעת להתמודד נכון – אז אנחנו נציג לכם בכתבה הבאה את התסמינים המרכזיים כדי שתוכלו לחיות טוב יותר ובריא יותר.

 

מתי התסמינים נוטים להגיע?

תסמיני אסטמה מופיעים בעיקר בלילה או לפנות בוקר, יותר מאשר בשעות היום. לכן כדאי לישון ליד המיטה עם משאף, ואם לילד שלכם יש אסטמה כדאי שתהיו דרוכים להגיע לחדרו בקלות במקרה הצורך. כמו כן, יש טריגרים שגורמים להתקפים להגיע – אבק, תרסיסים למיניהם, מאמץ גופני מופרז ועוד. חשוב להימנע מלהיחשף לטריגרים כדי לא לסבול מהתקפים רבים. למידע נוסף על מחלות אחרות לחצו כאן.

 

מה עוזר למנוע התקפים?

הדבר החשוב ביותר הוא נטילת תרופות שמונעות את שכיחות ההתקפים. כמו כן, יש לשמור על אורח חיים בריא כדי לחזק את הגוף ולמנוע התקפים רבים. התמדה בטיפול באסטמה תאפשר לכם לחיות חיים טובים יותר.

 

מהם התסמינים למחלה?

  1. חשוב להגיד שהתסמינים של אסטמה שייכים גם לשאר מחלות או יכולים להופיע אצל כל בן אדם לכן יש להיזהר לפני שמגדירים משהו כחולה אסטמה. התסמין היחיד שייחודי לאסטמה הוא הצפצופים שמראים על חסימת הסמפונות.
  2. קוצר נשימה – תחושה שהנשימה לא זורמת והחזה נעתק.
  3. ליחה ושיעול
  4. הפרעות עוריות
  5. אי נוחות בבית החזה

מחלת האסטמה אמנם לא משפיעה בשגרה היומיומית אך כל התסמינים מתפרצים בבת אחת כשיש התקף, לכן חשוב מאוד להיערך אליו. בנוסף, יש תסמינים קטנים שיכולים להעיד על התקף שיגיע בקרוב ומומלץ לטפל כבר אז – לנשום, ליטול תרופה או לגשת למרפאה. אם לא מטפלים בצורה טובה בהתקפים אסטמה עלולה להוביל לסכנת חיים! אל תקלו ראש ותנסו לא להשתמש במשאף ותרופות – אתם מסכנים את החיים של החולה וזה לא שווה את הניסיון להיות טבעי. בנוסף, לכל חולה יש תסמינים מעט שונים וחשוב להכיר את התסמינים שלכם – איזה מעידים שבקרוב יגיע התקף, איזה חולפים ישר ועוד.

 

לסיכום – לדעת איך להתמודד

אסטמה היא מחלה שלא נעים לחיות איתה אך כיום יש הרבה דרכים להתמודד איתה. אם תקפידו על אורח חיים בריא, ספורט, נטילת תרופות ועוד אתם תצליחו לחיות טוב. כמו כן, חשוב להכיר את התסמינים כדי לדעת כיצד להתנהג כשהם מגיעים. מאחלים לכם בריאות, אושר ורוגע.

אסתמה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי

רפואה אסתטית
12 פעולות של רפואה אסתטית

ברוכים הבאים לעולם המרתק של הרפואה האסתטית, שבו מדע ואמנות משתלבים זה בזה כדי לעזור לאנשים לשפר את המראה