נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לקיחת משכנתא בצורה בריאה לגוף ולנשמה

איש מסתכל במשקפת

לקיחת משכנתא היא תהליך מורכב ומאתגר, אין ספק בזה כלל. לרוב, אנחנו נצטרך לפענח כל מיני מושגים שעד כה היו זרים לנו, בצמוד לווידוא של תנאים נוחים למשכנתא. במקרים מסוימים, אנשים מאוימים מהנושא המורכב של משכנתאות, אך כדאי לזכור שבעזרת הסיוע הנכון של חברות ייעוץ למשכנתאות, התהליך עשוי להיות אפילו נחמד. בשורה התחתונה, אתם צריכים להתרגש כי אתם עומדים לקנות בית!

אם מעוניינים לשמור על הבריאות הפיזית והנפשית שלנו, ואנחנו עדיין לא מדברים דווקא על משכנתאות, אנחנו צריכים לוודא שאנחנו לא חורגים מהתקציבים השונים שלנו. כמובן שלכל אחד מאיתנו יש את המתכון המנצח שלו לחיים שלווים ורגועים, אך רובנו חושבים מהכיס, בצמוד לניסיונות תמידיים להתפרנס בכבוד. בכדי לבנות קורת גג מעל הראש או לרכוש בית, כדאי לוודא שאתם לוקחים הלוואה שההחזר החודשי שלה לא יעלה על 50% מסך ההכנסה הפנויה שלכם. מה היא הכנסה פנויה? קחו את משכורת הנטו שלכם וקזזו ממנה הוראות קבע, תשלומים על הרכב, דמי מזונות ועוד. לאחר שקיזזתם את אלו, אתם תוכלו לדעת מה היא ההכנסה הפנויה שלכם.

שעון וכסף

החזר חודשי למשכנתא, כמה מומלץ בכדי לשמור על איזון בריא?

על פי נתונים נכונים ל-2019, ההחזר החודשי הממוצע בארץ נע בין 2,500 ₪ לבין 3,000 ₪. במקרים מסוימים, אנשים גם צריכים לבצע שיפוצים בבתים שלהם לאחר רכישת הבית, מה שמוביל אותם גם לקחת הלוואת גישור לזמן קצר.

לרוב, הלוואות גישור ניתנות בריביות גבוהות יותר מאשר הלוואות משכנתא. בדרך כלל, מדובר בריבית של 3% ועד 4%. העובדה המעט מדאיגה היא שרוב רובם של הזוגות בארץ יצטרכו לקחת הלוואת משכנתא לדירה שניה או ראשונה בשלב כזה או אחר, לרוב בתחילת הזוגיות ובניית החיים המשותפים יחדיו. אין ספק שהחיים עשויים להיות פשוטים יותר (מבחינה כלכלית) אם חיים בזוג, אך יש לקחת בחשבון כי ישנן גם הוצאות כפולות. בכל מקרה בו יש לקחת משכנתא, גם אם עבור משכנתא לדירה שניה וחדשה, כדאי תמיד להסתייע בשירות ייעוץ.

ייעוץ לפני לקיחת משכנתא

לרוב, אנשים בוחרים לפנות אל חברות ייעוץ משכנתאות מומלצות. חברת ייעוץ למשכנתאות מספקת ליווי בכל התהליך המורכב של קניית דירה. יחד עם צוות המומחים של החברה, תוכלו לאתר את התנאים הטובים ביותר ללקיחת משכנתא. בשורה התחתונה, חברת ייעוץ משכנתאות תהיה שם בעבורכם, בעוד שהבנקים ידאגו לאינטרסים העצמיים שלהם – באופן טבעי ומובן.

בכדי לשמור על האיזון הנפשי, לא כדאי להשתעבד למשכנתא שלכם. רוב הבנקים גם לא יתנו לכם משכנתא מאוד גבוהה, היות והם יפחדו שלא תהיו מסוגלים לעמוד בהחזרים החודשיים הגבוהים. זכרו, ניתן גם לקחת הלוואות חוץ בנקאיות. הלוואה חוץ בנקאית היא הלוואה הניתנת על ידי כל גורם שהוא לא בנק.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות כללי